2011-03-25, 17:14
Medlem
Hej jag tnker ska bostadsbidrag. Jag har en bostadsrtt p 70 kvadrat och 2100kr i hyra. Min bror r skriven hos mig och bor hr periodvis.

Fr max bidrag eller strst chans till ht, borde jag ange att jag bor sjlv eller med han?
Borde jag nmna att jag ven har lnkostnader p ngra tusen i mnaden?
Jag r student och har fullt bidrag och ln.

Tack
Citera
2011-03-25, 17:16
Medlem
Du skall bertta sanningen annars s riskerar du att ka dit senare (och kan bli skyldig till terbetalning).

Annars verkar det funka att vara frn nordafrika och ha mnga barn. Prova det?
Citera
2011-03-25, 17:17
Medlem
Hur tror du att du ska f bidrag med en s extremt lg hyra samt fullt ln och bidrag? Du lr nog f dra en jvla vals och hoppas p en riktigt korkad person som handlgger.
Citera
2011-03-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r3450n
Du skall bertta sanningen annars s riskerar du att ka dit senare (och kan bli skyldig till terbetalning).

Annars verkar det funka att vara frn nordafrika och ha mnga barn. Prova det?

Det handlar knappast om en scam.. Jag bor ensam, eller ihop, beroende p hur man ser det. Enligt mig r det fair att ange ett av dom. Moralsnack behver jag inte i vilket fall
Citera
2011-03-25, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av espelastisk
Hur tror du att du ska f bidrag med en s extremt lg hyra samt fullt ln och bidrag? Du lr nog f dra en jvla vals och hoppas p en riktigt korkad person som handlgger.

Well, lgg p ln och strm och det rr sig snarare om 5,000 i mnaden
Citera
2011-03-25, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
Det handlar knappast om en scam.. Jag bor ensam, eller ihop, beroende p hur man ser det. Enligt mig r det fair att ange ett av dom. Moralsnack behver jag inte i vilket fall

Det va inte menat som moralsnack. Bara en varning att du kanske blir terbetalningsskyldig om du inte ger rtta uppgifter.
Citera
2011-03-25, 17:39
Medlem
Jucieboxs avatar
Testa dig fram. http://pbb.forsakringskassan.se/bob/...terIn.do#start Lnar sig att vara rlig.
Citera
2011-03-26, 15:27
Medlem
Draken22s avatar
Jag fick inte ett rtt re i bostadsbidrag nr jag bodde i ungefr samma storlek p lgenhet och hade 3.300 kr i hyra och 0 kr i inkomst. FS motiverade detta med att lgenheten ansgs vara fr stor fr en person och dom rknade drmed ut ett kvm pris gnger den kvm dom tyckte var rimligt. Och det hr var 15 r sedan s kronan lr vl ha blivit lite frndrad sedan dess. S jag tror inte att fr mnga kronor vare sig du anger att du bor sjlv eller har en inneboende.

Fr ditt egen samvetes skull (och eventuella pfljder) br du nog bertta hela sanningen om boendesituationen.
Citera
2011-03-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnUnderbarDag
70 kvadrat och 2100kr i hyra jag ven har lnkostnader p ngra tusen i mnaden?
Jag r student och har fullt bidrag och ln.
Jupp bostadsrttsavgiften + bolnet = boendekostnaden. S sg att brfavgiften r 3000 och rntan r 3000 i mnaden s har du boendekostanader p 6000.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in