• 1
  • 2
2011-03-24, 19:54
Medlem
6ixs avatar
Nu har vi fått nog av det här pengafixerade, egoistiskt drivna, vansinniga "samhälle" som människan skapat och som i slutändan bara för med sig problem och misär för såväl oss själva som för vår planet.

Det är bara att ta en titt på världen idag; miljöförstöringen är enorm och de "makthavande" lyfter inte ett finger för att göra något åt detta. Närmare 1 miljard(!) av våra medmänniskor lider av kronisk hunger. I "välfärdslandet" Sverige är självmord en av de vanligaste dödsorsakerna.

Vi ska gå i skolan för att konkurrera om de "bästa" betygen, för att sedan kunna få ett arbete. Arbetar gör vi sedan, oftast med något egentligen helt meningslöst, för att vi ska få pengar, så att vi kan bli vad samhället vill få oss att bli - konsumenter. Det är ju det som driver hela maskineriet, konsumtion. Inte konstigt att det görs så lite för miljön, hela systemet skulle faila om vi slutade konsumera, vilket vore en välgärning för både oss och miljön.

Att ägna hela sitt liv åt att tjäna så mycket pengar som möjligt för att således kunna köpa så dyra saker som möjligt, kan inte vara nyttigt. Allt som vi kan tänkas behöva för att överleva finns serverat mitt framför oss på denna vackra planet.

Det är bara att kliva av det här och njuta av livet och ta för sig av allt som denna planet dagligen serverar oss. Det tänker iallafall vi göra.

välkommen att göra så du också.

frid //Pia & Johan.
Citera
2011-03-24, 20:04
Medlem
Citat:
Det är bara att kliva av det här och njuta av livet och ta för sig av allt som denna planet dagligen serverar oss. Det tänker iallafall vi göra.
Förklara vad du menar...
Citera
2011-03-24, 20:13
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6ix
Det tänker iallafall vi göra.

frid //Pia & Johan.
Nu blev jag nyfiken.

Och nej tack, jag vill inte leva i er fantasivärld om att alla sitter runt en brasa och sjunger kombaya samtidigt som vi käkar soyabönor och lever som lyckliga naturister. Förresten så skulle det inte fungera hursomhelst, kanske bönder skulle ha en chans att överleva?
Citera
2011-03-24, 20:15
Medlem
Citat:
I "välfärdslandet" Sverige är självmord en av de vanligaste dödsorsakerna.

Kan du ta fram statistik på det där. Skulle säga att du är helt ute och cyklar.

Vad vill du få ut av den här tråden? diskussionsunderlag?
Citera
2011-03-24, 20:34
Medlem
6ixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Nu blev jag nyfiken.

Och nej tack, jag vill inte leva i er fantasivärld om att alla sitter runt en brasa och sjunger kombaya samtidigt som vi käkar soyabönor och lever som lyckliga naturister. Förresten så skulle det inte fungera hursomhelst, kanske bönder skulle ha en chans att överleva?

Ja, har vi tur kanske vi kan äta soyabönor även i framtiden om vi bara slutar förgifta vår natur förstås och angående bönderna, de om några har ju alla möjligheter att leva så nu.
Citera
2011-03-24, 20:36
Medlem
6ixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syriansk-Krigare
Kan du ta fram statistik på det där. Skulle säga att du är helt ute och cyklar.

Vad vill du få ut av den här tråden? diskussionsunderlag?

Statistik angående detta hittar du lätt, googla på...
Citera
2011-03-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ja, har vi tur kanske vi kan äta soyabönor även i framtiden om vi bara slutar förgifta vår natur förstås och angående bönderna, de om några har ju alla möjligheter att leva så nu.
Hahahaha. Vad naiv du är. Om du är seriös med att sluta förstöra jorden så föreslår jag att du flyttar till Sydamerika och lever i något slags gruppboende på 20 personer helt utan kontakt och utan hjälp av civilisationen...
Citera
2011-03-24, 20:48
Medlem
6ixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Hahahaha. Vad naiv du är. Om du är seriös med att sluta förstöra jorden så föreslår jag att du flyttar till Sydamerika och lever i något slags gruppboende på 20 personer helt utan kontakt och utan hjälp av civilisationen...
Har seriösa planer på det, du verkar fatta vad det handlar om.
Citera
2011-03-24, 20:59
Medlem
alternativt.s avatar
Anledningen till att de makthavande inte "lyfter ett finger", är för att de lever på det. Det gäller bara att ändra tänkandet, få folket att ifrågasätta all information uppifrån, ty den information är förgiftad.

Jag har inte mycket till hopp kvar dock, jag förväntar mig att dö av egen gärning alternativt med en fjäderbatong genom öronen..

Men vem vet
Citera
2011-03-24, 21:03
Medlem
tantvrists avatar
Citat:
Statistik angående detta hittar du lätt, googla på...
Eller så lägger du fram källa för dina påståenden.
Citat:
Jo tjena, vi är en bit över 9 miljoner människor i Sverige. Det är många munnar att mätta, och många kräver kött, fisk och skaldjur. Varför? För att folk inte vill leva på grönsaker. Och hur har du tänkt att det skulle gå till f.ö? Det skulle krävas stora produktioner, vilket innebär konsumtion.
Citera
2011-03-24, 21:10
Medlem
6ixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantvrist
Eller så lägger du fram källa för dina påståenden.

Jo tjena, vi är en bit över 9 miljoner människor i Sverige. Det är många munnar att mätta, och många kräver kött, fisk och skaldjur. Varför? För att folk inte vill leva på grönsaker. Och hur har du tänkt att det skulle gå till f.ö? Det skulle krävas stora produktioner, vilket innebär konsumtion.
Maten skulle räcka bra mycket längre om vi slutade äta kött. Att vägra avstå sin så kallade välfärd för att man "inte vill" är väl ett praktexempel på den egoism vi pratar om. Och köttindustrin...det är väl produktion om något som dessutom kräver enorma resurser av vår jord som vi kunde göra annat vettigt av.
Citera
2011-03-24, 21:17
Medlem
No_lifers avatar
Citat:
Nu har vi fått nog av det här pengafixerade, egoistiskt drivna, vansinniga "samhälle" som människan skapat och som i slutändan bara för med sig problem och misär för såväl oss själva som för vår planet.

Det är bara att ta en titt på världen idag; miljöförstöringen är enorm och de "makthavande" lyfter inte ett finger för att göra något åt detta. Närmare 1 miljard(!) av våra medmänniskor lider av kronisk hunger. I "välfärdslandet" Sverige är självmord en av de vanligaste dödsorsakerna.

Vi ska gå i skolan för att konkurrera om de "bästa" betygen, för att sedan kunna få ett arbete. Arbetar gör vi sedan, oftast med något egentligen helt meningslöst, för att vi ska få pengar, så att vi kan bli vad samhället vill få oss att bli - konsumenter. Det är ju det som driver hela maskineriet, konsumtion. Inte konstigt att det görs så lite för miljön, hela systemet skulle faila om vi slutade konsumera, vilket vore en välgärning för både oss och miljön.

Att ägna hela sitt liv åt att tjäna så mycket pengar som möjligt för att således kunna köpa så dyra saker som möjligt, kan inte vara nyttigt. Allt som vi kan tänkas behöva för att överleva finns serverat mitt framför oss på denna vackra planet.

frid //Pia & Johan.

Har gått de senaste månaderna och grubblat över det här. Ju mer man tänker på det ju sjukare blir det. Jag håller med er till 100%!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in