2011-03-24, 09:52
Medlem
Concentuss avatar
Min lillebror (14 år) mår grymt illa efter att ha ätit fet mat. Han har också vid flera tillfällen kräkts.
Vad kan det vara för fel?

Han har bland annat mått dåligt/kräkts efter att ha ätit vårrullar och gräddtårta... Inte vid samma tillfälle då givetvis ^^

Vi har redan uteslutit laktosintolerans. Så, vad tror ni?
Citera
2011-03-24, 11:03
Medlem
Seanns avatar
Vet inte riktigt vad det kan vara, han kanske inte är van vid fet mat.

Jag kan inte äta omelett då mår jag dåligt och kan kräkas men jag kan äta ägg utan problem annars
Citera
2011-03-24, 13:35
Medlem
Aniki-kuns avatar
Jag är ganska säker på att man inte kan vara allergisk mot fett! Blir din bror illamående av dofter/syner av fet mat? Det kan vara något psykiskt också. Har han ätit något dåligt och spytt av det tidigare?
Citera
2011-03-24, 13:37
Medlem
Är säker på att jag haft någon släkting som litit av detta. mins ej vad problemet var. kan det vara gallan?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Galla

edit: låter som det
Citera
2011-03-24, 22:16
Medlem
Concentuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aniki-kun
Jag är ganska säker på att man inte kan vara allergisk mot fett! Blir din bror illamående av dofter/syner av fet mat? Det kan vara något psykiskt också. Har han ätit något dåligt och spytt av det tidigare?

Nej, det blir han inte, det är bara när han äter det! Jaa, han har spytt ett flertal gånger :S

Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
Är säker på att jag haft någon släkting som litit av detta. mins ej vad problemet var. kan det vara gallan?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Galla

edit: låter som det

Hmm, ska kollas upp! Tack
Citera
2011-07-16, 14:12
Medlem
Fjortisgamings avatar
Jag går igenom det här skiten nu och så fort jag äter någonting som innehåller fett så spyr jag upp det omgående.

Det har på gått i ca 4 dagar. Har nu nästan bara levt på yoggi.

Te.x så åt jag makaroner och en en bit kotlett precis, men det tog 5-10 min sen kom det upp igen.

Jag skall in och undersöka mig nu i veckan som kommer.

Det blir till att käka ris och kokt korv/skinka nu ett tag framöver.... drygt.

Men mina symptom låter som din brors så jag kan hålla tråden uppdaterad om ja får reda på något.
Citera
2011-07-16, 15:12
Medlem
cosmic_dancers avatar
makarobner och ketlett ihop...allvarligt? Skulle få även mig att kräkas.

Men hur är det för dig, vad går gränsen för hur mycket fett du skulle kunna äta utan att du kräks upp det? För yoggi innehålelr ju också fett.
Citera
2011-07-18, 21:36
Medlem
Fjortisgamings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmic_dancer
makarobner och ketlett ihop...allvarligt? Skulle få även mig att kräkas.

Men hur är det för dig, vad går gränsen för hur mycket fett du skulle kunna äta utan att du kräks upp det? För yoggi innehålelr ju också fett.

Äh du är känslig, man äter det mesta när man är hungrig .

Jag vet inte riktigt var min gräns går faktiskt. Jo det gör det förvisso men nu har ja ätit lätt yoggi.

Det konstiga är nu att det verkar som det har gått över. Började jobba idag nu efter semestern och är faktiskt helt kry i magen.

Men undrar ändå va det va som gjorde mig så känslig mot fet mat under dom 4-5 dagarna.

Har du samma problem nu?
Citera
2011-07-19, 11:50
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjortisgaming
Äh du är känslig, man äter det mesta när man är hungrig .

Jag vet inte riktigt var min gräns går faktiskt. Jo det gör det förvisso men nu har ja ätit lätt yoggi.

Det konstiga är nu att det verkar som det har gått över. Började jobba idag nu efter semestern och är faktiskt helt kry i magen.

Men undrar ändå va det va som gjorde mig så känslig mot fet mat under dom 4-5 dagarna.

Har du samma problem nu?

Kan det inte ha varit något stressrelaterat eller liknande då som gjorde så att du spydde?

Jag har inga problem med sådant nu...eller jag kan ibland få riktiga hugg i magen som om jag ska till att spy.´Det var värre förut då jag kunde få sådana magsmärtor att jag inte kunde göra någonting, kändes okej då jag låg i fosterställning, men annars var det som om någon vred om i tarmarna med en kniv. Då åt jag minimalt med fett och kolhydraterm (mest Kyckling, grönsaker, baljväxter och grovt bröd)
Citera
2011-07-19, 11:52
Medlem
Ingen aning, jag har också det problemet. Kräks visserligen inte, men mår så illa att jag inte kan stå upp. Det är gräsligt. Har varit hos doktorn och de sa att jag helt enkelt är väldigt känslig, så jag får väl lita på det och undvika fet mat helt enkelt.
Men anta inte att det är så för honom också, kolla upp det!
Citera
2011-07-19, 18:41
Medlem
Ferromans avatar
Kan vara hans magmun som är pajj. Det är min. Om jag äter för mycket / starka saker såsom Citron, Lime, Koncentrerade E-ämen och skit så får jag en grym halsbränna / små kräkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in