2011-03-25, 17:15
Medlem
Saken r att jag har tv datorer hr hemma, aldrig lyckas jag f fildelning genom ntverket att fungera, har frskt ett antal gnger, varit inne och ndrat i ndrat i instllningarna p bda datorerna men lyckas nd inte. Jag hittar datorn i ntverket, ser alla mappar som r utdelade men nr jag frsker g in i mappen s fr jag upp att "Det gr inte komma t \\Dator\Mapp". S nu r jag trtt p det hr.

Finns det ngot bra program s man kan ltt dela ut mediafiler i ntverket fr att sedan komma t frn den andra datorn? Hittade ett sknt program precis till Iphonen (Air Video), fast jag kan bara komma t min dator frn iphonen och streama filmerna direkt frn datorn, s jag undrar om det finns ngot motsvarande program s att jag kan streama direkt frn ena datorn till andra?

Fr vrigt, om det r ngon som har en susning om vad det kan vara fr problem med ntverket s r jag oerhrt tacksam om ngon kan hjlpa mig med det problemet ocks.

Ena datorn kr Windows 7, den andra kr Windows Vista.
F.. r jag osker p om den hr trden ska ligga i Datoranvndning - Windows eller i Ntverksdelen av forumet, (en mod fr grna flytta ifall ni anser att den ligger fel)
Citera
2011-03-25, 17:23
Medlem
Phews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasRR
Saken r att jag har tv datorer hr hemma, aldrig lyckas jag f fildelning genom ntverket att fungera, har frskt ett antal gnger, varit inne och ndrat i ndrat i instllningarna p bda datorerna men lyckas nd inte. Jag hittar datorn i ntverket, ser alla mappar som r utdelade men nr jag frsker g in i mappen s fr jag upp att "Det gr inte komma t \\Dator\Mapp". S nu r jag trtt p det hr.

Finns det ngot bra program s man kan ltt dela ut mediafiler i ntverket fr att sedan komma t frn den andra datorn? Hittade ett sknt program precis till Iphonen (Air Video), fast jag kan bara komma t min dator frn iphonen och streama filmerna direkt frn datorn, s jag undrar om det finns ngot motsvarande program s att jag kan streama direkt frn ena datorn till andra?

Fr vrigt, om det r ngon som har en susning om vad det kan vara fr problem med ntverket s r jag oerhrt tacksam om ngon kan hjlpa mig med det problemet ocks.

F.. r jag osker p om den hr trden ska ligga i Datoranvndning - Windows eller i Ntverksdelen av forumet, (en mod fr grna flytta ifall ni anser att den ligger fel)

Testa Dropbox. Fungerar ven fr Iphone och det r ett underbart program!
http://www.dropbox.com/
Dock kan du inte "streama" med det, men kan ltt skicka filer mellan Dator->Dator, Mobil->Dator och Dator->Mobil
Citera
2011-03-25, 17:31
Medlem
Ska ta och kika p det! tack s mycket
Citera
2011-03-25, 17:47
Medlem
Dropbox skulle vl ta fr jvla lng tid att ladda upp, och sedan ladda ner en film med?
D r det lika bra att anvnda ett usb-minne..
Citera
2011-03-25, 17:49
Medlem
Ja, tanken slog mig med, skulle vara lttare och snabbare om man bara kunde kolla direkt frn andra datorn.
Citera
2011-03-26, 12:56
Medlem
I Dropbox finns det en funktion som heter "Enable LAN sync". Har inte sjlv testat den, men man hittar den genom att hgerklicka p Dropboxikonen i verktygsfltet och vlja "Preferences...", sedan Enable LAN sync.
Citera
2011-03-30, 15:30
Medlem
tog nd sin lilla tid, hade LAN Sync aktiverat p bda datorer (givetvis i samma ntverk), 1mb/s
Citera
2011-03-30, 15:35
Medlem
evelyn.ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobiasRR

det hr kan lsa ditt problem http://www.teamviewer.com/sv/index.aspx
Citera
2011-03-30, 15:49
Bannlyst
Ja teamviewer borde funka, men blir nog inte vrldens bsta kvalitet fr han som kollar p streamen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in