2014-04-22, 01:14
Medlem
Kan säga som mycket att gbg scenen e tillbaks, ska dra igång mitt gammla cru o ta över denna sommarn!
Citera
2014-04-22, 08:29
Medlem
Skid-masks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kasperrrr96
fan va smart du är ungjävel du jämför asså ett jävla crew som du inte har sett en enda throwup eller piece ifrån med ett crew som har bombat hela jävla stan med tags även lagt feta jävla burners ppå kort tid som in i helvete, kan ju ge mig fan på att det är du härjar med yr i göteborg och drar små feta riktiga jävla drippjävlar tags i busskurar när du är ute och fiskar i bildal.

hahahahahaha

OT:
Verkar som att det börjar köras igen efter vintervilan
nåt som rullar på tågfronten?
Citera
2014-04-22, 18:01
Medlem
Haha, YR såg nyss en tvättäkta toytag av dom på brunns, med en whiteboard penna i riktigt toymanér..

MSE, VR, HNC äger la stan nu.. Sett lite nytt vns.. Nya eus tags i nordost.. Och någon shomme i shortvalley kommer dock inte ihåg vad snubben drar men personen kör på iaf!! BBOOOMM!!
Citera
2014-04-23, 00:40
Medlem
såg förövrigt en olaglig CODE 26 tag för fösta gången, det är faneme inte ofta man ser den tjocka jävla fittan gå utanför rödasten området, applåder!!!!
Citera
2014-04-23, 00:51
Medlem
Citat:
såg förövrigt en olaglig CODE 26 tag för fösta gången, det är faneme inte ofta man ser den tjocka jävla fittan gå utanför rödasten området, applåder!!!!

code har kört mycket i sina dagar, han målade spårvaganar hela tiden förut har ja för mig bara så du vet så du kanske inte ska vara så kaxig du kankse ska tänka lite innan du skriver om folk du inte har en jävla anning om hur mycket dom har kört/bombat sönder i sina gammla dagar och bara så du vet så körde code ""TC"" med massa gammla old schhol painters som lirade sönder runt 2011-2012 så du kanske ska lära dig lite nu till nästa gång bara så du vet
Citera
2014-04-23, 07:22
Medlem
habus avatar
Citat:
Lugna dig pojk.

F.ö.
http://tinyurl.com/mcytsdp
Citera
2014-04-23, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvinetStar
gammla old schhol painters som lirade sönder runt 2011-2012 så du kanske ska lära dig lite nu till nästa gång bara så du vet
Oldskchooolpäjjnterz från 2011-2012? Och du behöver inte lära dig nåt?
OnT: Riktigt kul att Iner kör igen. Får hoppas fler hittar ut nu när den stygga och farliga vintern är över.
Citera
2014-04-23, 16:47
Medlem
politins avatar
Va tror ni om detta jippo då?
http://www.rodasten.com/rs_events/view/mikael_demitr_lindegren/?lang=se

Röda sten konsthall ska "konservera" den gamla CBS-målningen på pannhuset, vet inte om det menas att dom ska måla om den på nytt eller om dom ska försöka gräva fram den..

Han som ska genomföra projektet heter Mikael Demitr Lindegren och han säger så här:
"Att jag återskapar en gammal målning genom att ta bort färg blir en typ av måleri genom handling, vilket för mig blir ett experiment och ett nytt förhållningssätt till graffitin."
Så dom kanske kommer skrapa bort den gamla färgen på nåt sätt, jag vet inte...

Personligen tycker jag det är skit. Visst det va en fet målning, men själva grejen med pannhuset är ju att det kommer nya lager och att det på det sättet blir ett mer levande hus. Vad gör CBS-målningen så mycket bättre än den EHG (En Helg Göteborg) som sitter där nu? Visst CBS är stora i Berlin men det är lite att pissa på dom svenska målarna tycker jag.

Vad gör dom om (när) någon målar över den nya gamla CBS:en? För det lär ju ske förr eller senare, antingen för att någon blir förbannad eller för att det är en bra plats helt enkelt...
Citera
2014-04-23, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av politin

Röda sten konsthall ska "konservera" den gamla CBS-målningen på pannhuset, vet inte om det menas att dom ska måla om den på nytt eller om dom ska försöka gräva fram den..

Han som ska genomföra projektet heter Mikael Demitr Lindegren och han säger så här:
"Att jag återskapar en gammal målning genom att ta bort färg blir en typ av måleri genom handling, vilket för mig blir ett experiment och ett nytt förhållningssätt till graffitin."

Personligen tycker jag det är skit. Visst det va en fet målning, men själva grejen med pannhuset är ju att det kommer nya lager och att det på det sättet blir ett mer levande hus. Vad gör CBS-målningen så mycket bättre än den EHG (En Helg Göteborg) som sitter där nu? Visst CBS är stora i Berlin men det är lite att pissa på dom svenska målarna tycker jag.

Vad gör dom om (när) någon målar över den nya gamla CBS:en? För det lär ju ske förr eller senare, antingen för att någon blir förbannad eller för att det är en bra plats helt enkelt...

tycker ju lätt CBSen e det fetaste som suttit där uppe. en grej som gör den bättre än EHGn är ju att den är föregångare till hela formatet/konceptet av EHGn.

Men håller med dig om att det är en svinlökig grej att göra och att han borde ge fan i det.
Citera
2014-04-23, 18:16
Medlem
Evropas avatar
Citat:

Att restaurera en tio år gammal rollerpiece?
Det känns ovanligt krystat – även för konststudenter.
Svenska grundskolan är nog inte det enda som faller i kvalitet, utan även våra konstskolor.

Löjlig idé, ovärdigt motivval och faktiskt en liten spottloska på alla målare som aldrig fått måla på huset. Det visar tydligt att Röda sten konsthall saknar kunskap om varken graffiti, streetart eller kulturen runtomkring.

Genom att välja att restaurera en gammal rollerpiece, har vi ytterligare ett projekt som cementerar slit och släng-mentaliteten runt graffiti.
Tragiskt men typiskt för sveriges syn på modern konst.

Idiotprojekt.
Citera
2014-04-23, 19:02
Medlem
njekss avatar
Citat:

Häftig idé må jag säga, ifall det är som så att de ska gräva fram och förbjuda att måla över där så är det lite skevt men det framgår inte.
Citera
2014-04-25, 17:40
Medlem
Ahlstromers avatar
Utan att någonsin ha varit i staden har jag faktiskt fått intrycket att jämfört med Stockholm så består Göteborgs graffscen mest av små fittiga toys. Många totalt okända, obskyra crews som nämns här i tråden kombinerat med en hel del uppenbart självpropsande. Ingen lirare med speciellt fresh stil som man relaterar direkt till staden heller. F-Ups är det närmsta jag kommer på rak arm sådär. Galet hur avsaknaden av ett tunnelbanesystem kan inavla en stads graffitiscen så totalt. Sen är det ett jävla "tjöt" om nån röd sten hela tiden också. Småstadsvibbar.
Senast redigerad av Ahlstromer 2014-04-25 kl. 17:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in