• 1
  • 2
2011-03-23, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaryJanee
Dessvärre inte.

okej har du hört om vatten/salt/citron varianten? tror du det är ngot att hänga i granen ?
Citera
2014-09-29, 09:00
Medlem
Köp lets dread! Luktar inte rosor när man schamponerar ( nu skrev du ju utan schampo , men jag ser inte varför) men när man låtit sina dreads torka ordentligt så luktar det gott, inte hallon men en hint av fräschhet och det känns ju skumt att man inte tvättar håret med dreads. Det är ju vad som får oss att verka snuskiga! Det finns inget som säger att man inte kan tvätta håret, det skall bara låtas torkas ordentligt! En gång i veckan borde vara en regel. De jag pratat med lång dreads erfarenhet har alla rekommenderat en gång i veckan. Mina möglar inte efter min behandling i sju år och luktar gott.
Citera
2014-10-08, 01:03
Medlem
Bor med flera dread heads och de har långa ner till knäna.
Har frågat och vad de gör är att när de har morgon te så gnuggar de dreadsen en och en med bägge händerna vid hår botten det gör att lösa hår och nya hår tas in i den existerande dreadsen.
Om de tappar en dread syr de fast dem och gör sedan dekorationer i ull som de tovar över.
Tvätta gör de minst en två gånger i veckan men noga med att torka och använder Tea trea olja salt och lite såpa.
Efteråt tillsätter de ibland kokkos olja för att de inte ska torka ut. Tea trea olja och lavendel olja ska hålla de flesta kryp på avstånd och luktar gott!
Är inte ett fan av dreads generellt är de ganska skabbiga men tycker de har ganska schyssta och fräscha.
Senast redigerad av Inspiral 2014-10-08 kl. 01:08.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in