min mening är inte att göra detta olagligt, utan vill göra detta seriöst o rätt, men självklart utan att betala onödiga utgifter.
som jag förtsått så kan jag ta betalt från kund, och sedan be min leverantör i Usa skicka varan direkt till kunden. På paketet står det då kundens namn och adress. Då kunden är medveten om att det är dennes ansvar att betala tull+moms, då kan det väl inte vara olagligt eller oseriöst? eller?
så mina frågor är:
1,
är det lagligt att skicka varan till kund direkt från min leverantör, och låta denne(kunden) vara ansvarig för tull+moms? blir det nåt problem för mig att redovisa min försäljning senare isåfall? tänker framför allt på momsen o tull?
2,
om det är lagligt, hur redovisar jag då allt? Betalar jag då endast skatt på vinsten
(700-230=470sek)?
3,
då jag inte betalar moms+tull, kan jag då sälja exkl.moms till kunden. räcker det att spara kvitto på inköp+frakt som är på 230sek, och visa min försäljning som är på 700sek. hur tycker ni jag skall redovisa denna försäljning?
Förövrigt är detta en produkt som är unik för varje beställning och efter varje kund, och därför kan jag tyvärr ej köpa hem ett stort lager, utan mitt enda alternativ är dropshipping.
Mycket tacksam för alla givande tips, och hur man kan lösa detta!