• 1
  • 2
2011-03-25, 01:04
Medlem
Jag är en student på 17 år och har nyligen (2 månader sen) skaffat ett deltidsjobb.
Jag behövde då ett bankkort för att kunna få lönen, därför skaffade jag swedbank för cirka 2 veckor sedan. Dom sa då att jag kunde använda bankkontot utan att jag behövde kortet så jag skickade informationen om bankkonton till jobbet för en vecka sedan.
Dom på jobbet sa att det var klart, det jag oroar mig över är att swedbank behöver extra tid för att fixa det har jag rätt eller fel nu?

Tack i förhand!

Mvh Adam.
Citera
2011-03-25, 01:07
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adamqt
Jag är en student på 17 år och har nyligen (2 månader sen) skaffat ett deltidsjobb.
Jag behövde då ett bankkort för att kunna få lönen, därför skaffade jag swedbank för cirka 2 veckor sedan. Dom sa då att jag kunde använda bankkontot utan att jag behövde kortet så jag skickade informationen om bankkonton till jobbet för en vecka sedan.
Dom på jobbet sa att det var klart, det jag oroar mig över är att swedbank behöver extra tid för att fixa det har jag rätt eller fel nu?

Tack i förhand!

Mvh Adam.

Banken ger tummen upp, jobbet ger tummen upp. Varför skulle det vara några problem?

Välkommen tillbaks om ett år.
Citera
2011-03-25, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Banken ger tummen upp, jobbet ger tummen upp. Varför skulle det vara några problem?

Välkommen tillbaks om ett år.
Har nämligen inte fått ett lönebesked vilket man får dagen innan lönen, får lön den 25e.
Mina föräldrar fick de och dom har då sina pengar överförda redan nu.
Är 93a
Citera
2011-03-25, 01:10
Medlem
Kaptenenjons avatar
Vänta nu, jag tolkar det som att du har ett konto i ditt namn klart, fast utan betalkort som är kopplat till det? I så fall är det ingen fara för arbetsgivaren att betala in, eftersom det är ditt konto.

Om det du undrar däremot är om att banken behöver extra tid för att sätta upp kontot, och att det då blir problem att ta emot pengar eftersom du uppgett betalinformation till arbetsgivaren?
Om detta är problemet så kommer den som försöker sätta in pengar på ditt konto att få ett felmeddelande, att kontot inte existerar. Då kommer de ju givetvis kontakta dig angående detta.

Oavsett så kan du vara helt lugn, det ordnar sig.
Citera
2011-03-25, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenenjon
Vänta nu, jag tolkar det som att du har ett konto i ditt namn klart, fast utan betalkort som är kopplat till det? I så fall är det ingen fara för arbetsgivaren att betala in, eftersom det är ditt konto.

Om det du undrar däremot är om att banken behöver extra tid för att sätta upp kontot, och att det då blir problem att ta emot pengar eftersom du uppgett betalinformation till arbetsgivaren?
Om detta är problemet så kommer den som försöker sätta in pengar på ditt konto att få ett felmeddelande, att kontot inte existerar. Då kommer de ju givetvis kontakta dig angående detta.

Oavsett så kan du vara helt lugn, det ordnar sig.
Tack så mycket för hjälpen!
Citera
2011-03-25, 01:17
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Har nämligen inte fått ett lönebesked vilket man får dagen innan lönen, får lön den 25e.
Mina föräldrar fick de och dom har då sina pengar överförda redan nu.
Är 93a

*Alla arbetsgivare betalar inte ut lön den 25:e.
*Är du inte tillsvidareanställd så ligger man väl en månad "back" med lönen om jag inte har helt fel, fast du skriver att du jobbat i två månader, är du säker på det? Två månader innan man lämnar in kontouppgifter?

Är vad jag kan komma på.
Citera
2011-03-25, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
*Alla arbetsgivare betalar inte ut lön den 25:e.
*Är du inte tillsvidareanställd så ligger man väl en månad "back" med lönen om jag inte har helt fel, fast du skriver att du jobbat i två månader, är du säker på det? Två månader innan man lämnar in kontouppgifter?

Är vad jag kan komma på.

Alla mina arbetskamrater säger den 25e, inkl cheferna.
Jag har jobbat i två månader, fick missa första månadens lön den får jag nu istället.
Citera
2011-03-25, 19:07
Bannlyst
Citat:

Tack i förhand!

Mvh Adam.
Alla banker i Sverige är skyldiga att tillhandahålla kunden dennes lön på utbetalningsdag. Om din arbetsgivare har den 25:e som utbetalningsdag så skall din lön finnas på kontot senast kl. 06.00 på berörd dag. Det innebär som regel att din arbetsgivare gjort transaktion från deras konto 1-2 dagar innan.
Citera
2011-03-25, 19:10
Medlem
RedXs avatar
Varför ringer du inte banken i stället för att starta en tråd på Flashback?
Citera
2011-03-26, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

För att han är 17år och därmed ovan är min gissning. Dock instämmer jag till 100% i ditt inlägg. På banken är det dessutom ingen 18-års gräns.
Citera
2011-03-26, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX

För att det är grymt mycket enklare att starta en tråd på Flashback. Duh?
Citera
2011-03-26, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trzy
För att det är grymt mycket enklare att starta en tråd på Flashback. Duh?

Exakt vad är det som är så "grymt" mycket svårare med att slå ett telefonnummer? Svaren ts får skulle dessutom överglänsa allt Flashback har att komma med...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in