2011-03-23, 22:14
Medlem
fluff995s avatar
Ni läste rätt. Kvinnan som jag personligen alltid betraktat som Vänsterpartiets svar på klappmongot får nu förtroende som vapendragare åt Lars Ohly. Stödet för henne "bedöms vara mycket starkt".

Frågeställningar är följande:

*Vad tycker ni om utnämningen av Rossana Dinamarca som vice ordförande?

*Kan någon förklara vad denna kvinna har för kvaliteter? Hennes enda vapen som debattör verkar vara att börja skria som en åsna så fort hon får slut på rationella, underbyggda argument (vilket brukar ta ungefär fem sekunder). Vänsterpartister, upplys mig!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dinamarca-ny-vice-ordforande-i-v_6034557.svd

Profil från riksdagens hemsida:
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=1111&iid=0321885416125

Videoklipp på Dinamarca in action:
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=debatt_om_skolan&videoid=105662 3
Senast redigerad av fluff995 2011-03-23 kl. 22:20.
Citera
2011-03-23, 22:21
Bannlyst
Intressant det där med 6 timmars arbetsdag - för det har Norge och Danmark haft i 20 år snart (7 timmars), man inser snart att Sverige är ett u-land i så gott som alla internationella jämförelser.

Som vanligt när det gäller kommunister så bryr man sig inte ett skit, men just den frågan om arbetstider är dom allenarådande - det finner jag märkligt.
Citera
2011-03-23, 22:21
Medlem
xyzns avatar
Även om jag inte är särskilt insatt tycker jag att hon har skött sig ganska bra när hon har suttit med i agenda.

Här är ett random bra inlägg hon har skrivit:

http://www.newsmill.se/artikel/2010/08/13/f-rvirrad-motattack-fr-n-friskolorna
Citera
2011-03-23, 22:25
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stoi!
Intressant det där med 6 timmars arbetsdag - för det har Norge ... haft i 20 år snart (7 timmars),

Det har jag aldrig hört talats om här i Norge. Jag har bara träffat på ett par som jobbat 6 timmars, och båda har varit sjukskrivna resten.
Det normala är 7,5 timmar eller 8 timmars arbetsdag beroende på arbetsplats.
Citera
2011-03-23, 22:28
Medlem
test1fys avatar
Rossana är en duktig politiker, att du som oerfaren högerdebattör tycker annorlunda är inget märkvärdigt. Jag tror inte på henne som partiledare, men absolut att hon har kvalitéer nog att vara vice ordförande. Peka gärna på likheter mellan Pekgul och Dinamarca - förutom att båda är kvinnor och invandrare. Fast dessa två faktum är ju skäl nog för er att avsky henne.

Väl insatt i skolpolitiken som är oerhört viktig med en nyliberal, inkompetent och allmänt dumdistrig skolminister som inte ens tar ansvar för sin egna usla politik. Lyfter frågan om 6 timmars arbetsdag vilket självklart är ett bra förslag, men personligen anser jag att det finns viktigare frågor. Bra debattör, helt okej retoriskt.
Citera
2011-03-23, 22:35
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Ni läste rätt. Kvinnan som jag personligen alltid betraktat som Vänsterpartiets svar på klappmongot får nu förtroende som vapendragare åt Lars Ohly. Stödet för henne "bedöms vara mycket starkt".

*Kan någon förklara vad denna kvinna har för kvaliteter? Hennes enda vapen som debattör verkar vara att börja skria som en åsna så fort hon får slut på rationella, underbyggda argument (vilket brukar ta ungefär fem sekunder). Vänsterpartister, upplys mig!

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/dinamarca-ny-vice-ordforande-i-v_6034557.svd

Profil från riksdagens hemsida:
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=1111&iid=0321885416125

Videoklipp på Dinamarca in action:
http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=debatt_om_skolan&videoid=105662 3

Tycker det finns många värre vänsterpartister i alla fall. Hennes politik är inte så realistisk men söt är hon i alla fall

Åström och Larsson var/skulle ha varit ännu värre val.
Citera
2011-03-23, 22:36
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995

Verkar passa väldigt bra för uppdraget tycker jag. Kvinna, invandrare och vad jag kan finna på Nätet lite quick 'n' dirty just nu så har hon aldrig arbetat. Jag hittar inga uppgifter om utbildning trotts att hon står som "stundet" i riskdagens presentation. Har hon lökat sig genom större delen av 90-talet eller vad är det frågan om?
Citera
2011-03-23, 22:39
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Verkar passa väldigt bra för uppdraget tycker jag. Kvinna, invandrare och vad jag kan finna på Nätet lite quick 'n' dirty just nu så har hon aldrig arbetat. Jag hittar inga uppgifter om utbildning trotts att hon står som "stundet" i riskdagens presentation. Har hon lökat sig genom större delen av 90-talet eller vad är det frågan om?

Tror hon har pluggat och står kvar som lärarstudent...tveksamt om hon någonsin går klart det och arbetar som lärare. Toppolitiker brukar ju arbeta som politiker tills de mer eller mindre faller av pin.
Citera
2011-03-23, 22:40
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av test1fy
Rossana är en duktig politiker, att du som oerfaren högerdebattör tycker annorlunda är inget märkvärdigt. Jag tror inte på henne som partiledare, men absolut att hon har kvalitéer nog att vara vice ordförande. Peka gärna på likheter mellan Pekgul och Dinamarca - förutom att båda är kvinnor och invandrare. Fast dessa två faktum är ju skäl nog för er att avsky henne.

Väl insatt i skolpolitiken som är oerhört viktig med en nyliberal, inkompetent och allmänt dumdistrig skolminister som inte ens tar ansvar för sin egna usla politik. Lyfter frågan om 6 timmars arbetsdag vilket självklart är ett bra förslag, men personligen anser jag att det finns viktigare frågor. Bra debattör, helt okej retoriskt.

Har letat efter just detta. Dinamarca har, liksom Pekgul, varit flitig gäst på SVT Debatt och liknande program. Liksom Pekgul har hon ofta fått agera motpol till Sverigedemokraterna när man diskuterat invandring. Liksom Pekgul brukar Dinamarca tämligen omgående gå upp i falsett, tala hetsigt, vägra låta andra komma till tals och använda tillmälen som "rasist" och "högerextrem" minst fyra gånger i varje mening. Dylika WebbTV-klipp har tyvärr undgått mig än så länge.

För övrigt är väl Dinamarca just den stereotyp Vänsterpartiet vill (eller åtminstone borde?) undvika? Hon luktar bidragstagande arbetarklass lång väg, hon är "student" (varningsklocka!), hon ser sliten och vulgär ut, hon är för ung för att inge förtroende hos någon över tjugo, och hon är dessutom invandrare vilket aldrig är populärt. Vill vänsterpartiet undvika att stämplas som bidragstagarparti borde de väl snarast utestänga Dinamarca från de finare salongerna?
Senast redigerad av fluff995 2011-03-23 kl. 22:44.
Citera
2011-03-23, 22:49
Medlem
Leif Ds avatar
Klart partiledarämne.
Citera
2011-03-23, 22:53
Medlem
Gizurs avatar
Ung och arg är Dinamarcas trademark. Känns inte direkt förvånande att Kalle Larsson varit med och nominerat just henne. Kaka söker maka, så att säga.
Citera
2011-03-23, 22:58
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyzn
Även om jag inte är särskilt insatt tycker jag att hon har skött sig ganska bra när hon har suttit med i agenda.

Här är ett random bra inlägg hon har skrivit:

http://www.newsmill.se/artikel/2010/08/13/f-rvirrad-motattack-fr-n-friskolorna

Bra? Redan efter första meningen inser man ju hur jävla dum i huvudet hon är.

"De fristående skolorna har lägre lärartäthet och lägre andel behöriga lärare. Därför min slutsats att kvaliteten är lägre i dessa skolor."

Hon gör en slutsats efter två variabler, lärartäthet resp. behörighet - men skiter fullständigt i allt annat. Jo, suveränt inlägg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in