De två senaste dagarna har jag börjat få ett riktigt irriterande problem med GC; tabbar lyfts ut i nya fönster vid laddning av sidor, utan att jag aktivt gör något. Jag brukar ha mellan 3-10 tabbar uppe och man kan ju "drag-lyfta" dom så att de bildar ett eget fönster.
Citat:
Ursprungligen postat av KasseBrazz
Har ett litet störande problem, det är att flikarna lossnar ibland ifrån webbläsaren och sen lägger sig som ett nytt fönster.
Har läst runt lite och det är tydligen adobes senaste flash update som strular till det i chrome. Har du 5.1 eller 7.1 ljudsystem? Letar också efter svar mitt funkar heller inte. Testa att nedgradera ditt flash funkar tydligen för vissa men inte för mig.
Tja, jag löste problemet
Gå in på chrome://plugins/ också inaktiverar du en av flash-pluginsen, det var den mittersta för mig. Men pröva dig fram där är bara 3 stycken.
Har under en kortare tid använt mig av RockMelt. Nu vägrar den att låta mig gå online på facebook för att se vännerna i rutan till höger. Väl inne på Facebook är jag online, men i det stora hela är det meningen att jag alltid ska kunna skriva till vänner, oavsett vilken hemsida jag besöker.
Självfallet har jag tryckt på RockMelt (uppe i vänstra hörnet) för att sedan trycka på Chat Status: Available, men den vill helt enkelt inte. Har även loggat ut och sedan in från Facebook genom deras hemsida utan framgång.
Vore oerhört tacksam för svar då jag är mycket nöjd med RockMelt, men inte kan använda mig av dess funktioner.
EDIT: Nu fungerar det! Var tydligen tvungen att logga ut från RockMelt och sedan in igen. Hoppas bara inte det sker alltför ofta...
Senast redigerad av Originalet 2012-08-09 kl. 12:04.
Hej,
Va och pillade på \appdata\local och msconfig efter stilnoct intag och grejade.
Efter det har chrome inte funkat och jag kan inte installera om det. Installationsprogramet kan inte starta. Vad kan jag ha gjort och hur fixar jag det?
Jag undrar detta: Jag kör Windows 8 Release Preview och kan köra Google Chrome som en metro app, men jag undrar om detta medför någon extra säkerhet alls? Eller är det bara onödigt att köra programmet i metro?
När jag kollar på tv3 Play så kan jag bara se en liten stund sedan blir rutan svart o det står typ att jag har ngt prg som stoppar reklaminlägg...Hur fixar jag det? Utan att för den skull behöva ha en massa reklam på alla sidor?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!