• 1
  • 2
2011-03-24, 16:52
Medlem
Tja

Kan väl inleda med att konsatera att jag är smal, jävligt smal. Har aldrig lidit av någon av alla de sjukdomarna man blir smal av, utan är sjukt smal av naturliga anledningar. Dock är jag lite trött på det och är sugen på att öka lite i vikt. Äter regelbundet godis, speciellt på helgerna. När jag kommer hem från skolan brukar jag sätta på en kopp kaffe och tillagga pannkakor, blir nog en 3 - 4 omgångar pannkakor i veckan.

Men problemet är att jag knappt går upp i vikt. Sedan förra sommaren har jag gått upp 10kg, visst kan det låta rätt mycket, men jag hade önskat att siffran var den dubbla. Då jag växer syns ju det knappast på mig.

Med andra ord, jag vill gå upp i vikt - snabbt. Äter som satan redan idag, men går inte upp tillräckligt fort.

Några tips?
Citera
2011-03-24, 16:59
Medlem
anglertrumpets avatar
Börja gymma och ät mycket blir du större på ett bra sätt.
Citera
2011-03-24, 17:00
Medlem
DSCs avatar
Ett tips är att äta mer protein och samtidigt träna. Muskler väger mer än fett och du reagerar tydligen ganska bra på socker som tydligen inte gör att du går upp i vikt. Sedan är det mycket nyttigare att gå upp i muskler samtidigt som du kommer se bättre ut än om du går upp i fett.
Citera
2011-03-24, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DSC
Ett tips är att äta mer protein och samtidigt träna. Muskler väger mer än fett och du reagerar tydligen ganska bra på socker som tydligen inte gör att du går upp i vikt. Sedan är det mycket nyttigare att gå upp i muskler samtidigt som du kommer se bättre ut än om du går upp i fett.

Du menar typ ut och springa och sedan äta mycket vitt bröd, pasta, nudlar, pannkakor etc.?
Citera
2011-03-24, 17:09
Medlem
anglertrumpets avatar
Nej helt fel du ska äta proteiner kött ägg och sånt sen inte springa då blir du ju smalare om du redan är skit smal du ska till gymmet och biffa lite.
Citera
2011-03-24, 17:12
Medlem
DSCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av w00t0b0t
Du menar typ ut och springa och sedan äta mycket vitt bröd, pasta, nudlar, pannkakor etc.?

Vitt bröd, pasta, nudlar, pannkakor etc. innehåller kolhydrater vilket du också måste få i dig men jag menar att du måste äta protein (Kött, fisk, fågel, ägg, bönor, mm) vilket gör att kroppen kan bygga upp muskler. Gå till gymmet istället för att gå ut och springa eftersom du där kan bygga fler muskler och på en högre nivå än vad du gör på en löprunda.
Citera
2011-03-24, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DSC
Vitt bröd, pasta, nudlar, pannkakor etc. innehåller kolhydrater vilket du också måste få i dig men jag menar att du måste äta protein (Kött, fisk, fågel, ägg, bönor, mm) vilket gör att kroppen kan bygga upp muskler. Gå till gymmet istället för att gå ut och springa eftersom du där kan bygga fler muskler och på en högre nivå än vad du gör på en löprunda.

Har dessvärre inte råd med gymkort. Men måste väl finnas något sätt man kan träna i hemmet?

Alltså, kanske en dum fråga men jag är väldigt okunnig inom området, kan jag träna lite i hemmet, vi säger att jag lyfter någon tung grej typ ett bord eller något sådant, och sedan kläcker ett ägg och dricker. Vilken effekt hade det gett?
Citera
2011-03-24, 17:18
Medlem
anglertrumpets avatar
Man måste inte äta kolhydrater dom som bygger muskler utan det bygger bättre ett exempel dom som äter gi kosten.
Citera
2011-03-24, 17:20
Medlem
anglertrumpets avatar
Du kan ju köpa hem dig en hantel med lite vikter och köra lite olika övningar hemma.
Citera
2011-03-24, 17:25
Medlem
mr.demons avatar
TS, sök dig till träningsforat, du får bättre svar där. Och tråden passar också bättre där.
Citera
2011-03-24, 19:13
Medlem
Cerwins avatar
Ät mer energi än du förbrukar så leder det till viktökning.

Ps. Du verkar äta som en 12-årig tjej så det är väl inte jättekonstigt att du inte går upp i vikt.
Citera
2011-03-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cerwin
Ät mer energi än du förbrukar så leder det till viktökning.

Ps. Du verkar äta som en 12-årig tjej så det är väl inte jättekonstigt att du inte går upp i vikt.

Just vad jag tänkte på, antagligen har du världens största binnikemask eller så äte du för små portioner och då är det senaste påståendet antagligen rätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in