• 1
  • 2
2011-03-23, 20:08
Bannlyst
Hejsan,

Jag blev rekommenderad att ta Valerina, en växtbaserad läkemedel för lindring vid sömnrubbningar. Anledningen till att jag ska ta det är för min läkare är på semester så jag kan inte få något annat.

Jag har bipolär med hypomani.

Är det någon som har testat Valerina? Hjälper det mot sömnproblem? Blir man groggig dagen efter?

Är lite tveksam själv till dethär.
Citera
2011-03-23, 20:10
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Är du van att ta starka mediciner, så är Valerina skit.
Citera
2011-03-23, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Är du van att ta starka mediciner, så är Valerina skit.

Helvete också, ja rätt så starka tabletter har jag haft. Insomningstabletter, sömntabletter kombinerat med Seroquel.
Citera
2011-03-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JCasablancas
Hejsan,

Jag blev rekommenderad att ta Valerina, en växtbaserad läkemedel för lindring vid sömnrubbningar. Anledningen till att jag ska ta det är för min läkare är på semester så jag kan inte få något annat.

Är det någon som har testat Valerina? Hjälper det mot sömnproblem? Blir man groggig dagen efter?

ge det en chans, det är ju ändå en medicin som i princip har noll biverkningar och är baserad på en växt (Johannesört om jag minns rätt).

Du lär knappast bli groggig dagen efter men då pratar jag utan egen erfarenhet, men har provat liknande preparat. De kan ge en lätt lätt lugnande verkan, så räkna inte med några underverk som tex benzo skulle ge.
Citera
2011-03-23, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av modvec
ge det en chans, det är ju ändå en medicin som i princip har noll biverkningar och är baserad på en växt (Johannesört om jag minns rätt).

Du lär knappast bli groggig dagen efter men då pratar jag utan egen erfarenhet, men har provat liknande preparat. De kan ge en lätt lätt lugnande verkan, så räkna inte med några underverk som tex benzo skulle ge.

Självklart ger jag det en chans,.

Får hoppas på att det ger en tillräckligt lugnande effekt så man kanske lyckas somna iallafall. Är i en sån period där jag knappt sover så jag längtar efter en hel natts sömn.
Äh, värt att testa iaf !
Citera
2011-03-23, 21:23
Medlem
likeithards avatar
Citat:
Hejsan,

Jag tycker att det faktiskt har effekt om man överdoserar kraftigt (vilket säkert inte är bra för lever/njurar), men endå.

Man måste mångdubbla dosen (typ 20 tabletter istället för 2) för att få märkbar effekt, tyvärr upplever jag effekten som mycket svag och oerhört kortvarig, kanske 15-30 min.

Men prova detta och lägg till lite receptfria antihistaminer och en skvätt alkohol så kanske du är hemma sedan.
Citera
2011-03-23, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av likeithard
Jag tycker att det faktiskt har effekt om man överdoserar kraftigt (vilket säkert inte är bra för lever/njurar), men endå.

Man måste mångdubbla dosen (typ 20 tabletter istället för 2) för att få märkbar effekt, tyvärr upplever jag effekten som mycket svag och oerhört kortvarig, kanske 15-30 min.

Men prova detta och lägg till lite receptfria antihistaminer och en skvätt alkohol så kanske du är hemma sedan.

Läste baksidan nyss och, eftersom man får ta 10 tabletter per dygn bör dom veta att tabletterna är svaga. Ska nog ta några stycken nu och sedan mer under kvällen innan jag ska sova så får man se hur det går.

Haha läkemedel för allergiska besvär ? Försöker undvika dedär med alkohol så långt jag kan
Citera
2011-03-23, 21:59
Medlem
För mig är Valerina som att ta sockerpiller. Men lycka till
Citera
2011-03-23, 22:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polkagrispolkagris
För mig är Valerina som att ta sockerpiller. Men lycka till

Haha, fattades bara det
Får se hur det går, ska slänga i mig lite snart
Citera
2011-03-23, 22:23
Medlem
Citat:
Haha, fattades bara det
Får se hur det går, ska slänga i mig lite snart

Har dock för mig att det hade någon sorts effekt första gångerna jag provade. Man blir något lugnare och det kan ju vara bra för sömnen. Men ta maxdos om du vill, tror inte att det finns några biverkningar.
Citera
2011-03-24, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av polkagrispolkagris
Har dock för mig att det hade någon sorts effekt första gångerna jag provade. Man blir något lugnare och det kan ju vara bra för sömnen. Men ta maxdos om du vill, tror inte att det finns några biverkningar.

Det sög, hjälpte ingenting. Drog på mig 10 tabletter, kunde lika gärna tagit 10 koppar kaffe. Inget att rekommendera iallafall !
Citera
2011-03-24, 20:36
Medlem
Me0ws avatar
Jag tog något liknande, Neurol Forte. Man blev inte ett smack trött av den men däremot tyckte jag att den hjälpte mig att rensa upp i huvudet lite så jag kunde somna lättare. Men egentligen funkar det lika bra att ta en kopp te eller liknande...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in