2011-03-22, 22:02
Medlem
ettglasvattens avatar
Försöker lära mig tekniken i hur man sätter i snusen utan att behöva baka..
Är så trött på smutsiga fingrar och skit under naglarna och att de tar tid att sätta in den..
Har prövat ta upp en snus med tumme och pekfinger och sätta i käften..
Visst går den dit men 1/4 hamnar i munnen som ja får svälja/försöka peta upp med tungan/eller spotta ut och sedan hamnar ju snuset ut över hela munnen som blir svårt att ta ut

Hur gör ni som använder denna metod? bakar ni i burken och sätter på tänderna och skuffar upp med underläppen eller lyfter ni på läppen med samma fingrar som ni har snusen i och petar in den..

Dela med er av hur ni gör
Vet att de finns en tråd "hur sätter ni i snusen" men här snackar vi "lös snus teknik"
och nej jag vill inte skaffa spruta..
Citera
2011-03-22, 22:06
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Börja med att trycka snuset mot kanten på burken, så prillan blir som en bakad triangel.

Sen när det flyter på är det bara att ta en nypa med tumme och pekfinger. Du viker också upp läppen med tummen och pekfingret.'

Det blir naturligt efter ett tag.
Citera
2011-03-22, 22:06
Medlem
Dr_Dollars avatar
Tumme och pekfinger - styr lite fram och tillbaka/höger vänster intill kanten - skrapa av överflödigt snus mot kanten av dosan - "lyft upp läppen" med pekfinger och tumme - använd tummen att "trycka till den" ordentligt = WIN
Citera
2011-03-22, 22:41
Medlem
gottmospahedens avatar
Portion?
Citera
2011-03-22, 22:52
Medlem
själv så fördrar jag om snuset är så löst som möjligt, dvs jag trycker till det så lite som det går i dosan (men det ska hålla hela vägen upp till munnen självklart).
Tycker smaken blir bättre och skönare så att säga

att lägga in den utan att behöva lyfta på läppen med andra handen lär man sig efter några dagar.
Citera
2011-03-22, 22:54
Medlem
Tror det i folkmun kallas för en "levande".
Citera
2011-03-23, 12:29
Medlem
Tojjbojjs avatar
Kan inget annat än att hålla med Cain0r. Desto lösare, desto godare blir snusen och sliter avsevärt mindre på truten. Men man får ge det tid, kör lösare och lösare med tiden och vänja in sig på det. Men en befintlig snusgrop är nog ett måste för att snusen ska bli lättare att hålla styr på i munnen. Idag märker jag ingen skillnad på snusen när jag kastar ut jämförelsevis med tiden då jag bakade snusen ordentligt. Snusen bakar till sig i munnen .
Citera
2011-03-23, 13:16
Medlem
Commodores avatar
Bra tips här håller också på att lära mig denna teknik... Körde med sk "snusspruta" men det är för opraktiskt att ta med i fickan. sen ser man ut som en mupp när jag står med den. Lyckades med en fin levande på nattetimmen på krogen mitt på dansgolvet och den var otroligt fin! Sedan dess så blir det dammsugaren efter ett försök...
Senast redigerad av Commodore 2011-03-23 kl. 13:17. Anledning: Kan inte stava
Citera
2011-03-23, 13:29
Medlem
BThomass avatar
jag gör som flera av er har skrivit. Trycker ner tumme ock pekfingret och greppar en prilla. Trycker ner den mot hörnet nere på botten. Gnuggar lite. Så min prilla är väll bara halvlevande. Skyfflar in genom att skuta undan läppen med tummen. Ibland så lyfter jag med andra handen. Har en redig grop efter 45 bast som snusare så prillan lägger sig till rätta där med lite tungarbete. Sväljer överskottet.
Citera
2011-03-23, 13:40
Medlem
stordrulens avatar
  1. Använd tummen och pekfingret för knåda ihop en lagom mängd snus (blir triangelformad).
  2. Bry loss din kramade triangel med tummen och pekfingret varsamt.
  3. Skär av det lilla extra överflödiga snuset som är längst ned på din triangel mot kanten av dosan.
  4. Medans du har din färdiga snus nu mellan tummen och pekfingret, lägg långfingret under snusen (där du skar av det överflödiga) för stabilitet.
  5. Passa på att trycka till snusen lite extra med långfingret om det är FÖR smuligt.
  6. När du nu håller snusen med tum - pek och långfingret. För snuset mot läppen.
  7. När din tumme och pekfinger tar i läppen, dra upp läppen med dem samtidigt som du pressar in snuset med samma hand..
  8. Avsluta rörelsen med att trycka till den lite extra med tummen.

Var tvungen att ta en ny snus nu för att veta säkert, det är såhär jag gör iaf.
Citera
2011-03-23, 19:02
Medlem
Hamnbolls avatar
Tumme, pek- och långfingret rätt ner i dosan, tryck ihop en prilla, in under läppen. Känns mer balanserande att använda sig av tre fingrar istället för två.
Citera
2011-03-24, 03:24
Medlem
Kattolfs avatar
Enhandsmetoden som jag använder:

Tag en nypa snus.
Dra upp överläppen genom att anlägga en "Visa tänderna grimas" (som en hund som visar tänderna)
Lägg in snusen under överläppen på önskad plats.
Fäll ned överläppen och pressa den lätt emot prillan (prillan skall halka lätt uppåt).
Tryck sedan underläppen upp emot överläppens underkant för att trycka upp prillan till önskad position.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in