2011-03-24, 07:27
Medlem
kukflashbacks avatar
Men TS... hur gammal är du? har du talats som Uri innan? Det är allmänt känt att han är en bluff

Läst igenom tråden och...herregud
Du kan väl omöjligt tro på honom?
Citera
2011-03-24, 08:08
Medlem
Noobgrens avatar
Sorgligt att sånt här trams sänds på bästa sändningstid och utmålas som paranormalt; hade ju varit en kul show om man var öppen med att det är trick och inget annat.

Fast ännu sorgligare är såklart att det sitter en massa tomtar och tror att Uri Geller faktiskt har övernaturliga förmågor. Man tappar ju allt hopp för mänskligheten när man läser vissa inlägg i såna här trådar...
Citera
2011-03-24, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fu-King
Vem säger att han gjort det? Uri? Skedböjningsgrejen var FUSK.

Hmmm läste i gårdagens dagens industri, dom hade fått ett möte med Uri, reportern hade haft med sig en sked från Fin air och gett den till Uri som hade böjt den med sin "magi"..

det intressanta i den artikeln som reportern skrev var att skeden fortsatte att böja sig efter att Uri hade gett tillbaka skeden till reportern!!! skeden böjde sig alltså i reporterns hand!!
bluff eller inte??? men frågan är ju trots allt... HUR FAAAN GÖR HAN??????
Citera
2011-03-24, 08:17
Medlem
Noobgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viking112233
HUR FAAAN GÖR HAN??????

Att böja skedar är ju busenkelt:

http://www.youtube.com/watch?v=mxSNuIx4m5k
Citera
2011-03-24, 08:18
Medlem
Blackra1ns avatar
Den bluffande juden Geller är i farten igen. Han är en girig bluffmakare som vill tjäna pengar. Allt han gjort har blivit avslöjat flera gånger om.
Citera
2011-03-24, 08:24
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Död o återfödd
.
PARANORMALE URI GELLER ÄR PÅ G IGEN !!!

HÄR CHOCKAR HAN HELA MORGONPASSETS P3 REDAKTION !!!

Kolla själva:

http://kanal5.se/web/guest/fenomen/-/artikel/av/Cw99/1097/4889487/1.0

Häftigt, eller hur?

Hur förklarar ateisterna Uri Gellers paranormalitet?

Hmm...

.

Jag håller med. Häftigt!

Det var ju sådant även paret Truxa på sin tid höll på med.
Kul att det lyckades.

Jag gillar död o återfödd, är det inte dricka kopiss, är det uri geller. En frisk fläkt på flashback.
Citera
2011-03-24, 08:27
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackra1n
Den bluffande juden Geller är i farten igen. Han är en girig bluffmakare som vill tjäna pengar. Allt han gjort har blivit avslöjat flera gånger om.

So what, alla trollkaler är väl ungefär detsamma.
Njut av showen.
Om någon vill tro att det är på riktigt, så låt dom. Det har ju i alla tider varit en del av det härliga kring magi och religion, att det finns en liten känsla i en att det kanske inte är fake alltihop.

Nu menar jag inte att jag tror på det, men nog är det lite roligt och spännande?
Citera
2011-03-24, 08:29
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noobgren
Sorgligt att sånt här trams sänds på bästa sändningstid och utmålas som paranormalt; hade ju varit en kul show om man var öppen med att det är trick och inget annat.

Fast ännu sorgligare är såklart att det sitter en massa tomtar och tror att Uri Geller faktiskt har övernaturliga förmågor. Man tappar ju allt hopp för mänskligheten när man läser vissa inlägg i såna här trådar...

Nej, det är inte sorgligt, att det finns skit som big brother, bachelor etc, som också sänds på bästa sändningstid ÄR sorgligt.
Citera
2011-03-24, 08:33
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=Nz4xltEGGOM&feature=related
Citera
2011-03-24, 08:35
Medlem
Om jag hade paranormala förmågor skulle jag låta ett gäng opartiska forskare undersöka mina förmågor. Fatta vad mkt pengar man skulle tjäna som världens första person med bevisade övernaturliga förmågor.

Ändå är det ingen person i världen som har lyckats bevisa att de besitter sanna omänskliga krafter, undrar varför?
Citera
2011-03-24, 08:40
Medlem
Come on, det är suggestion. Han får henne att omedvetet rita objekt vars form han redan planterat i hennes huvud med rörelser och ord.

Massor av ilusionister kan dessa trick och att folk fortfarande tror på det är tragiskt
Citera
2011-03-24, 08:42
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Det där är ett trolleritrick som utförts av andra trollkarlar tidigare.
Uri Geller är en fjant som påstår sig ha förmågor han inte har. Visst, det är ett vanligt knep, men det är falskt och överjävligt.
Man ser inte när hon gör teckningen ifråga. I själva verket är den gjord på samma block lite tidigare. Kan inte detaljerna, men jag har för mig att den fungerar lite som ett karbonpapper. Gjorde samma trick när jag var en liten palt. Har dock glömt bort exakt, tyvärr.

Håller helt med. Sådana människor som Uri Geller skulle för mig gärna få skjutas, stör mig oerhört på personer som tror att de kan något när de egentligen bara är dumma i huvudet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in