• 1
  • 2
2011-03-24, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCasablancas
Det sög, hjälpte ingenting. Drog på mig 10 tabletter, kunde lika gärna tagit 10 koppar kaffe. Inget att rekommendera iallafall !

Hehe, då kan jag berätta att jag en gång tog 14 st utan att känna ett dyft. Men då har du testat iaf! Men naturläkemedel är oftast skit.
Citera
2011-04-06, 23:53
Moderator
Ruskigbusss avatar
*ÖD=>Medicin*
/Mod
Citera
2011-09-25, 10:51
Medlem
Valerina är inget sömnmedel utan bara lugnande, man blir lite slöare och mer luddig i tänkandet. Dessutom somnar man om lättare om man vaknar under natten. För att få fram bättre effekt för insomning ta en kopp kamomillte innan du går och lägger dej, det tar ner en rätt bra. Men det viktiga om man är rastlös och orolig är att man håller igång ordentligt hela tiden på dagen, då blir man tröttare på kvällen och somnar lättare. Är själv aspie med ångestproblematik och kan få rätt intensiva maniska perioder när jag hittar något kul inom mina intressen så jag talar från egen erfarenhet. Enda som kan va lite dåligt med valerina är att man lätt blir seg på morgonen om man tar mycket, men en kall dusch, macka med ordentligt pålägg och grönt te med socker sätter fart på systemet rätt bra på morgonkvisten.

Hoppas detta kan vara till hjälp om du fortfarande har ovan nämnda problem.
Citera
2011-09-25, 13:39
Medlem
swaydizzles avatar
Medicin och hälsa -> Alternativ medicin

MVH //mod
Citera
2011-09-25, 15:28
Medlem
Valeriana, Neurol och Dohrmesan är inte extrakt från johannesört, utan vänderrot. Det finns tecken på att den kan vara lugnande, men effekten är mycket svag och själv har jag inte märkt någon alls. Den är nog mest bara för mycket lindriga sömnproblem och du blir inte groggig dagen efter. Fördelen är att det knappast kan göra någon skada, till skillnad mot johannesört som kan interagera med andra mediciner och försämra deras verkan.

Men ha inte för stora förväntningar. Jag har också bipolär sjukdom och de mediciner jag har går inte att vara utan. Så du kan inte ersätta det du har med Valeriana.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in