Citat:
Ursprungligen postat av HanSomForsvann
Verkar lite som att du tror att testerna var riggade för att göra Geller till kändis? Har ingen koll på Stanford Research Institute så jag får väl tro dig när du säger att de saknar trovärdighet.
Tja du behöver inte ta mitt ord på det men det är den allmänna uppfattningen jag har fått, och sen med tanke på att det var på 70-talet under allmänna hippie-och-flum-tiden så, jaa, jag känner mig helt enkelt bara lite skeptisk till hela grejen. Jag hade bara gärna velat sett något LIIITE mer nutida än 40 år gamla videoband som sagt, det blir liksom för gammalt för att man ska kunna säga varken bu eller bä om det i efterhand.
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
Han prickade helt rätt 8 gånger av 10!!!
Statistiskt 1 chans på
1 triljon, dvs 1/ 1 000 000 000 000 000 000
Du citerade mitt inlägg men som vanligt så sveper du bara in och skriver nåt ointelligent och provocerande med en massa smileys utan att läsa vad jag egentligen skrev antar jag? Jag har sett experimentet själv och som sagt, jag känner mig hyfsat övertygad om att Uri förmodligen har en liten magnet dold i handen t.ex mellan fingrarna, det finns som sagt väldigt många "trollkarlar" som klarar att göra såna där trick på helt vanlig fysisk väg. Allt som krävs är lite fingerfärdighet och en dos skådespeleri, och använder man t.ex magneter så är det inget märkvärdigt alls med 8 av 10.
Uri är dessutom som nämnts en mycket intelligent man och sannolikt så fejkade/avstod han de sista 2 med flit för att öka trovärdigheten i samband med alla andra tillfällen han "utmanas" av någon och totalt misslyckas med att prestera någon förmåga.
Men du är ju inte alls intresserad av att debattera eller ta till dig någon kunskap, du vill ju bara predika det du själv bergfast tror på utan att själv acceptera något av de sakliga rationella argument du får tillbaka. Så du kan ju ställa frågan till dig själv angående paranormalitet: Varför måste det tamejfan
ALLTID vara nåt paranormalt så fort du går in och pratar i ett ämne? KAN inte en liten knakning nån gång då och då bara få bero på en oskyldig bräda som spänner mot en annan när den klivs på eller när den blåser? osv