• 1
  • 2
2011-03-24, 00:59
Medlem
FlaskTjacks avatar
http://www.facebook.com/IamMuslimAndProud
Ovanstående grupp är en "sekulär" Facebookgrupp för vanliga muslimer och givetvis Facebookanvändare.
Varje post som släpps av admin/mod får vanligtvis TUSENTALS likes samt HUNDRATALS kommentarer där dessa vanliga muslimer från såväl Öst som Väst försöker överglorifiera Allah's budskap och allt som har med deras religion att göra.

Det är så skrämmande att se hur utvecklingen sker - från värdelösa statusar gällande PRAISE BE TO ALLAH AND MUHAMMED (SAW) till
Im a Muslim & Im Proud:
Relations outside of Marriage are a deception of this world and will never make you satisfied. But instead a man and his wife who love each other for the sake of Allah (SWT), Allah will bless such a relationship with peace and happiness.
Join: Purity starts here (Quran 24:26) for more updates like this on the topic of Marriage.

Man blir helt enkelt mörkrädd.

Kan vi integrera detta i vårt samhälle?
Citera
2011-03-24, 01:01
Medlem
HAHA deras profilbild fick mig att skratta till riktigt ordentligt
Citera
2011-03-24, 01:01
Medlem
Kamph0rans avatar
Är nu stolt medlem.
Kan vi inte alla bli medlemmar?
Citera
2011-03-24, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlaskTjack

Vi har redan gjort det, överallt i Europa. Men det verkar inte fungera. Sekulerade muslimer skriver vekrligen inte sådär. Det där är vanliga samt extrema muslimer, en sekulerad muslim hade fan aldrig sagt så.
Citera
2011-03-24, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av broddarn
HAHA deras profilbild fick mig att skratta till riktigt ordentligt

Gjorde att hela gruppen kändes oseriös XD
Citera
2011-03-24, 02:01
Medlem
sparrdals avatar
Citat:

Samma sak kan sägas om dig
Citera
2011-03-24, 02:48
Medlem
brum brums avatar

Nu har jag inte läst allt där utan reagera på vad du tog som ett exempel på deras hemskheter. Du tycker mao att det är skrämmande att de vill propagera för relationer inom äktenskapet. Ooouuuch!! Terrorister!!!!!

Själv tycker jag det är en bra sak att religösa iaf fortf vurmar för äktenskap. Det har ju visats i undersökningar att stabila parförhållanden som äktenskapet trots allt representerar är ett mycket gott recept för harmoniska ungar som växer upp och blir tillgångar till samhället, istället för alla dessa ensamstående spermatrattar med ungar med flera olika fäder. Men du gillar väl det antar jag..
Citera
2011-03-24, 03:56
Medlem
UAAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brum brum
Själv tycker jag det är en bra sak att religösa iaf fortf vurmar för äktenskap. Det har ju visats i undersökningar att stabila parförhållanden som äktenskapet trots allt representerar är ett mycket gott recept för harmoniska ungar som växer upp och blir tillgångar till samhället
Inget stöper en unge så väl som en moder som endast får bli misshandlad med en pinne med givna mått och inte lämnar märken.
Eller dold för omvärlden med tyg.
Eller bli dödad om hon är otrogen.
Eller tillhör mannen likt hans fält.(ja, detta står i koranen)
Fan, det barnet växer upp med en sund syn på kvinnor, no?

Att detta skulle vara en grupp för sekulära muslimer hoppas jag verkligen inte då uppdateringarna tycks vara lite väl konservativa.
Citera
2011-03-24, 07:15
Medlem
Gud-Runars avatar
Iofs är det ju inte märkligare att en muslim inte vill vara lik profeten än att en präst inte vill vara som Jesus.
Citera
2011-03-24, 09:12
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
http://www.facebook.com/IamMuslimAndProud
Ovanstående grupp är en "sekulär" Facebookgrupp för vanliga muslimer och givetvis Facebookanvändare.
Varje post som släpps av admin/mod får vanligtvis TUSENTALS likes samt HUNDRATALS kommentarer där dessa vanliga muslimer från såväl Öst som Väst försöker överglorifiera Allah's budskap och allt som har med deras religion att göra.

Det är så skrämmande att se hur utvecklingen sker - från värdelösa statusar gällande PRAISE BE TO ALLAH AND MUHAMMED (SAW) till
Im a Muslim & Im Proud:
Relations outside of Marriage are a deception of this world and will never make you satisfied. But instead a man and his wife who love each other for the sake of Allah (SWT), Allah will bless such a relationship with peace and happiness.
Join: Purity starts here (Quran 24:26) for more updates like this on the topic of Marriage.

Var är denna sida sekulär? Om den inte är det vad är det som är konstigt med den?
Citera
2011-03-24, 09:19
Medlem
Jag ser i stort sett inga problem med detta, dom strävar efter fred.

Läs:

Unfortunately there are some Muslims who ruin this Islamic teaching by their wrong actions! Anyway we live in life not in heaven; and not all your fingers are alike!

Kan ni hoppa på muslimerna som sprider elände istället?

Ja, och deras profil fick mig att skratta också. Riktigt fjortis-skit.
Citera
2011-03-24, 09:27
Bannlyst
De förespråkar att man inte ska ha sex utanför äktenskapet? Är det bara jag eller är ni sura över att inte få knulla muslimska brudar? Jag förstår inte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in