2011-03-23, 20:05
Medlem
Tänkte byta smäststillandepreparat efter min operation eftersom jag blir så illamående av Oxycontin (10mg).
Men riskerar jag inte att bli lika illamående och seg/snurrig om jag byter till Citodon? 2x(500mg/30mg)

Jag vill alltså ha smärtlindring utan biverkningar som illamående och dåsighet.

Är det lika vanligt med illamående och allmän påverkan av Citodon som med Oxycontin?

Kan Postafen eller annat medel mot illamående hjälpa om jag fortsätter med Oxycontinet?

Fick Ondansetron som kan fungera mot illamående men Gör det verkligen det om orsaken är ett läkemedel?

Postar här eftersom ni verkar kunniga
Citera
2011-03-23, 20:20
Bannlyst
Postafen tar bort illamående fast det orsakas av ett annat läkemedel ja
Citera
2011-03-23, 21:01
Medlem
FISKISCHs avatar
Helt individuellt. Tycker dock att du ska be om Tramadol istället för Citodon, då jag uppfattar detta som mer smärtstillande. Tramadol är också svårare att utveckla ett beroende på.
Citera
2011-03-23, 21:52
Medlem
Tack för svaren!
Är inte orolig över att utveckla ett beroende men jag vill ha så lång effekt av smärtstillande jag kan just nu utan att må illa.

Ska prova med oxycontin + medlet mot illamående snart igen.
Citera
2011-03-23, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av labanbaban
Tack för svaren!
Är inte orolig över att utveckla ett beroende men jag vill ha så lång effekt av smärtstillande jag kan just nu utan att må illa.

Ska prova med oxycontin + medlet mot illamående snart igen.
Inte orolig för att uveckla ett beroende,kanske du är unik.Efter en månad med tramadol var man fast men dock ren nu så för allt i världen välj Citodon,beroend framkallade de med men det tar längre tid.
Good Luck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in