Citat:
Ursprungligen postat av LittlePervert
Har ni skaffat hund s fr ni bita i det sura pplet och ka till klinik. Alternativet r att sakta men skert se er hund svlta och d. r det tacken fr 11 r?
Under tiden ni skrapar ihop pengar/fixar ln kan ni testa med fljande:
r han avmaskad? Finns mask i avfring och/eller spyor?
Hur r magen i vrigt?
Testa ge honom lite i taget. Min hund ter fr fort ibland och spyr upp allt. D ger jag honom en nve t gngen, vntar en stund, ger en nve till osv. Skillnaden r att min hund bara gr det ngon enstaka gng.
Se till att hunden dricker massa vska. Koka grna buljong och ge honom.
Kan han ha tandproblem s han helsvljer maten och drfr krks? Kollat munnen p honom? Luktar smre n vanligt? Prova ge honom bltlagd mat s han slipper tugga?
Men fortstter det s r klinik det enda. Att ni inte har rd kvittar. Tar ni hunden inte till veterinr gr ni er skyldiga till djurplgeri. Det r ju inte hundens fel att den hamnat hos tattare som inte tagit frskring p den. S skrapa ihop pengar eller fixa ln nu.
Okej djurplgare r vi sjlvklart inte och att g till angrepp o sga tattare r elakt. Vi hade tv hundar men d mina frldrar skillde sig separerade vi hundarna ocks. Min mor o far hittade tillbaka till varandra och vi frskte f ihop hundarna ocks men det gick bara inte (brk) Vi gick till trnare etc ocks. Morsan som fick "boston" gav d bort honom till ett par bekanta. Vi har ringt klinik och de sger att summan r runt 30000 utan operation. Fr en elva rig hund hade nog vem som helst kunnat tveka. Vi matar den sjlvklart lite i taget och vi fr i den lite ris etc. Men krkningarna upphr ej. Djurplgeri sger du. Vi ger den s mycket vi kan fr tillfllet. Sjlvklart tnker vi inte svlta den till dds.
Han har cklig andedrkt. Han tuggar fin fint och som sagt s ger vi honom bara lite i taget. D jag inte bor hemma s vet jag ej exakt vad han har ftt fr mat. Farsan sger att spyan r gul. vi anvnder en spruta och sprutar in vtska i munnen p honom fr att f i honom . avmaskning vet vi ej men borde inte veterinr ha tnkt p det?