Citat:
Ursprungligen postat av
tango
Jävligt dött här.....
Håller med! Så det är hög tid att väcka liv i tråden!
F-ups ser man numera mest på lagliga väggar och i fames, dock är crewet legendariskt och snubbarna bör vara 40+ idag. Mina personliga favoriter är hyena och Spit, men även krake, Verde och HC levererar kvalité vad gäller målningar. Moss är väl den enda i crewet som fortfarande väldigt aktivt målar stål, dock mest i huvvudstaden verkar det som.
Punk Bst, som också är en av stadens sanna kungar tycks vara på besök allt mer sällan, vilket är synd, finns få med en handstil som honom i vårat avlånga land.
Catwalk, syns ganska sporadisk numera, men har liksom punk en väldigt bra hand, hade gärna sett mer!
Edit, Hummer, Asbest, Edak, - levererar i princip alltid kvalité, men känns också som om dom syns mindre frekvent än för några år sedan.
YFR - Verkar mest köra fames numera och har även stagnerat lite i stil, men det är bara min åsikt. Ruiz la väldigt schysta grejer för 5-10 år sedan.
Mest aktiva idag känns det som att LIL och QUS är, - och det finns bra målare i båda crewen, både gamla rävar som sorg, ehosk och sniffo, men även yngre förmågor som Avian, Fiend, Stoer, och rysk.
HSf - Har mer eller mindre försvunnit helt från scenen, punta målar en del fames fortfarande men det är väl i princip allt. Minns tiden när det målades flitigt utmed Alingsås-linjen. Serok som också är med i crewet tillhör Göteborgs top 20 i min mening.
Ytligg har en schyst handstil, kan även uppskatta hans politiska kommentarer. Graffen behöver inte bara vara samma namn om och om igen, den kan även vara ett vapen och en röst i samhällsdebatten!
Istid är ett namn som har poppat upp på senare tid som förtjänar att nämnas, tydliga bst-influenser men ser väldigt lovande ut.
Har säkert glömt en och annan som förtjänar att nämnas men bemödar mig inte med diverse toy crews och/eller fame-pillare