2011-03-24, 22:20
Medlem
h4xors avatar
r det rimligt att en avi avgift ska ligga p 100kr? Jag tycker att detta r en vldigt stor summa fr att skicka ut ett papper.
Senast redigerad av h4xor 2011-03-24 kl. 22:23.
Citera
2011-03-24, 22:22
Medlem
Det r avgiften posten tar ut fr en avi. Oavsett om det r torkat hstktt eller papper.
Citera
2011-03-24, 22:25
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Det r avgiften posten tar ut fr en avi. Oavsett om det r torkat hstktt eller papper.

r det inte frakt kostnader du pratar om?
Citera
2011-03-24, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
r det rimligt att en avi avgift ska ligga p 100kr? Jag tycker att detta r en vldigt stor summa fr att skicka ut ett papper.

Det r ett stt att bestraffa dig fr att du inte anvnder e-faktura eller autogiro.
Citera
2011-03-24, 22:27
Medlem
raugers avatar
D ska du vara glad att du inte kper biljetter till champions league finalen

http://www.bbc.co.uk/news/magazine-12831693

Citera
2011-03-24, 22:34
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Det r ett stt att bestraffa dig fr att du inte anvnder e-faktura eller autogiro.

Kunde ej vlja ngt av dessa i det hr fallet.
Citera
2011-03-24, 22:42
Medlem
Avin innebr att du har ett id nr, dvs du kan spra din frsndelse. s fast 3 : orna Kevin och Kuourtham p postsorteringen inte stjl dina papper..
Citera
2011-03-24, 22:46
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Avin innebr att du har ett id nr, dvs du kan spra din frsndelse. s fast 3 : orna Kevin och Kuourtham p postsorteringen inte stjl dina papper..

Okej, men r inte 100kr lite vl mycket? Tex en rkning frn telia tar de 19 kr om jag inte minns fel vilket jag tycker r fr mycket.
Sjlva beloppet som skulle betalas lg p under 100kr.
Citera
2011-03-24, 22:51
Medlem
r en fast avgift oavsett vad som skickas. Jo surt. Posten sverige r troligen vrldens dyraste postverk. Det kostar mindre att rek brev frn hong kong till t.ex rvstra. n frn rvstra till gteborg.
Citera
2011-03-25, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Okej, men r inte 100kr lite vl mycket? Tex en rkning frn telia tar de 19 kr om jag inte minns fel vilket jag tycker r fr mycket.
Sjlva beloppet som skulle betalas lg p under 100kr.
Om du inte ingtt ett avtal som reglerar en avi avgift/bokfringsavgift s kan du helt sonika dra av beloppet frn totalkostnaden. Jag gr s konsekvent och betalar aldrig ett rtt re i aviavgift. S gott som alla som pfrt denna kostnad har kommit med frtckta hotelser, men jag har alltid vnligt och inom angiven tid besvarat med att vi lter rttsvrdande myndighet (Tingsrtt) prva frgan och d har dessa fretag som pfrt denna kostnad valt att avst frn rttslig prvning. Det krvs nmligen ett skriftligt medgivande frn gldenren fr att ngon skall kunna pfra en aviavgift. Var alltid noga med att luslsa ett kontrakt d en aviavgift, om denna skall utg, mste vara inskriven i kontraktet.
Citera
2011-03-27, 00:12
Medlem
h4xors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styx1
Om du inte ingtt ett avtal som reglerar en avi avgift/bokfringsavgift s kan du helt sonika dra av beloppet frn totalkostnaden. Jag gr s konsekvent och betalar aldrig ett rtt re i aviavgift. S gott som alla som pfrt denna kostnad har kommit med frtckta hotelser, men jag har alltid vnligt och inom angiven tid besvarat med att vi lter rttsvrdande myndighet (Tingsrtt) prva frgan och d har dessa fretag som pfrt denna kostnad valt att avst frn rttslig prvning. Det krvs nmligen ett skriftligt medgivande frn gldenren fr att ngon skall kunna pfra en aviavgift. Var alltid noga med att luslsa ett kontrakt d en aviavgift, om denna skall utg, mste vara inskriven i kontraktet.

Har redan betalat. Om man gr som du sger r det inte risk att det gr till inkasso.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in