Citat:
Ursprungligen postat av TobiasRR
Saken r att jag har tv datorer hr hemma, aldrig lyckas jag f fildelning genom ntverket att fungera, har frskt ett antal gnger, varit inne och ndrat i ndrat i instllningarna p bda datorerna men lyckas nd inte. Jag hittar datorn i ntverket, ser alla mappar som r utdelade men nr jag frsker g in i mappen s fr jag upp att "Det gr inte komma t \\Dator\Mapp". S nu r jag trtt p det hr.
Finns det ngot bra program s man kan ltt dela ut mediafiler i ntverket fr att sedan komma t frn den andra datorn? Hittade ett sknt program precis till Iphonen (Air Video), fast jag kan bara komma t min dator frn iphonen och streama filmerna direkt frn datorn, s jag undrar om det finns ngot motsvarande program s att jag kan streama direkt frn ena datorn till andra?
Fr vrigt, om det r ngon som har en susning om vad det kan vara fr problem med ntverket s r jag oerhrt tacksam om ngon kan hjlpa mig med det problemet ocks.
Ena datorn kr Windows 7, den andra kr Windows Vista.
F.. r jag osker p om den hr trden ska ligga i Datoranvndning - Windows eller i Ntverksdelen av forumet, (en mod fr grna flytta ifall ni anser att den ligger fel)
Testa Dropbox. Fungerar ven fr Iphone och det r ett underbart program!
http://www.dropbox.com/
Dock kan du inte "streama" med det, men kan ltt skicka filer mellan Dator->Dator, Mobil->Dator och Dator->Mobil