2011-03-24, 22:20
Medlem
h4xors avatar
Är det rimligt att en avi avgift ska ligga på 100kr? Jag tycker att detta är en väldigt stor summa för att skicka ut ett papper.
Senast redigerad av h4xor 2011-03-24 kl. 22:23.
Citera
2011-03-24, 22:22
Medlem
Det är avgiften posten tar ut för en avi. Oavsett om det är torkat hästkött eller papper.
Citera
2011-03-24, 22:25
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Det är avgiften posten tar ut för en avi. Oavsett om det är torkat hästkött eller papper.

Är det inte frakt kostnader du pratar om?
Citera
2011-03-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Är det rimligt att en avi avgift ska ligga på 100kr? Jag tycker att detta är en väldigt stor summa för att skicka ut ett papper.

Det är ett sätt att bestraffa dig för att du inte använder e-faktura eller autogiro.
Citera
2011-03-24, 22:27
Medlem
raugers avatar
Då ska du vara glad att du inte köper biljetter till champions league finalen

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-12831693

Citera
2011-03-24, 22:34
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Det är ett sätt att bestraffa dig för att du inte använder e-faktura eller autogiro.

Kunde ej välja ngt av dessa i det här fallet.
Citera
2011-03-24, 22:42
Medlem
Avin innebär att du har ett id nr, dvs du kan spåra din försändelse. så fast 3 : orna Kevin och Kuourtham på postsorteringen inte stjäl dina papper..
Citera
2011-03-24, 22:46
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Avin innebär att du har ett id nr, dvs du kan spåra din försändelse. så fast 3 : orna Kevin och Kuourtham på postsorteringen inte stjäl dina papper..

Okej, men är inte 100kr lite väl mycket? Tex en räkning från telia tar de 19 kr om jag inte minns fel vilket jag tycker är för mycket.
Själva beloppet som skulle betalas låg på under 100kr.
Citera
2011-03-24, 22:51
Medlem
Är en fast avgift oavsett vad som skickas. Jo surt. Posten sverige är troligen världens dyraste postverk. Det kostar mindre att rek brev från hong kong till t.ex rövsätra. Än från rövsätra till göteborg.
Citera
2011-03-25, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Okej, men är inte 100kr lite väl mycket? Tex en räkning från telia tar de 19 kr om jag inte minns fel vilket jag tycker är för mycket.
Själva beloppet som skulle betalas låg på under 100kr.
Om du inte ingått ett avtal som reglerar en avi avgift/bokföringsavgift så kan du helt sonika dra av beloppet från totalkostnaden. Jag gör så konsekvent och betalar aldrig ett rött öre i aviavgift. Så gott som alla som påfört denna kostnad har kommit med förtäckta hotelser, men jag har alltid vänligt och inom angiven tid besvarat med att vi låter rättsvårdande myndighet (Tingsrätt) pröva frågan och då har dessa företag som påfört denna kostnad valt att avstå från rättslig prövning. Det krävs nämligen ett skriftligt medgivande från gäldenären för att någon skall kunna påföra en aviavgift. Var alltid noga med att lusläsa ett kontrakt då en aviavgift, om denna skall utgå, måste vara inskriven i kontraktet.
Citera
2011-03-27, 00:12
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styx1
Om du inte ingått ett avtal som reglerar en avi avgift/bokföringsavgift så kan du helt sonika dra av beloppet från totalkostnaden. Jag gör så konsekvent och betalar aldrig ett rött öre i aviavgift. Så gott som alla som påfört denna kostnad har kommit med förtäckta hotelser, men jag har alltid vänligt och inom angiven tid besvarat med att vi låter rättsvårdande myndighet (Tingsrätt) pröva frågan och då har dessa företag som påfört denna kostnad valt att avstå från rättslig prövning. Det krävs nämligen ett skriftligt medgivande från gäldenären för att någon skall kunna påföra en aviavgift. Var alltid noga med att lusläsa ett kontrakt då en aviavgift, om denna skall utgå, måste vara inskriven i kontraktet.

Har redan betalat. Om man gör som du säger är det inte risk att det går till inkasso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in