Citat:
Ursprungligen postat av Socialdemokrat
Jag tror på förintelsen, jag har läst _MYCKET_ om det, jag anser att revisionisterna har för dåliga bevis för att hävda att det inte förekommit.
Men någonting jag undrar, varför nämns bara 6 miljoner judar?
Det var ju politiska motståndare, handikappade och homosexuella osv.?
Varför nämns inte dessa lika ofta?
En siffra måste sättas, eller hur? Att det just blide 6 ooo ooo kanske lite ta i. Kanske för ryssarna blåste på siffrorna lite grann?. Men kanske har det lite gran med sanning med total döda? Men det fattades en jäkla massa judar efter kriget typ 5.5 miljoner judar, kanske därifrån 6 miljoner kommer ifrån. Så vad hände med alla dem? Det var hälften av den totala 11 ooo ooo som beräknades finnas europa.
1,9 miljoner polacker dog
2- 4 miljoner ryssar mestadels krigsfångar
200 000 - 1 500 000 Romer
200 000 - 300 000 Funktionshindrande
2 500 - 5 000 jehovas vittnen
politiska motståndare i massor
5 000 10 000 homosexuella
Så nog det en del. Judar var kriminella. De har ju sugit ut det tyska folket och dömdes därefter. Judarnas stora rikedomar lockade att konfiskeras. Eftersom de skulle bygga upp Tyskland till ett välfärdsstat, enligt Hitlers stora planer.
Eftersom de var så många 11 ooo ooo som skulle dömas till fängelse/arbetsläger, tar en sådan jäkla plats. Eftersom lägerna var ej byggda för det, så måste åtgärder vidtagas. De blide en hård press på lägerna och trångbott. Så risk för sjukdomar skulle spridas var stor, så åtgärder måste göras.
Det slutade inte komma fångar, sjukdomar bröt ut. Bestämde man att avlusning skulle ske och duschning. Men det hjälpte inte, massor med folk dog. Därför beställdes man brännare att bränna upp kropparna, på det viset ta död på bakterierna/virus. Minimera spridningen bland fångarna....
Men det kom ännu mer folk, så då bestämdes de ta drastiska åtgärder med avliva de som är sjuka, gamla och ej arbetsföra. På det viset minska läger kostnaderna, för dyrt driva läger till så många, det hade aldrig gått. Eftersom både pengarna o manskap behövdes på annat håll(krigsfronten) Varför då lägga ner resurser på fångläger?
För det ska gå humanitärt och lätt så bestämde man avrätta de på det mest lindra sättet man kunde igenom gasa dem med "zyklon B" Finns det något annat lindriga o mer humanitärt att avrätta många på ? Det bådde effektivt och billig avrättningsmetod. Jag vet inte något bättre sätt, att avrätta mycket folk med.
Just för de dömdas skull och personalen(SS) ??
Givetvis sprids sådana rykten för eller senare. Arvid Fredborg med "bakom stålvallen" 1943. Där beskrivs förintelsen, ett par år innan judarna blide befriade och kunde hitta på "lögnen" ????
Friedrich Kellner som skrev i sin dagbok 1941 om förintelsen, ett par år innan judarnas på hittade lögn!!
Så nog har revisionisterna svårt att få kött på benen, att det inte har hänt...