• 1
  • 2
2011-03-25, 22:43
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Jag brukar besöka Mondo, Gore och Bizarre forumet. Det är något som jag tycker om att titta på, men oftast så blir det bättre om man lyssnar på musik. Så jag efterfrågar nu musik som passar in när man tittar på MGB. Vissa låtar passar ihop till vissa filmer och vissa låtar passar till alla filmer. Sen finns det låtar som inte passar alls, men dom behöver vi inte skriva.

Jag vill inte se massa "lyssna på denna låten!", "den här låten är jättegrym!!". Det jag vill se är motiveringar om varför just den låten är värd att lyssna på. Om du inte har någon motivering, så behöver du inte besvära dig med att skriva låten.

Kommentera gärna vad du tycker om andras låtar, men jag vill inte se några "one-liners".

Fyll på!
Citera
2011-03-25, 22:44
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Här är mina bidrag!

Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face

Jag tänker alltid på "3 guys one hammer" när introt spelas. Det spelar ingen roll hur många gånger jag har hört låten spelas. För varje gång låten spelas så vet jag att det är hammer time! Låten är lika brutal som "3 guys one hammer" , så det är naturligtvis en favoritlåt inom detta ämnet. Jag brukar även lyssna på denna låten, när jag ser på andra brutala filmer.

Facial Disfigurement - Frosted Shredded Foetus

Det är sådana underbara skrik i denna här låten, vilket gör att den funkar utmärkt till MGB filmer. Jag har ingen speciell film till denna låten, men jag rekommenderar er till att lyssna på den när ni ser folk skada sig. Värt att notera är att låten är väldigt skön att skära sig till. Jag har många goda minnen till denna här låten.

TMM - Psychopath

Den här låten är inte så brutal, utan den är bara så otroligt kall. Åter igen så hittar jag ingen speciell film som jag tycker den passar in i. Jag tycker bara låten är så otroligt känslokall, vilket gör att den passar bra till just MGB filmer. Låten är även så otroligt avtrubbande och avslappnade på samma gång.
Citera
2011-03-25, 22:55
Medlem
damnLFOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannenBakomDig
Här är mina bidrag!

Cannibal Corpse - Hammer Smashed Face

Jag tänker alltid på "3 guys one hammer" när introt spelas. Det spelar ingen roll hur många gånger jag har hört låten spelas. För varje gång låten spelas så vet jag att det är hammer time! Låten är lika brutal som "3 guys one hammer" , så det är naturligtvis en favoritlåt inom detta ämnet. Jag brukar även lyssna på denna låten, när jag ser på andra brutala filmer.

Facial Disfigurement - Frosted Shredded Foetus

Det är sådana underbara skrik i denna här låten, vilket gör att den funkar utmärkt till MGB filmer. Jag har ingen speciell film till denna låten, men jag rekommenderar er till att lyssna på den när ni ser folk skada sig. Värt att notera är att låten är väldigt skön att skära sig till. Jag har många goda minnen till denna här låten.

TMM - Psychopath

Den här låten är inte så brutal, utan den är bara så otroligt kall. Åter igen så hittar jag ingen speciell film som jag tycker den passar in i. Jag tycker bara låten är så otroligt känslokall, vilket gör att den passar bra till just MGB filmer. Låten är även så otroligt avtrubbande och avslappnade på samma gång.
Bra val
Regurgitate eller Mortician är också bra skit.
Nu är jag inte så fascinerad av MGB, men jag uppskattar alltid lite mangel
Citera
2011-03-25, 22:59
Medlem
Jag brukar iof inte sitta och glo på MGB, men OM jag gjorde så och var lika sjuk i skallen som du (TS) skulle följande toner få strömma ur mina hörlurar.

Devils Trick - Torqux n Twist @ http://open.spotify.com/track/6AYK1DA5RXegAenYRxoNEF

Varför? Jag tror låten kan tala för sig själv, den är minst lika skruvad som bilderna man glor på.
Lagom aggresiv och skön, och en känsla att undergång på g, och den är något destruktiv men samtidigt vacker.

Snälla Pappa - Tom Zacharias @ http://open.spotify.com/track/5AEBGnVC1stRJMrTKGqAgD

Sjuk text, och något sköna toner. Förhoppningsvis chockar den inte mer än bilderna man glor på!
Citera
2011-03-27, 13:05
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av damnLFO
Bra val
Regurgitate eller Mortician är också bra skit.
Nu är jag inte så fascinerad av MGB, men jag uppskattar alltid lite mangel

Tack så mycket! Jag försöker fixa ihop en bra lista som räcker i flera timmar. Du är välkommen med att lämna fler förslag. Är det några särskilda låtar som du vill rekommendera? Jag tycker det är otroligt tråkigt att plöja igenom ett band, för oftast hittar jag bara ett par låtar som jag tycker om.

Citat:
Ursprungligen postat av wander
text

Ja, jag är sjuk. Sjukligt trött på mänskligheten.

Den första låten var helt okej, men den andra var helt åt helvete fel.

MannenBakomDig
Citera
2011-03-28, 14:47
Medlem
surfacings avatar
Jag antar att du även vill ha lite grisig musik till just grisigt material? Typ, allt med Last days of humanity i sådana fall (smakprov).

Det tenderar dock att bli lite för hetsigt om man oavbrutet tittar på MBG i sträck. Men då kan man ju bara tagga ned med Inhume, Cock and ball torture, Haemorrhage eller Rompeprop etc.
Citera
2011-03-29, 15:11
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Jag antar att du även vill ha lite grisig musik till just grisigt material? Typ, allt med Last days of humanity i sådana fall (smakprov).

Det tenderar dock att bli lite för hetsigt om man oavbrutet tittar på MBG i sträck. Men då kan man ju bara tagga ned med Inhume, Cock and ball torture, Haemorrhage eller Rompeprop etc.

LDoH har jag lyssnat på innan fast det var ett tag sen. Jag har även lyssnat på Rompeprop och dom tycker jag också om. Det är som du skrev att dessa band passar utmärkt till s k grisigt matrial. Det gäller bara att hitta dom bästa låtarna nu, även ifall det mesta låter likadant.

Det blir till att lyssna på dom andra banden som du nämnde. Tackar!

MannenBakomDig
Citera
2013-08-08, 18:59
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Det är dags att väcka den tråden till liv..

Nine Inch Nails - Mr Self Destruct

Namnet på låten säger allt. Det är en perfekt låt att lyssna på när du är sugen på att banka vett i dig själv. Låten går även att njuta till när du ser på andra människor som skadar sig medvetet. Det optimala är att se folk som dunkar in huvudet i väggen medans du lyssnar. Åtminstone introt. Om du inte hittar någon sådan video, så kan du alltid testa att dunka in huvudet i väggen själv..

Enjoy!
Citera
2013-08-10, 16:09
Medlem
surfacings avatar
Woods of infinity; att jag inte tänkte på dem tidigare! Men då gäller det förstås att finna själva atmosfären med exakt rätt låt till rätt klipp eftersom det finns många spår som låter skit också.
Citera
2013-08-10, 17:16
Medlem
Zartazas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt
Tror att du borde skaffa en ny hobby eller nåt. Kanske korsord eller virkning?

Varför bryr du dig om vilken hobby h*n har?

Ont:

Jag är inte så insatt i just Death Metal men Cannibal Corpse, Death och Deicide fungerar väldigt bra till MGB filmer.

Cannibal Corpse - Fucked With A Knife
Cannibal Corpse - I Cum Blood
Death - Zombie Ritual
Death - Evil Dead
Deicide - Once Upon The Cross
Deicide - Dead By Dawn
Citera
2013-08-10, 22:20
Medlem
erections avatar
Meth Drinker kanske? Deras videos innehåller ju en gore redan. Detsamma gäller Eyehategod som sjunger om misantrop och misär. Ångestladdade skrik med tunga riff.

http://www.youtube.com/watch?v=amWKVFY40Xs Meth Drinker

http://www.youtube.com/watch?v=jhSLM73JZi4 Eyehategod
Citera
2013-08-10, 22:31
Medlem
Zartazas avatar
Ett annat tips är ju tråden Brutal Death Metal/Slamming Brutal Death med jäkligt fina tips som passar detta utmärkt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in