Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-02-19, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sista_Bossen
Varför kan jag inte få bort dessa jävla rutor?

bild: http://i54.tinypic.com/2ryq0ix.png

Klicka på krysset i högra hörnet.
2011-02-19, 22:52
Medlem
Sista_Bossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThinkZimple
Klicka på krysset i högra hörnet.

Tack :P
2011-02-20, 17:55
Bannlyst
Jag har ett litet problem med google chrome. Kor windows explorer 8 nu. Har nyss installerat Windows XP.

Men nar jag kor chrome och ska ga till Flashback sa blir det bara vitt och bara massa text syns.
Vad ar det for fel.

Ps. ursakta for jag inte kan skriva aao >P
2011-02-20, 21:01
Medlem
Benganiolos avatar
Hej hej!

Nu letar jag efter nåt sätt för att få en bild/ikon istället för de tråkiga bokmärksmapparna (sport, nyheter, warez etc.)

Förslag på lösning nån?
2011-02-20, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuschpennan
Hej,

Jag har lite problem med Youtube, "play-spola-listen" visas inte. Se bild: http://data.fuskbugg.se/skalman02/tuben2.jpg
Problemet uppstod i såväl IE, Firefox som Chrome.
Efter avinstallation av Flash och återinstallation av en äldre version av Flash så fungerar det i IE och Firefox men då Chrome verkar ha en inbyggd version av Flash så kvarstår problemet i den webbläsaren. Där har jag version "You have version 10,2,154,12 installed" enligt adobe-sidan (http://www.adobe.com/software/flash/about/)
Det verkar endast vara Youtube som det handlar om, Vimeo.com funkar som det ska.
Den som det inte fungerar på har Win7 64b, om det nu spelar nån roll.

Jag testade att avinstallera och återinstallera Chrome men det hjälpte inte heller.

Någon som har förslag på vad jag kan göra för att bli av med problemet?

Isf är det ju Flash det är fel på. Jag har ett liknande problem med html5 videorna på youtube men inte orkat felsöka. Men hoppas du hittar en lösning på problemet, förhoppningsvis är det flash och det snart kommer en uppdatering.

Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Jag har ett litet problem med google chrome. Kor windows explorer 8 nu. Har nyss installerat Windows XP.

Men nar jag kor chrome och ska ga till Flashback sa blir det bara vitt och bara massa text syns.
Vad ar det for fel.

Ps. ursakta for jag inte kan skriva aao >P

Rensa cokies och kom tillbaka om det inte funkar, fler som haft liknande problem här och det verka vara lösningen för många, så testa det
2011-02-21, 20:53
Medlem
kan man se borttagen historik i google crome?

Jag har en son som jag tror surfar på sidor han är för liten för. (Han är bara 10 år.) Däremot är han duktig på datorer, och jag tror han har lärt sig hur man tar bort historik i google crome. Där kan man klicka i att bara ta bort enstaka sidor man besökt...
Frågan är alltså, kan jag på något sätt dubbelkolla om det finns borttagen historik?
2011-02-21, 20:56
Medlem
Ultimatrixs avatar
Chrome*

Om han kör incognito (ctrl+shift+n) är du körd. Nej, det går inte att få tillbaka. Blockera sidorna är det bästa du kan göra.
2011-02-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hmouz
Jag har en son som jag tror surfar på sidor han är för liten för. (Han är bara 10 år.) Däremot är han duktig på datorer, och jag tror han har lärt sig hur man tar bort historik i google crome. Där kan man klicka i att bara ta bort enstaka sidor man besökt...
Frågan är alltså, kan jag på något sätt dubbelkolla om det finns borttagen historik?
Låt grabben surfa på, även om ni konfronterar honom och försöker stoppa honom kommer han hitta sätt att kringgå det.

Citat:
Ursprungligen postat av Ultimatrix
Om han kör incognito (ctrl+shift+n) är du körd.
Är det inte just inkognito man kan få fram på något sätt?
2011-02-21, 21:01
Medlem
Det finns program som spelar in datorskärmen i bakgrunden alltså någon sorts screen recorder så jag skulle rekommendera dig att prova på detta för att se vad som pågår under tiden som han använder datorn.
2011-02-21, 21:02
Medlem
Awesomes avatar
Enklaste sättet för dig att ha koll på vad han surfar på för sidor vore att installera en keylogger som skickar uppdateringar till din e-mail.
2011-02-21, 21:55
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawizda
Låt grabben surfa på, även om ni konfronterar honom och försöker stoppa honom kommer han hitta sätt att kringgå det.

Är det inte just inkognito man kan få fram på något sätt?
Går ju att slå på "parental control" och sen göra så att han bara kan starta Chrome på ett begränsat konto, sen blockerar man porr och sånt i brandväggen (som man också borde kunna köra i parental control, då. Så länge man inte har en router som klarar av att blockera sånt)

Har aldrig hört talas om något sätt att få tag i sånt man gjort i incognito. Är övertygad om att allt man gör försvinner när man stänger ner alla incognito rutor
2011-02-21, 23:14
Bannlyst
Hur gör man om man vill surfa utan att sidorna man använder sparas i historiken?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in