2011-04-22, 13:50
Medlem
Lambchops avatar
Alltså, det beror helt på hur du är som person, men kokain blir man nog relativt lätt beroende av. Säkerligen är det en skön upplevelse, men det blir ett helvete om du blir fast i missbruket.
Citera
2011-04-22, 14:04
Medlem
-snW-s avatar
Kokain är som sex. Man blir ju inte fysiskt beroende av skiten efter man blivit av med koks-oskulden, men nog fan vill man göra det igen - precis som när man själv som pojkspoling fick doppa i sin första tös. Man vet ju inte vad man går miste om innan man koksat, och efter ett rejält race kan allt blekna i jämnförelse med euforin man "vet" går att få tag på.

Allt handlar om integritet, jag har kompisar som skjutit horse och är mindre "pundare" än bekanta som stjäl för att ha råd med weed.

Du kanske borde prova koks på hemmaplan först?
Citera
2011-04-22, 14:23
Medlem
Forsnackes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.AcEle
Tjao

Ska åka ner till min polare som backpackar i sydamerika den 1/4.

Yadda yadda..

Hur underbart(som han säger) är det att ha samlag under ett kokainrus?

Hur lätt är det att bli fast i det?

Jag har varit där, och han har rätt, Colombia är helt jävla otroligt.

Ni borde verkligen överväga att åka till Cali och/eller Medellin om ni är ute efter sniff och brudar.

Knarket är tokbilligt och precis ALLA tjejer har bröstimplantat.

Annars om ni vill hålla er till kusten rekommenderar jag Santa Marta, som ligger nära parque Tayrona.
I utkanten ligger Taganga, där jag och ett gäng britter hyrde en fängslad drogbarons hus.
Får du chansen så ta den! All städning ingår och dessutom kan livvakten tillika drugdealern skaffa fram vad som helst.

Du kommer inte bli beroende. Promise.
Citera
2011-04-22, 16:14
Bannlyst
Man har fan inte knullat på riktigt innan man har knullat på kola.
Live the dream dude.
Citera
2011-04-22, 16:24
Medlem
Darkshadowrunners avatar
Snacka om helt oerfarna människor här (en del)

Du behöver inte alls bli beroende av koks, vid allt för mycket intag under en tid kan du förstöra näsan.

Men på riktigt, koks är verkligen inte den mest beroendeframkallande drogen där ute, är nog samma beroendefaktor som alkohol, har jag fel?

Jag tycker lugnt du kan snorta en sommar, i rimliga nivåer, sen lämna det bakom dig och kanske skriva en bok om ditt unga liv i sydamerika när du är 60.
Citera
2011-04-22, 16:51
Medlem
Rarrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkshadowrunner

Du behöver inte alls bli beroende av koks, vid allt för mycket intag under en tid kan du förstöra näsan.

Men på riktigt, koks är verkligen inte den mest beroendeframkallande drogen där ute, är nog samma beroendefaktor som alkohol, har jag fel?

Jag tycker lugnt du kan snorta en sommar, i rimliga nivåer, sen lämna det bakom dig och kanske skriva en bok om ditt unga liv i sydamerika när du är 60.

Visst, det är inte som heroin. Men nog fan är koks mycket beroendeframkallande. Men som många säger, är man en stark person kan man nog bli av med det relativt lätt efter en mindre tids, och mängds för den delen, bruk. Men ändå inte att jämföra med alkohol. Du verkar ju inte så erfaren själv, eller?

Protip: Blir du beroende, gör som Charlie Sheen, sluta bara. Winning!
Citera
2011-04-22, 16:55
Medlem
Citat:

Jag skulle inte klassa det i samma liga som alkohol.
Jag personligen har en helt annat huvuddrog än centralstimulantia men Kokain har alltid vart en svag punkt hos mig. Speciellt om man röker det som crack.
Det är inte så att jag går och är supersugen på koks dagarna i ända men om jag ger in för begäret nån dag och röker lite, snortar lite eller slår i mig lite kokain så är ekorrhjulet direkt igång - mer mer - får aldrig nog!

Jag har varit rätt beroende av alkohol i perioder också och det är inte direkt samma grej som med kokain.
Men såklart som med alla droger så är detta personligt, för endel fyller det ingen funktion helt enkelt.
Citera
2011-04-22, 16:55
Medlem
Forsnackes avatar
Citat:
Koks är verkligen inte den mest beroendeframkallande drogen där ute, är nog samma beroendefaktor som alkohol, har jag fel?
Ja. Men vem bryr sig?

Där sköt du dig allt i foten.
Citera
2011-04-22, 17:09
Medlem
Citat:

Till viss del har du fel, ja. Det går egentligen inte att jämföra beroendefaktorerna för dessa droger eftersom de skiljer sig enormt från varandra. Det fysiska beroendet går att jämföra på ett sätt men inte det psykiska och det är det som är boven i situationen. Därför är det individuellt, vilket det inte är med exempelvis tobak på samma sätt.
Citera
2011-04-22, 17:36
Medlem
Roxanas avatar
Låter underbart; rock on!
Efter några intensiva nätter kan dock näsan behöva vila.

Och sex på ladd...
Ja vad säger man? Världsklass!

Njut så länge det varar.
Här hemma är ju kolascenen rätt ojämn.
Citera
2011-04-22, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldone2
Att börja med koks kan vara den största björntjänst du gör dig själv i livet. Alla jag känner som testat koks har till slut spenderat på tok för mycket stålar på skiten, inklusive mig själv. Ställ dig själv frågan om du, när du kommer hem, har råd att snorta minst en femma i månaden (ca 3500kr) och det är en liten mängd om man börjar gilla ladd. Det kan gå på en kväll i värsta fall. Dessutom är skiten 10ggr starkare i Colombia än det är här hemma så du lär få dra utav bara helvete när du kommer hem om du vill få i närheten av samma effekt. Dessutom är det få droger, om någon, som sliter på psyket så mycket som koks. Nu har du ju redan bestämt dig låter det som, men mitt råd är att ta det jävligt försiktigt. För vissa personer är det otroligt lätt att bli torsk. Det oket vill du inte dra med dig resten av ditt liv, det kan jag lova dig. Att inte kunna gå ut och ta ett par bira ens en gång utan att direkt börja jaga efter skiten, inte kul.

Ja de leder ju inte direkt till något gott. Möjligtvis lite insikter om dig själv, hur din kropp fungerar men i övrigt så går de mkt pengar och bortkastad tid och tankeverksamhet på denna underbara drog .
Citera
2011-04-22, 19:31
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesitsme
Ja de leder ju inte direkt till något gott. Möjligtvis lite insikter om dig själv, hur din kropp fungerar men i övrigt så går de mkt pengar och bortkastad tid och tankeverksamhet på denna underbara drog .

Men skärp er!

Sitta här och gnällla över kokainet som nån jäkla Krösa-Maja.
En del kan faktiskt sköta det snyggt,även ekonomiskt.
Alla går inte ner sig.

Kokain är en fantastisk drog; lite av drogvärldens ständiga underdog.
Alltid underskattad och något folk tycks älska att hata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in