Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Rossana är en duktig politiker, att du som oerfaren högerdebattör tycker annorlunda är inget märkvärdigt. Jag tror inte på henne som partiledare, men absolut att hon har kvalitéer nog att vara vice ordförande. Peka gärna på likheter mellan Pekgul och Dinamarca - förutom att båda är kvinnor och invandrare. Fast dessa två faktum är ju skäl nog för er att avsky henne.
Väl insatt i skolpolitiken som är oerhört viktig med en nyliberal, inkompetent och allmänt dumdistrig skolminister som inte ens tar ansvar för sin egna usla politik. Lyfter frågan om 6 timmars arbetsdag vilket självklart är ett bra förslag, men personligen anser jag att det finns viktigare frågor. Bra debattör, helt okej retoriskt.
Har letat efter just detta. Dinamarca har, liksom Pekgul, varit flitig gäst på SVT Debatt och liknande program. Liksom Pekgul har hon ofta fått agera motpol till Sverigedemokraterna när man diskuterat invandring. Liksom Pekgul brukar Dinamarca tämligen omgående gå upp i falsett, tala hetsigt, vägra låta andra komma till tals och använda tillmälen som "rasist" och "högerextrem" minst fyra gånger i varje mening. Dylika WebbTV-klipp har tyvärr undgått mig än så länge.
För övrigt är väl Dinamarca just den stereotyp Vänsterpartiet vill (eller åtminstone borde?) undvika? Hon luktar bidragstagande arbetarklass lång väg, hon är "student" (varningsklocka!), hon ser sliten och vulgär ut, hon är för ung för att inge förtroende hos någon över tjugo, och hon är dessutom invandrare vilket aldrig är populärt. Vill vänsterpartiet undvika att stämplas som bidragstagarparti borde de väl snarast utestänga Dinamarca från de finare salongerna?