2012-01-22, 17:02
Medlem
cc_zeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
Om inte rka generar cash skulle ingen odla/beckna det.
U do the math

Tror de flesta som odlar i Sverige skulle odla grs oavsett om de inte tjnar pengar p det eller inte. Kanske inte lika storskaligt, men bara fr att det inte skulle vara vrt ngra pengar s skulle folk knappast sluta rka.
Citera
2012-01-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Hller med, klarar man inte av att g utan rka tills nsta lning har man ett problem. Jag tycker sjlv det r oehrt ljligt att folk som rker ngon gng ibland kallas "missbrukare", men klarar man inte av att vnta med nsta inkp tills nsta lning, d r man faktiskt en missbrukare.
Precis. Antingen fr man hushlla med det lilla man har, eller vnta tills man faktiskt har cash att kpa. Tycker ven att krita strre mngder r fel, det r precis s mnga brjar med brott tex. Kritar av ett hegge, har inte cash att betala tillbaks det fr dom rkt upp fr mycket sjlva, mste fixa pengar p ngot stt etc.
Citera
2012-01-23, 20:43
Medlem
r det moraliskt fel att krita en femma nu ocks haha. Ta en nu betala om tv veckor! Varfr inte om man nu har vnner som inte fittar sig?
Citera
2012-01-23, 20:44
Medlem
Mommejrs avatar
Har sjlv kritat 5or till och med 10or, tycker de r okej om man r punktlig och betalar p det datumet man kommigt verens om.
Citera
2012-01-24, 22:01
Bannlyst
Ser inte varfr de skulle vara ngot problem att krita (oavsett mngd) om man litar p personen ifrga och vet att man kommer f tillbaka pengarna.
Citera
2012-01-26, 20:04
Medlem
Till nra vnner r det vl okej. Som man litar p allts.
Citera
2012-01-26, 20:25
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dwight-
Vad "klarar"?

Vill man rka p fredagskvllen med nn polare men inte fr pengar frens p mndag s r det vl inga problem att krita och sen betala nr man fr cash/handlar nsta gng? Larvig argumentation om att man r missbrukare etc.

Ibland blir man rksugen men inte har pengar p kontot, inte s konstigt.

Hamnar man i den situatione s har man helt enkelt slarvat med dina pengar och kpt saker du inte hade rd att kpa. Njen lgger man pengar p efter alla ens viktiga rkningar r betalda. Fan vad gubbig jag lter
Citera
2012-01-30, 10:05
Medlem
hulabadulas avatar
Helst inom ett par dagar, max 1v knns behagligt.
Citera
2012-01-30, 10:06
Medlem
Om det r en polare s r det OK tills t.ex bidraget eller att man fr sin ln.
Citera
2012-01-30, 13:12
Medlem
nuplie22s avatar
Har kritat ett par gnger. r man en terkommande kund ser jag inget problem i det. Vi brukar kra p att jag kritar en femma, s betalar jag den nsta gng jag kper mera. Ingen tidspress eller s, han vet att han fr igen pengarna nd.
Citera
2012-01-30, 14:40
Medlem
neonbruns avatar
Kanner du personen bra och vet att han kommer tillbaka sa ar det okej att krita ut. Jag sjalv har dock haft som regel att aldrig krita eftersom det leder till onodig stress. Folk som kritar ger ett ostadigt intryck. Daremot ifall en kran haft en och samma kund i flera ar sa ska ju mojligheten absolut finnas. Vem fan vill riskera att fucka upp en flerarig handelsrelation for en sketen femma liksom? Om saljaren kanner pa sig att du kommer vara strulig med det hela sa kan han ju saklart avboja.

Krita aldrig sa blir det heller inget knas kring det hela. Om du kritar sa se till att du kommer kunna betala tillbaka pa avsatt tid. Pratar vi heggen eller mer sa se till att halla koll pa laget till 100%.
Senast redigerad av neonbrun 2012-01-30 kl. 14:42.
Citera
2012-01-30, 21:51
Medlem
Preatures avatar
Tycker inte att de r okej att krita av ngon kran frrn man kpt kanske 50 gnger av samma person och lrt knna han/hon. Jag avstr dock hellre n att krita, men skulle nog inte bli nekad att krita av min nuvarande kran, men skulle bara bli pinsamt att ringa och sga. Hall! Kan jag krita? Kranen borde vell se en som ngon random pundare d s han/hon knatchar nog en bit i fortsttningen d. Iallafall om de bara r ngra enstaka gnger man kpt av samma person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in