• 2
  • 3
2011-03-25, 19:23
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Ja, det var eutanasi programet som ju inte alls är galaet i sig för det önskar ju folket idag liksom man ta abort. Det här gällde svårt sjuka lidande människor, handikappade, utvecklingsstörda.

Inte alls galet.
Folket idag önskar det liksom man tar abort.
Handikappade och utvecklingsstörda.

Det du skriver är att det inte var galet att ta ihjäl handikappade och utvecklingsstörda och att folk idag önskar göra detsamma på samma sätt som vi gör abort.

Är du helt galen människa?
Eller är du ett troll?
Eller skriver du en sak och menar något helt annat?

/VV
Citera
2011-03-25, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Inte alls galet.
Folket idag önskar det liksom man tar abort.
Handikappade och utvecklingsstörda.

Det du skriver är att det inte var galet att ta ihjäl handikappade och utvecklingsstörda och att folk idag önskar göra detsamma på samma sätt som vi gör abort.

Är du helt galen människa?
Eller är du ett troll?
Eller skriver du en sak och menar något helt annat?

/VV
Det jag menade är att människor idag önskar eutanasi vid sjukdomar som i slutskedet gör dom lidande och att det vore lika vanligt som abort om det bara vore legalt. Jag vet vad jag talar om för jag jobbar med döende och det är vanligt att människor ber om hjälp. Uttrycker jag mig otydligt?
Eutanasi var legalt i Tyskland under tredje riket.
Citera
2011-03-26, 09:57
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det jag menade är att människor idag önskar eutanasi vid sjukdomar som i slutskedet gör dom lidande och att det vore lika vanligt som abort om det bara vore legalt. Jag vet vad jag talar om för jag jobbar med döende och det är vanligt att människor ber om hjälp. Uttrycker jag mig otydligt?

Tycker du det är hemskt, att göra så? Jag tycker det inte. Varför ska en människa ligga plågas och jätteont o vara allmänt trött på livet? Jag tycker de ska ha rätt kunna dö om de vill. Men givetvis, måste det undersökas noggrant.

Men är den läkarna som ger insomningmedecin, muskelavslappande ? till en mördare?

Det är den linjen jag är inne på , tyskarna såg inte det som mord. De såg det som en utrensning av dåliga exemplar av människan. Friska gener ska leva vidare, en av naturens lagar. En fortsättning på "projekt T4"

Men det blide för mycket för dem, på så kort tid. Därför de fick ta en sådan lindrig och humant sätt att avliva dem, som just gasningen. Judar var ej friska människor i deras ögon, inga friska gener. De var parasiter som skulle "förintas". Hitler ville ha en ren arisk ras, men kunna få det behövs de andra utrotas.

Så varför förnekar "förnekarna" att Hitler ville ha en ren arisk ras och ville ej fixa det? Det skulle ske så snabbt som möjligt innan de hinner föröka sig för mycket eller "protestera". För det gör ni, när ni säger att han aldrig hade planer på att "utrota" dem.
Citera
2011-03-26, 12:06
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:

Hur många av de som T4 programmet tog hand om, bad om att få dö?

/VV
Citera
2011-03-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Men det blide för mycket för dem, på så kort tid. Därför de fick ta en sådan lindrig och humant sätt att avliva dem, som just gasningen. [....] Hitler ville ha en ren arisk ras, men kunna få det behövs de andra utrotas.

Så varför förnekar "förnekarna" att Hitler ville ha en ren arisk ras och ville ej fixa det? Det skulle ske så snabbt som möjligt innan de hinner föröka sig för mycket eller "protestera". För det gör ni, när ni säger att han aldrig hade planer på att "utrota" dem.

Varför måste Hitler frakta dem till Polen, när han nu...

Citat:
[...]hade planer på att "utrota" dem?

...och...

Citat:
Det skulle ske så snabbt som möjligt[...]

Otto och Anne Frank, t ex?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto