2013-01-28, 13:04
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alternativ1
Kanske han kom på skedtricket och fick för mycket press på sig? Kan man göra det förväntas man ju kunna fler tricks. Men han kunde kanske inte det och gjorde vad han kunde för att leva vidare på det.. Fick som sagt inget jätte sympatiskt intryck av honom, men faktum att skeden fortfarande är krokig kvarstår. Och det får räcka för mig.

Allt Är illusioner. Vi med

Det är det jag menar med att det inte kommer gå att övertala en som bestämt sig.......

Fel, allt är inte illusioner..... Vi är heller inte illusioner.
Citera
2013-01-28, 14:29
Bannlyst
Om din sked verkligen har böjt sig, alternativ1, så är det ju väldigt märkligt måste jag säga!
Citera
2013-01-28, 14:43
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Om din sked verkligen har böjt sig, alternativ1, så är det ju väldigt märkligt måste jag säga!

Jag lovar och svär. Ska fan leta upp den ena och lägga ut bilden
Ja, väldigt märkligt. Som tur var så var vi flera stycken annars hade jag nästan inte trott på det själv.

Foxxybox- jo det är det visst
Citera
2013-01-28, 19:21
Medlem
reallylights avatar
Citat:
Det är omöjligt att motsäga något som någon bestämt sig för att det ska vara så.

Tack, det var det enda som behövdes sägas. Låt folk tro på enhörningar, Uri Geller samt Gud. Bara man är lycklig.
Citera
2013-01-28, 21:55
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Jag lovar och svär. Ska fan leta upp den ena och lägga ut bilden
Ja, väldigt märkligt. Som tur var så var vi flera stycken annars hade jag nästan inte trott på det själv.

Foxxybox- jo det är det visst

Men det finns ett antal problem i din "historia".

1. Geller har ALDRIG lyckats böja en sked under kontrollerade former. ALDRIG!
De gånger magiker/trollkarlar har varit närvarande har han misslyckats totalt.

2. Din historia har bokstavligen 0 (noll) bevisvärde. Inte ens en bild på en böjd sked bevisar något.
Förstår du inte hur lätt det hade varit för mannen att bevisa dessa förmågor om de var äkta?
En filmkamera på en sked som han aldrig har fått röra, utvald av någon annan än honom, helst
någon med expertis på området (trollkarl). Done deal.

3. Som jag har beskrivit tidigare. Jag verkligen vet hur Uri Geller gör! Jag kan ca 5 tekniker för
"spoon-bending". Tekniker som existerade innan Uri dök upp på tv. Det är något man lär sig
väldigt tidigt när man börjar med trolleri. Och oftast inget som används längre pga av att även
"vanliga" människor känner till teknikerna.

mvh.
Citera
2013-01-28, 22:11
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rust-Lee
Men det finns ett antal problem i din "historia".

1. Geller har ALDRIG lyckats böja en sked under kontrollerade former. ALDRIG!
De gånger magiker/trollkarlar har varit närvarande har han misslyckats totalt.

2. Din historia har bokstavligen 0 (noll) bevisvärde. Inte ens en bild på en böjd sked bevisar något.
Förstår du inte hur lätt det hade varit för mannen att bevisa dessa förmågor om de var äkta?
En filmkamera på en sked som han aldrig har fått röra, utvald av någon annan än honom, helst
någon med expertis på området (trollkarl). Done deal.

3. Som jag har beskrivit tidigare. Jag verkligen vet hur Uri Geller gör! Jag kan ca 5 tekniker för
"spoon-bending". Tekniker som existerade innan Uri dök upp på tv. Det är något man lär sig
väldigt tidigt när man börjar med trolleri. Och oftast inget som används längre pga av att även
"vanliga" människor känner till teknikerna.

mvh.

Ok, då var det nog vi själva där hemma som gjorde det. Nice

Spelar mig inte så jätteroll om ingen tror att det hände, vela bara dela med mig av en rolig sak när jag såg hans namn dyka upp.

Förresten har jag läst tankar oxå. Gissat kort som någon hållt upp och fått tre rätt av tre. Flera gånger. Sug på den då
Citera
2013-01-28, 22:23
Medlem
guldkedjas avatar
Citat:

Spelar mig inte så jätteroll om ingen tror att det hände, vela bara dela med mig av en rolig sak när jag såg hans namn dyka upp.

Förresten har jag läst tankar oxå. Gissat kort som någon hållt upp och fått tre rätt av tre. Flera gånger. Sug på den då

Då har du inte läst tankar utan du har....... just precis, gissat!
Citera
2013-01-29, 07:01
Avslutad
Citat:

Hade personerna som höll i korten glasögon så reflektionen syntes i glaset?
Citera
2013-01-29, 08:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reallylight
Tack, det var det enda som behövdes sägas. Låt folk tro på enhörningar, Uri Geller samt Gud. Bara man är lycklig.
Men om han verkligen har en böjd sked hemma, och flera såg den böjas, och om han inte ljuger, hur förklarar man det då?
Citera
2013-01-29, 10:10
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Men om han verkligen har en böjd sked hemma, och flera såg den böjas, och om han inte ljuger, hur förklarar man det då?

Det går självklart inte att förklara. Isåfall pratar vi om krafter hittils okända för vetenskapen. Det luktar till och med Nobel pris. Problemet är ju att historien har absolut inget bevisvärde. Det är bara en anekdot. Inget annat.

Mvh.
Citera
2013-01-29, 13:03
Medlem
Alternativ1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Hade personerna som höll i korten glasögon så reflektionen syntes i glaset?

Nej. Det var en jag var ihop med. Kunde skicka bilder på något skumt sätt. Använde det som party trick ett tag.

All you haters out there, vet inte hur det är med er men jag har aldrig behövt ljuga för att få kompisar
Citera
2013-01-29, 15:57
Medlem
Rust-Lees avatar
Citat:
Nej. Det var en jag var ihop med. Kunde skicka bilder på något skumt sätt. Använde det som party trick ett tag.

All you haters out there, vet inte hur det är med er men jag har aldrig behövt ljuga för att få kompisar

Också enbart en anekdot. Bevisvärde = 0.
Om nu detta är sant det du berättar (att du kunde "skicka/ta emot" bilder med någon form av tankeläsning eller annat medium vore det otroligt lätt att bevisa detta. Bara gör detta under kontrollerade former och resultatet ska vara bättre än slumpen. Finns garanterat mängder med universitet som skulle vilja ställa upp på detta. Även här pratar vi Nobel pris. Inget sådant är påträffat tidigare inom någon gren av vetenskapen.

Undertiden bör du få absolut noll respons av din omgivning och det bör enbart ses som en anekdot helt utan substans och trovärdighet.

Mvh.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in