2013-10-27, 21:26
Medlem
FroeJaizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maskrosunge
Kill Hnc Btw Yld hoe Tsd 36 Mse ?

Jävligt skeva hallisar jag har eller så är du blind.....

HOE har inte existerat på jävligt länge. så att du nämner dom tyder antingen på att jag har rätt, ett nedlagt crew kan få propps som kings, eller så har du jävligt skeva hallisar
Citera
2013-10-27, 21:42
Medlem
sLmoN.incs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FroeJaizer
HOE har inte existerat på jävligt länge. så att du nämner dom tyder antingen på att jag har rätt, ett nedlagt crew kan få propps som kings, eller så har du jävligt skeva hallisar
Hans poäng var inte att ge propps, utan bara göra en poäng. Det finns folk som målar i gbg, vissa har varit aktiva i över tio år utan pauser. Du har fel.
Citera
2013-10-27, 21:49
Medlem
Maskrosunges avatar
Citat:

Dem existerar till 110%. Allt du skriver är bullshit. Kanske är dags att gå ut från din spermie-luktande ungkarls lya och lyfta på ögonlocken? (skrev aldrig att hoes är kings.........................)
Citera
2013-10-27, 22:58
Medlem
FroeJaizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sLmoN.inc
Hans poäng var inte att ge propps, utan bara göra en poäng. Det finns folk som målar i gbg, vissa har varit aktiva i över tio år utan pauser. Du har fel.

tror att vi har olika definitioner av aktiv. men jag generaliserar, det jag säger gäller inte riktigt alla.

stämningen på götets graffsen är lite som jag kan tänka mig att den är bland pensionerade duktiga fotbollsspelare. man chillar ganska hårt, hänger med gubbarna och snackar gamla tider(JÄVLAR, vad hårt man körde!). då och då lirar man en korpmatch/lägger en piece i bergsjön, eller kanske till och med en linjevägg, eller panel. men det där riktiga drivet och all in-mentaliteten finns inte där. det är kanske lättare för en klottrare att ta tag i sitt bombande, än det är för kennet andersson att komma tillbaka till landslaget, men ändå.

som sagt, dept. han är typ den ende jag kan känna har drivet, och är ute mycket i ren graff-business. hoppas han håller i det!

maskros: nej, du sa inte att dom va kings. men du nämnde dom som ett argument för att det finns en levande bombing- och graffscen i götet för tillfället. länka lite färska hoe-grejer tack!

om du på riktigt tycker att scenen lever och frodas i götet, så är det du som borde ta dig en vända
Senast redigerad av FroeJaizer 2013-10-27 kl. 23:20.
Citera
2013-10-28, 00:05
Medlem
sLmoN.incs avatar
Citat:
tror att vi har olika definitioner av aktiv. men jag generaliserar, det jag säger gäller inte riktigt alla.

stämningen på götets graffsen är lite som jag kan tänka mig att den är bland pensionerade duktiga fotbollsspelare. man chillar ganska hårt, hänger med gubbarna och snackar gamla tider(JÄVLAR, vad hårt man körde!). då och då lirar man en korpmatch/lägger en piece i bergsjön, eller kanske till och med en linjevägg, eller panel. men det där riktiga drivet och all in-mentaliteten finns inte där. det är kanske lättare för en klottrare att ta tag i sitt bombande, än det är för kennet andersson att komma tillbaka till landslaget, men ändå.

som sagt, dept. han är typ den ende jag kan känna har drivet, och är ute mycket i ren graff-business. hoppas han håller i det!

maskros: nej, du sa inte att dom va kings. men du nämnde dom som ett argument för att det finns en levande bombing- och graffscen i götet för tillfället. länka lite färska hoe-grejer tack!

om du på riktigt tycker att scenen lever och frodas i götet, så är det du som borde ta dig en vända

Crews som är ute flera dagar i veckan är tillräckligt aktiva. I min mening. Men vi tycker uppenbarligen väldigt olika så jag tycker att vi släpper den diskussionen. Alla får som tidigare sagt skapa sin egen uppfattning, finns ingen anledning att sitta här och gnälla. Om så nu är fallet så får vi la bara gå ut och kötta mer...
Citera
2013-10-28, 01:33
Medlem
FroeJaizers avatar
A.. och vi får ju ändå vara nöjda över att några goa writers kör sin grej. typ kaskelot, baby, absent, nate, texas osv osv
Citera
2013-10-28, 02:05
Medlem
FroeJaizers avatar
hade göteborg haft kvar sina stjärnor längre tror jag det hade varit annorlunda. jag undrar vart det blivit av folk som bens, toner, grore, zest och hela f-ups ser du inte ofta längre, osv . det är väl inget det ska tisslas om på fb, men det är många som ger sig av. vissa slutar väl med pojkstrecken också givetvis. staden behöver ett extremt ihärdigt gäng, som f-ups, eller ner i malmö, som bär upp scenen och rycker upp folk från sitt puffande.
Senast redigerad av FroeJaizer 2013-10-28 kl. 02:12.
Citera
2013-10-28, 02:15
Medlem
unoosws avatar
Citat:
hade göteborg haft kvar sina stjärnor längre tror jag det hade varit annorlunda. jag undrar vart det blivit av folk som bens, toner, grore, zest och hela f-ups ser du inte ofta längre, osv . det är väl inget det ska tisslas om på fb, men det är många som ger sig av. vissa slutar väl med pojkstrecken också givetvis. staden behöver ett extremt ihärdigt gäng, som f-ups, eller ner i malmö, som bär upp scenen och rycker upp folk från sitt puffande.
är mer ledsen över att IGS inte kör längre
Citera
2013-10-28, 02:27
Medlem
sLmoN.incs avatar
Det är så det är, vissa växer ifrån det, men vissa får ju också återfall...
Jag tycker dock att det är nice att det finns nya crews på god väg!
Citera
2013-10-28, 10:23
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
hur mycket nytt ser du av nämnda crews? som jag sa innan, det är lite fyllebombing. man ser typ 10 nya tags på och runt andra lång någon gång då och då.
den enda som är runt i olika stadsdelar för tillfället är dept.
Jag tror att du undervärderar scenen lite, det händer ju helt sjukt mycket.

Citat:
men det där riktiga drivet och all in-mentaliteten finns inte där.

Det drivet som du efterlyser är helt galet. Om man har en viss ålder inne så kan man inte ha ett sådant driv. Jag menar inte att dept är typ 14bast och inte har ett konsekvenstänkande (känner honom inte) Men det jag menar är att man oftast har annat prioritera som gör en sådan systematisk aktivitet omöjlig. Man får dock vara glad att det körs såpass mycket som det gör

Citat:
hade göteborg haft kvar sina stjärnor längre tror jag det hade varit annorlunda. .
Jo det hade det ju men tänk ändå på att många har kört djävligt länge. Tillslut så kan man antagligen inte längre pga flera anledningar.

Citat:
Ursprungligen postat av unoosw
Det är nog dem flesta, diggade dom som fan.

Citat:
Ursprungligen postat av sLmoN.inc
Det är så det är, vissa växer ifrån det, men vissa får ju också återfall...
Jag tycker dock att det är nice att det finns nya crews på god väg!
Vilka crews syftar du på då?
Citera
2013-10-28, 12:16
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unoosw

Vafalls. Sitter ju nya IGS UB-tags vid Hjalmar Branting, om jag inte såg helt snett igår.
Senast redigerad av carls 2013-10-28 kl. 12:24.
Citera
2013-10-28, 12:47
Medlem
jackees avatar
Citat:

Folk flyttar, bildar familj, pluggar utomlands, tappar suget när polarna lägger av, växer ifrån det rent mentalt etc.. Det finns en del anledningar att man slutar klottra och det här är bara en bråkdel. F-Ups t.ex är aktiva fortfarande men har flyttat fokus från Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in