• 1
  • 2
2011-03-23, 18:45
Medlem
Hej!
Min lillebrorsa, 14 år har ett problem. Det går en tjej i min lillebrors parallellklass som han är är extremt kär i. (Han berättar om henne 24/7) Han kan inte sluta tänka på henne och det känns som att han bara skulle bara vilja vara med henne... Jag tror bara att han inte vet hur han ska göra för att få kontakt med henne . Ni har säkert stött på samma problem och bra råd skulle upskattas! ( jag kan inte ge min brorsa råd, jag är extremt dålig med tjejer ...)
Citera
2011-03-23, 18:48
Medlem
DarthNickes avatar
Tjejer är människor med, och precis som killar så är dom också nervösa för att prata med killar.
Iallafall ett par stycken.

Säg till honom att prata med henne, hur simpelt som helst det är ju som att prata med sin bästa kompis.
Citera
2011-03-23, 18:49
Medlem
Jorups avatar
Han är 14år och hormonerna sprudlar i kroppen på honom. Han är sprängkåt med andra ord.
Han ser tjejer på ett helt nytt sätt nu och jag tror att denna kärlek snart kommer rinna iväg och hans uppmärksamhet kommer hamna på någon annan flicka med större bröst och tajtare kläder.
Citera
2011-03-23, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthNicke
Tjejer är människor med, och precis som killar så är dom också nervösa för att prata med killar.
Iallafall ett par stycken.

Säg till honom att prata med henne, hur simpelt som helst det är ju som att prata med sin bästa kompis.

Joo sant, men vad ska han säga? Bara hej kanske, men om han vill gå längre än så?
Citera
2011-03-23, 18:53
Medlem
You only regret what you don't do. Säg åt honom att börja flörta med henne
Citera
2011-03-23, 18:53
Medlem
De andra i hans skola/klass är fula som stryk. Den här tjejen är speciell (bröst har hon) och han har inte vågat säga nått på snart 8 månader nu... Tycker synd om honom nu
Citera
2011-03-23, 19:03
Medlem
Bjorndts avatar
Se till att din bror får mod nog att bjuda ut henne på lite ensamtid ifrån sina vänner. Behöver inte vara något formellt, bara kanske en promenad. Få honom bara att ta modet till sig att börja prata med henne så kommer han snart märka att det i själva verket inte är så svårt.
Citera
2011-03-23, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjorndt
Se till att din bror får mod nog att bjuda ut henne på lite ensamtid ifrån sina vänner. Behöver inte vara något formellt, bara kanske en promenad. Få honom bara att ta modet till sig att börja prata med henne så kommer han snart märka att det i själva verket inte är så svårt.

Sant, sant. Bara inte tjejen tycker att det blir lite "random". Jag menar, de känner ju inte varandra...
Citera
2011-03-23, 19:17
Medlem
Bjorndts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennGary
Sant, sant. Bara inte tjejen tycker att det blir lite "random". Jag menar, de känner ju inte varandra...

Det egentligen lättaste sättet isåfall, hur töntigt det än må låta. Är att lägga till henne på Facebook och lite oskyldigt börja prata lite. Eftersom de går i varandras parallellklasser kommer hon antagligen inte anse att det är konstigt att han lägger till henne.
Citera
2011-03-23, 19:20
Medlem
Flensflickans avatar
Han får lära sig själv?

Annars får vi hjälpa grabben ännu en gång i framtida tråden "Han är sjuukt olycklig men vågar inte göra slut".
Citera
2011-03-23, 19:22
Medlem
Dem är redan kompisar på facebook, händer inte så mycket där dock. Men om han börjar snacka med henne i skola, som de flesta av er har föreslagit, tänk om hon inte vill prata. Eller inte svarar på hans sms (om han nu fick nummret). Tänk om min bror blir dissad? Han kanske skulle komma på nåt roligt att säga till henne- så att hon börjar skratta eller fan vet jag..? Är som sagt skitdålig på detta
Citera
2011-03-23, 19:55
Medlem
DoYouSharks avatar
Hahah. Är det verkligen din brorsa som vill ha hjälp?
Det är en vanlig människa som alla andra, inte en vägg. Så förutsatt att din bror inte är helt bakom flötet kommer hon nog svara. Man up och säg hej! Det flyter på efter det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in