2012-11-24, 20:47
Medlem
6799173s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Har sett vissa färska DRA grejjer och jag kan inte mer än att hålla med! Mer DRA för faen!

Hur ligger det till där förresten? Har DRA, CUNS och FNL lirat tillsammans under namnet DMS?

Har även sett många CUNSKUE-målningar i trakterna jag kommer ifrån. Har CUNS & SKUE kört tillsammans?
Dom har lirat tsm ja. Rullar bland annat en CUNS på Allingsåståget nu.
Citera
2012-11-24, 21:33
Medlem
addegraffftws avatar
Vilka är ÖS som ni pratar om? Har de kört mycket? Är de duktiga? Finns det några bilder?
Citera
2012-11-24, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av addegraffftw
Vilka är ÖS som ni pratar om? Har de kört mycket? Är de duktiga? Finns det några bilder?
Fotolog.com/fullt_os
Citera
2012-11-25, 12:19
Medlem
addegraffftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinetStar
Fotolog.com/fullt_os

Det var inga fina grejer. Grabbarna får öva lite till innan de ger sig på väggarna.
Citera
2012-11-25, 12:22
Medlem
kaptentus avatar
Såg att ÖS hade dratt någon tag med en spritpenna på en reginas dörr (utsidan).
Citera
2012-11-25, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptentu
Såg att ÖS hade dratt någon tag med en spritpenna på en reginas dörr (utsidan).
Vilka kings.
Citera
2012-11-25, 22:49
Medlem
kaptentus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbg rapé (old)
Vilka kings.
Inte så uppskattat av mig iaf....
Citera
2012-11-25, 23:04
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cliente
För att säga det mest uppenbara angående Hisingen: Punk är och kommer förbli kungen av Hisingen, det finns INGEN som har kört som honom och det kommer inte komma NÅGON som är nära honom på en väldigt lång tid. ÖS verkar ha valt rätt subkultur, men det kommer krävas att dem kör konstant i 10 år och inte erkänner i rätten så fort de får rättegång.
Vad är grejen med punk? Tycker både tags o pieces man sett är rätt intetsägande. Visst har hen hållt på länge, men är ju inget specielt rent estetiskt.
Citera
2012-11-25, 23:21
Medlem
Vad är det roliga med ÖS? har inte sett något bra med dom. Visst, något throwup här och där som vem som helst hade kunnat göra med 4 promille i blodet. Resten av det man ser är ju målningar dom har stått och pillat på i fames, men även de är ju kassa! Killarna behöver nog spendera något år till vid ritblocket innan de kan hävda sig på något sätt i gbg annat än bombing.
Citera
2012-11-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaptentu
Inte så uppskattat av mig iaf....
Koppla ironin.
Citat:
Ursprungligen postat av Skog-man
Vad är grejen med punk? Tycker både tags o pieces man sett är rätt intetsägande. Visst har hen hållt på länge, men är ju inget specielt rent estetiskt.
Grejen med Punk är att han har målat sedan mitten av 90-talet och har så gott som ständigt varit riktigt aktiv i Göteborg och Stockholm under flera namn och varit med i flera crews - han har alltid reppat sina crews och alltid gått in lika hårt för att få upp sina olika namn, vilket många andra inte går då de redan har en "känd" tag. Allt från husväggar, tunnlar, linjeväggar, elskåp, elhus, godsvagnar, spårvagnar, pendeltåg till tunnelbanevagnar har i över 10 år blivit attackerade av hans tags, throw-ups, streetpieces och burners.

Det finns många andra målare som folk ser som mer eller mindre legender som verkligen passar in på din beskrivning men Punk är ej en av dem.

Jag skulle inte säga att han är Hisingens kung, i ensamhet, som andra i tråden har sagt. Han är dock uppe i toppen och kommer alltid att vara det.
Citera
2012-11-25, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Since
Vad är det roliga med ÖS? har inte sett något bra med dom. Visst, något throwup här och där som vem som helst hade kunnat göra med 4 promille i blodet. Resten av det man ser är ju målningar dom har stått och pillat på i fames, men även de är ju kassa! Killarna behöver nog spendera något år till vid ritblocket innan de kan hävda sig på något sätt i gbg annat än bombing.
Fast då får du ju tänka på att dem flesta ösarna är 12-13 år förutom "ASET" som är typ 22 år. Tänk hur bra dem är för sin ålder jävla horfitter
Citera
2012-11-25, 23:29
Medlem
Skog-mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gbg rapé (old)
Koppla ironin.

Grejen med Punk är att han har målat sedan mitten av 90-talet och har så gott som ständigt varit riktigt aktiv i Göteborg och Stockholm under flera namn och varit med i flera crews - han har alltid reppat sina crews och alltid gått in lika hårt för att få upp sina olika namn, vilket många andra inte går då de redan har en "känd" tag. Allt från husväggar, tunnlar, linjeväggar, elskåp, elhus, godsvagnar, spårvagnar, pendeltåg till tunnelbanevagnar har i över 10 år blivit attackerade av hans tags, throw-ups, streetpieces och burners.

Det finns många andra målare som folk ser som mer eller mindre legender som verkligen passar in på din beskrivning men Punk är ej en av dem.

Jag skulle inte säga att han är Hisingens kung, i ensamhet, som andra i tråden har sagt. Han är dock uppe i toppen och kommer alltid att vara det.

Jaja, det vet jag men själva målningarna jag sett tycker jag inte är speciella alls. Kan du länka någon bild där han inte passar i min beskrivning då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in