2008-09-07, 09:34
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamisama
Varför är det så bra med att köra en flik som en enskild process?
Att inte hela webläsaren kraschar?
Det är också en säkerhetsfördel. Varje flik (process) blir ett fängelse och Chrome släpper varken in eller ut obehöriga. Detta förklaras ganska enkelt och pedagogiskt i serientidningen de släppte, specifik det som börjar på sida 25.
2008-09-07, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rularn
Någon som vet om man kan få upp bokmärkena så att de inte behöver ha en helt rad för sig själva?
Nej, men du kan dölja den igenom att trycka Ctrl + B (Settings -> Always show bookmarks bar)
2008-09-07, 12:02
Medlem
synden-designs avatar
Firefox reprezent!
2008-09-07, 12:03
Medlem
Midsummers avatar
Fan vilken skön webbläsare
2008-09-07, 12:10
Medlem
Brookuss avatar
Verkar vara spännande och bra den där. Men tror man bör avvakta med tanke på barnsjukdomar...
2008-09-07, 12:18
Medlem
ShmotZs avatar
Jag har nu provat google chrome och den verkar ganska dugligt som webbläsare! Fast en sak jag stör mig på, ni vet när man trycker in mus 3 så kommer den pil upp och pil ner, (som scroll typ) Men på Chrome gör det inte det, kan man fixa det..?
2008-09-07, 13:25
Medlem
ShmotZs avatar
En till fråga, eftersom jag inte kunde edita mitt förra inlägg! Hur kommer det sig att Chrome tar x2 på Processer?? Tar ganska mycket också

56 413
och
34 952

i minnesanvändning
2008-09-07, 13:44
Medlem
Slurpass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Katla
Såg inte någon tråd om detta - so here it is.

Google släpper alltså sin nya webbrowser chrome imorron, med en massa najsa features osv. Bland annat en helt ny javascriptmotor (V8, kodad av ett gäng danskar).

http://googleblog.blogspot.com/2008/...n-browser.html

Visst är det fräckt - men jag ogillar det starkt av två anledningar. För det första är det sista vi behöver i webbvärlden nu ännu en browser. Att göra hemsidor är jobbigt som det är med alla skillnader som finns mellan browsrarna. Jag ser i varje fall inte fram emot att buggtesta på ÄNNU en platform.

För det andra börjar det kännas som att google måste lugna ner sig - ingen vill ha ett nytt Microsoft, och företaget har gott om andra projekt som de borde fokusera på att få lönsamma innan de ger sig på ännu ett. Google är på god väg att håva in rejäla monopol på flera marknader, och jag vill definitivt inte se ett ensamt företag diktera hur webben ska byggas igen.
Vad jag vet, så har Microsoft inte haft på speciellt många saker här i världen... alls!? Valmöjligheten har alltid funnits.
Dessutom ser jag inga direkta fel i att dom företag som väl har pengar, fortsätter att använda dom i nytänkande projekt istället för att enbart snöa in sig på en sak. Starkt jobbat google (dock inte sagt att jag kommer att använda den nya browsern)
2008-09-07, 18:39
Medlem
Hundsims avatar
Google Chrome är helt döhärlig ju, dock känns det fånigt med "laddningstiden" varje gång man öppnar en flik. Att man behöver vänta i ett par sekunder för att få se hela sidan, men det är ett lyxproblem av första rang..

Samt att en del, enligt mig, viktiga add-ons från FF saknas är ett minus, men det kommer väl. Så jag fortsätter köra FF tills Chrome har fått addonsen jag använder, sen blire åka av
2008-09-07, 22:19
Medlem
Gurka___s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
En till fråga, eftersom jag inte kunde edita mitt förra inlägg! Hur kommer det sig att Chrome tar x2 på Processer?? Tar ganska mycket också

56 413
och
34 952

i minnesanvändning

Varje flik har sin egen process, så om du t.ex har uppe 5 flikar så finns det 5 stycken chrome.exe processer igång, (eller 6 st). Sedan om hemsidan eller något gör så att fliken krashar så behöver du inte starta om hela webläsaren (som i IExplorer och Firefox).
2008-09-08, 01:33
Medlem
evolutes avatar
Kommer chrome inte använda hemside-ikoner som man annars ser till vänster om URL:en? Måste jag ställa in detta?
2008-09-08, 16:38
Medlem
mi:nes avatar
Gentlemen:
http://data.fuskbugg.se/skalman01/go...tar_google.jpg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här