Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-23, 22:53
  #1
Medlem
Träffade en italiensk modelltjej, riktigt vacker, när jag var i Milano i höstas. Vi blev verkligen intresserade av varandra vid första ögonkastet när vi sågs den där utekvällen i november, men vi hann inte prata så mycket då jag och mina vänner skulle vidare. En av hennes vänner hängde med mig och mina vänner vidare för att hon var en djävulskt skön prick och för att en av mina vänner fick bra kontakt med henne. Väl vid nästa uteställe fick hon ett samtal, och det var min modellbrud i telefonen, som visade sig ringa för att hon ville prata med mig, då hon gillade mitt utseende och tyckte om att ha kontakter lite överallt i världen. Jag var för trött och full för att orka träffa henne just då, och hon förstod, men jag gav henne min Skype och mitt nummer. Tyvärr hann vi inte ses mer under min semestervistelse.

La dock till henne på Skype när jag kom hem och tänkte ungefär: "ptja, en skitsnygg tjej, varför inte?". Vi har haft väldigt många, både roliga och seriösa samtal sedan dess, och jag vet att hon gillar mig skarpt då vi har samma värderingar om mycket (oväntat!) och ligger på samma nivå på många plan. Då det känns som att vi verkligen klickar på ett sätt att jag är beredd att ge det en chans på kärleksplanet, har vi börjat prata seriöst om att jag ska komma ner och hälsa på, vilket jag så gärna gör. Hon visar gång på gång att hon uppskattar mig som person och tycker att jag är väldigt speciell, och jag tycker detsamma om henne.

Ett problem som dock uppstått (nåja, i mitt tycke) är att hon har många manliga vänner. Idag när vi satt och Skype-chattade sa hon "Can you wait one second, I will be right back" och några minuter senare skrev hon "Phone". Jag tänkte: "fine, jag väntar väl då". En halvtimme senare kommer hon tillbaka och säger att hon pratat med en vän som ska komma till Milano och besöka henne (vännen bor i Rom-området). Det visar sig att denna vän är en kille som tjejen i fråga har känt i ungefär ett år. Han jobbar som DJ, vilket får mig att bli helt kall då jag börjat tycka väldigt bra om denna kvinna, och mina tankar om DJs är väl inte direkt positiva. Hon hävdar att det bara är en vän och att hon absolut inte är intresserad av honom på det sättet överhuvudtaget, utan bara har mig. I vilket fall så ska denna DJ-kille sova över hos honom under 2-3 nätter då han kommer dit och hälsar på.

Kan inflika att vi pratat tidigare (ca 1 månad sedan) om sex och då har hon har visat att hon är väldigt seriös. När jag berättade att jag haft sex med ungefär 15 tjejer visade hon svartsjuketendenser och menade att jag var väldigt lättfotad och enkelspårig, vilket jag faktiskt är när det kommer till sex. Dock ligger jag inte runt med tjejer om jag har något seriöst.

Får att återknyta: Reagerar jag på rätt sätt som blir lite sotis, eller borde jag bara låta det vara? Jag gillar inte att känna mig svartsjuk så här tidigt, men vi har som sagt pratat i 4 månader på Skype (både genom telefon, webcam och chat) och har kommit så pass bra överens att jag känner att jag litar på henne. Dock kan jag tycka att det är fel från hennes sida att ta dit en vän när vi är i ett så pass tidigt stadium av en relation. Samtidigt är jag glad över att hon berättade det, och det visar ju att hon är en ärlig person (..?). Men just att han är DJ och hon säger att hon gillar hans musik. Vad fan liksom?! Känns ju inge vidare att han ska sova över hos henne då, känner jag.
Citera
2011-03-23, 22:58
  #2
Medlem
silbersteins avatar
Tank sahar, du har absolut ingenting att vinna pa att vara svarsjuk. Du uppvisar osakerhet infor tjejen i fraga, du mar sjalv daligt av det, och du kan omojligt kontrollera vad hon har for sig. Du har helt enkelt ingenting att vinna pa att ga och grama dig over detta. Aven om hon nu skulle ligga med killen sa ar det val ratt mycket skit samma, vi har alla vara drifter. Det behover inte betyda att hon fortfarande huvudsakligen ar intresserad av dig.
Citera
2011-03-23, 23:08
  #3
Medlem
Du är en av vännerna. Fråga om cam-sex, då vet du om hon gillar dig.

Hon kanske också ligger med sina manliga vänner, nymph?

Hon kan vara en exklusiv eskort, mycket manliga vänner/kunder, jobbar som modell/hora.

Om hon nu är eskort gillar hon kanske dig men vill dölja sitt arbete. Det är dom scenariorna jag kan tänka mig. Kolla på lite romantiska komedier kommer du säkert på hur det ligger till.
Citera
2011-03-23, 23:18
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silberstein
Tank sahar, du har absolut ingenting att vinna pa att vara svarsjuk. Du uppvisar osakerhet infor tjejen i fraga, du mar sjalv daligt av det, och du kan omojligt kontrollera vad hon har for sig. Du har helt enkelt ingenting att vinna pa att ga och grama dig over detta. Aven om hon nu skulle ligga med killen sa ar det val ratt mycket skit samma, vi har alla vara drifter. Det behover inte betyda att hon fortfarande huvudsakligen ar intresserad av dig.

Har inte uppvisat någon jobbig svartsjuka för henne. Frågade bara lite om vem det var, och hur det låg till. Hon verkade ju förstå hur jag tänkte och berättade sedan (faktiskt övertygande) att det bara var en vän..

Det är ju mer det moraliska i det som jag funderar över. Är det rätt att göra så? Hon har ju varit så jäkla bra i mina ögon, men nu sjönk hon en aning. Vet inte om det är befogat dock. Skulle dock bli ganska ledsen (faktiskt!) om det skulle hända någonting dem emellan.

Jag tjänar ingenting på att vara svartsjuk, det vet jag. Det jag dock funderar över är om jag överhuvudtaget borde prata med henne om jag känner såhär redan nu. Har varit med om olycklig kärlek förr, och det är fasen inte kul. Det här med DJ'n är ju knappast något gott tecken, men hon verkar ju övertygande när hon berättar om hur det ligger till. Hon känns jäkligt rätt för mig som person, och jag känner att jag inte kan ge upp det utan vidare.
Citera
2011-03-23, 23:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fettosofia
Du är en av vännerna. Fråga om cam-sex, då vet du om hon gillar dig.

Hon kanske också ligger med sina manliga vänner, nymph?

Hon kan vara en exklusiv eskort, mycket manliga vänner/kunder, jobbar som modell/hora.

Om hon nu är eskort gillar hon kanske dig men vill dölja sitt arbete. Det är dom scenariorna jag kan tänka mig. Kolla på lite romantiska komedier kommer du säkert på hur det ligger till.

Har sett många modellbilder. Jag är övertygad om att hon är en riktig modell. Hon har en akademisk examen i ett samhällsvetenskapligt ämne så jag är inte direkt orolig över att hon skulle vara ett luder.

Men visst, "modell" kan ju betyda många saker.
Citera
2011-03-23, 23:36
  #6
Medlem
Hon är en EXTREMT lyxig eskort låter det som. Den teorin är nog ganska dålig.

Men jag kan tänka mig du är en "jag trodde bara vi var vänner".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback