Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-05-23, 02:42
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Tackar ödmjukt för hjälpen, men inget av mina tillägg spökar vad jag vet. Har inte installerat något tillägg sedan Vasa gick i kortbyxor.

Din länk blev jag inte klokare på direkt, men jag skall googla vidare på problemet. Har hittat några forum där macanvändare ställt samma fråga. Får se om en enkel lösning går att finna.

Tack skall du ha för hjälpen!
Glöm inte att rapportera när du finner en lösning!
2012-05-23, 11:37
Medlem
Skadat godss avatar
Varför buggar Chrome i i Flashback, eller är det en inställningsgrej?

När jag skriver ett inlägg, markerar en text som jag vill göra en punktlista/numrerad lista av, klickar på Punktlista. Då kommer en popup upp istället för som i FF12 att det blir en punklista och all den markerade texten ersätts av "[list]"

Config; Stationär PC med XP Pro 32-bit SP3, Avast AV, senaste GC (uppdaterad efterhand fr typ version 8 eller så). Gammal men fullt fungerande install av XP, givetvis fullt uppdaterad.
2012-05-24, 10:38
Medlem
JMKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
menar du tex här så har du nog rensat cookies, det uppmanar jag ingen att göra då det bara är en harmlös txt fil

Nu går det bra igen.
2012-05-24, 11:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Bläddrar lite i tråden, men finner inget. Det skadar kanske inte heller med en uppdatering.

Hur tar man bort nerladdningsfliken när man hämtar hem något, se bild -> http://i.imgur.com/pJYh6.png

Jag vill göra denna markering helt inaktivt.
2012-05-24, 17:03
Medlem
KungeN-86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungeN-86
Är det möjligt att ha ett som 2 profiler så att ett lösenord måste skrivas in varje gång man öppnar webbläsaren för att få tillgång till bokmärkena?

Då brorsan ibland lånar datorn till sin Ipad så vill inte jag att han ska se alla bokmärken.. Viktiga länkar till bland annat BF3 servrar där han kan få admin tillgång samt privata saker....

Alltså ett lösenord för att få tillgång till bokmärken...
BUMP!!!
2012-05-24, 19:05
Medlem
SexuellUppoffrings avatar
Nu är jag lite bäng men finns det något sorts kommando i chrome så att man kan uppdatera alla flikar på en och samma gång?

Jag använder SRware iron men det är ju i princip som chrome fast bättre.

MVH.

Edit: Kom på en lösning om det inte existerar iaf, har ett tillägg som heter "PanicButton"
den gömmer alla flikar, när man trycker tillbaka dom så uppdateras varje sida.

Har som inte så stor användning för den egentligen,
tänkte mer som "What if..."
Senast redigerad av SexuellUppoffring 2012-05-24 kl. 19:08.
2012-05-24, 19:07
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexuellUppoffring
Nu är jag lite bäng men finns det något sorts kommando i chrome så att man kan uppdatera alla flikar på en och samma gång?

Jag använder SRware iron men det är ju i princip som chrome fast bättre.

MVH.
Du kunde ju läst ett par sidor i alla fall...

https://www.flashback.org/sp37352003
2012-05-24, 19:09
Medlem
SexuellUppoffrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Du kunde ju läst ett par sidor i alla fall...

https://www.flashback.org/sp37352003

Ja det kunde jag faktiskt gjort!
Tack
2012-05-24, 19:22
Medlem
Jag kan inte se videoklipp med chrome om jag inte har fullskärm!?!?!

när jag ska se t.ex. youtube-klipp är det som att videorutan inte är där! ljudet funkar som vanligt och om jag dubbelklickar där spelaren borde vara kommer fullskärmen upp och då funkar det som vanligt... funkar även problemfritt om jag använder safari!

jag har för mig att jag haft det här problemet tidigare och då handlade det om någon uppdatering (är inte helt 100 att jag minns rätt) och nu har jag en liten 1:a i en grön cirkel på min chrome ikon på docken, men det finns ingen uppdatering tillgänglig när jag trycker på skiftnyckeln =(

jag har en macbook pro om det spelar någon roll!
2012-05-24, 21:49
Medlem
Min trogna följeslagare firefox och jag har börjat bråka och vi har bestämt oss för att separera då jag har hittat en annan vid namn Google Chrome

Jag är riktigt nöjd med chrome, förutom en sak som jag inte får att fungera som jag vill, nämligen historiken.

När jag öppnar en ny tab så kommer en sida med "mest besökta sidor" och när jag skriver i "sökfältet" kommer förslag upp. Detta är något jag ogillar starkt och skulle vilja bli av med. Jag vill inte spara någon historik alls förutom lösenord på sidor som t.ex flashback och facebook där jag vill bli automatiskt inloggad.
Detta fungerade perfekt med firefox men jag lyckas helt enkelt inte i chrome. Går det öht.?

Incognito mode är inget alternativ då jag som sagt fortfarande vill vara inloggad på alla hemsidor samt att det blir för jobbigt i längden.
2012-05-24, 22:13
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungeN-86
Är det möjligt att ha ett som 2 profiler så att ett lösenord måste skrivas in varje gång man öppnar webbläsaren för att få tillgång till bokmärkena?

Då brorsan ibland lånar datorn till sin Ipad så vill inte jag att han ska se alla bokmärken.. Viktiga länkar till bland annat BF3 servrar där han kan få admin tillgång samt privata saker....

Alltså ett lösenord för att få tillgång till bokmärken...

BUMP!!!
Det löser du enklast genom att skapa ett nytt användarkonto i ditt Windows till brodern.
2012-05-27, 12:26
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Google chrome laddar inte hela sidan, händer bara på flashback, någon som vet problemet? kan bara se dom första 3 inäggen och kan inte skrolla

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in