2011-07-04, 18:32
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
ok men kan ställa krav här också. vad jag har läst av vad du har skrivit syftar du inte mycket på något specifikt som uri geller gör. nämn någon han GÖR så kan jag svara. Jag läser sakta men du skriver inte tillräkligt tydligt vad du vill ha bevis för. Det går inte ge bevis att han ÄR fejk, men går utan problem göra för allt han GÖR.

Flytta bort fokus från idén att jag söker/önskar/vill få bevis på/för något som helst speciellt.
Jag bara Är här...
Så dyker det upp folk som säger att det finns bevis på ditten och datten, och än det ena och än det andra är bevisat.
Jasså - tänker jag då, i mitt stilla sinne ... och undrar vad dessa bevis som finns kan vara för något.
Och ... jag ber dem lägga fram / visa på dessa bevis, som dom säger finns!!!!!!

Jag ber alltså bara om att få se de omtalade bevisen. (Dokumentationen borde ju inte vara alltför svår att hitta ... om de inte råkar vara rena hallucinationer.)
Jag ifrågasätter existensen av något som påstås existera. Jag ber dem som hävdar dess existens att visa på påstådda faktum - det är allt.

Klart som korvspad ... eller ...?!
Citera
2011-07-04, 18:58
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna

Flytta bort fokus från idén att jag söker/önskar/vill få bevis på/för något som helst speciellt.
Jag bara Är här...
Så dyker det upp folk som säger att det finns bevis på ditten och datten, och än det ena och än det andra är bevisat.
Jasså - tänker jag då, i mitt stilla sinne ... och undrar vad dessa bevis som finns kan vara för något.
Och ... jag ber dem lägga fram / visa på dessa bevis, som dom säger finns!!!!!!

Jag ber alltså bara om att få se de omtalade bevisen. (Dokumentationen borde ju inte vara alltför svår att hitta ... om de inte råkar vara rena hallucinationer.)
Jag ifrågasätter existensen av något som påstås existera. Jag ber dem som hävdar dess existens att visa på påstådda faktum - det är allt.

Klart som korvspad ... eller ...?!
höj ok, grejen med uri är att han kör grejer som är lekskola i jämförelse med andra trollkarlar, t ex hans skedböjning teknik är äldre än något och är nämnda i många böcker men med ingen källa, men oftast brukar James Randi nämnas då han gjorde stor grej av att visa hur detta gick till. Men tycker Michael Shermer förklarar mer tydligt här http://www.youtube.com/watch?v=mxSNuIx4m5k&feature=player_embedded.
Citera
2011-07-27, 23:09
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doublelift
Många trollkarlar har deltagit i tester i hur magi påverkar hjärnan och deltagit i tester som t ex Teller. Såklart testar dom inte om du kan paranormalt för magiker som du fortarande har missat att dom inte påstår detta. Sen har de upprepats att testerna du länkat till är gamla och är inte accepterade av resterande delar av vetenskapsvärlden av många skäl. Om nu Geller lyckadets med testerna så skulle dom har gjort fler tester med honom och från fler institut men verkar inte ha blivit av.

Video-bevis: http://www.youtube.com/watch?v=lERbTkN82go

Vad mer behöver du?
Senast redigerad av Död o återfödd 2011-07-27 kl. 23:14.
Citera
2011-07-28, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Vad mer behöver du?

Det där är från 1972,,,känns ju inte så vidare relevant
Citera
2011-07-28, 12:25
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Det där är från 1972,,,känns ju inte så vidare relevant
Han failade 1973, så krafterna kanske hade tagit slut då?
Citera
2011-07-28, 13:32
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd

Vad mer behöver du?
För att du inte lägger tid på att svara bättre än detta så kopierar jag vad jag skrev i mitt inlägg och andra här har sagt innan mig:
"Sen har de upprepats att testerna du länkat till är gamla och är inte accepterade av resterande delar av vetenskapsvärlden av många skäl. Om nu Geller lyckadets med testerna så skulle dom har gjort fler tester med honom och från fler institut men verkar inte ha blivit av."
Så börja svara med argument istället för att kopiera gamla inlägg, annars är det inte mycket här att gå efter.
Citera
2011-07-28, 16:54
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
Han failade 1973, så krafterna kanske hade tagit slut då?

... testerna du länkat till är gamla och är inte accepterade av resterande delar av vetenskapsvärlden av många skäl. Om nu Geller lyckadets med testerna så skulle dom har gjort fler tester med honom och från fler institut men verkar inte ha blivit av."
En enstaka incident i en show 1973 - är giltigt belägg för att UG bara bluffar.
Lyckade tester 1972 är 'för gamla och inte accepterade'.
Citera
2011-07-28, 17:10
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Så varför har dom inte gjort fler tester liknande den om de vissade på uri kan? Någon som vet? Den handlar inte om bara visa på det finns och sen fortsätta som vanligt, man förstår då fortfarande inte varför han har krafterna, och detta är problemet i mitt tycke. Generellt ska forskning fortsätta för det ska vara av nytta, nåt uri inte fortsatt med av något skäl. Plus SRI som gjorde undersökningar följer inte exakt rätt protokoll för att forskningen ska tas på allvar.

PS: ingen har sagt att besöket hos Carson giltigt belägg, men är ändå rätt underlig sak. Det görs inga tester för att geller inte vill, och finns fler som hittat andra sätt han gör det på http://youtu.be/rdTqpscvaw4?t=1m26s men gissar på när ni ser vem de är räknas det som bs direkt.
Citera
2011-07-28, 17:49
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
"En enstaka incident"? Du får det att låta som om han tappade något. Han sitter och skruvar sig som en mask från början till slut.
Citera
2011-07-28, 18:12
Medlem
Aliennas avatar
Citat:
"En enstaka incident"? Du får det att låta som om han tappade något. Han sitter och skruvar sig som en mask från början till slut.
Med "en incident" syftar jag på "en tv-show". Han skruvar sig naturligtvis pga sitt misslyckande. Helt naturlig reaktion. (Psykologi...).
Oavsett vad man sysslar med här i livet, så händer det ibland att man misslyckas. Det brukar inte anses som något onormalt, i vanliga fall. Sånt är livet - helt enkelt.
Varför skulle andra förhållanden gälla Uri Geller?!
Citera
2011-07-28, 18:22
Medlem
doublelifts avatar
Citat:
Med "en incident" syftar jag på "en tv-show". Han skruvar sig naturligtvis pga sitt misslyckande. Helt naturlig reaktion. (Psykologi...).
Oavsett vad man sysslar med här i livet, så händer det ibland att man misslyckas. Det brukar inte anses som något onormalt, i vanliga fall. Sånt är livet - helt enkelt.
Han har varit i många tv-program och alltid lyckats men enda skillnaden i johnny carson show var att han inte fick kontakt med sakerna innan sändningen.
Citera
2011-07-29, 00:04
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
För att han är så djävla perfekt och hans trevande språkbruk där han praktiskt taget idiotförklarar sig själv, krossad under sannolikhetslagarnas tärningar, är falsk blygsamhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in