Citat:
Ursprungligen postat av TobiasRR
Saken är att jag har två datorer här hemma, aldrig lyckas jag få fildelning genom nätverket att fungera, har försökt ett antal gånger, varit inne och ändrat i ändrat i inställningarna på båda datorerna men lyckas ändå inte. Jag hittar datorn i nätverket, ser alla mappar som är utdelade men när jag försöker gå in i mappen så får jag upp att "Det går inte komma åt \\Dator\Mapp". Så nu är jag trött på det här.
Finns det något bra program så man kan lätt dela ut mediafiler i nätverket för att sedan komma åt från den andra datorn? Hittade ett skönt program precis till Iphonen (Air Video), fast jag kan bara komma åt min dator från iphonen och streama filmerna direkt från datorn, så jag undrar om det finns något motsvarande program så att jag kan streama direkt från ena datorn till andra?
För övrigt, om det är någon som har en susning om vad det kan vara för problem med nätverket så är jag oerhört tacksam om någon kan hjälpa mig med det problemet också.
Ena datorn kör Windows 7, den andra kör Windows Vista.
F.ö. är jag osäker på om den här tråden ska ligga i Datoranvändning - Windows eller i Nätverksdelen av forumet, (en mod får gärna flytta ifall ni anser att den ligger fel)
Testa Dropbox. Fungerar även för Iphone och det är ett underbart program!
http://www.dropbox.com/
Dock kan du inte "streama" med det, men kan lätt skicka filer mellan Dator->Dator, Mobil->Dator och Dator->Mobil