2011-03-26, 14:31
Medlem
BrukMurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
fan vad ni överdriver!!! hur vanligt som helst med såna där sexleksaker.fan alla sysslar med bondage idag. verkar bara vara fjantar på denna tråd som endast kör missionären hemma

ni skall se min samling hemma

E det vanligt med skryt inom BDSM? Att det också existerar prylbögar inom det,, typ: jag har köpt det senaste X2000 repet, jäkligt bra knutar på det...?

Hursom, eftersom du verkar kunna denna business lite bättre än jag,, jag undrade förut i tråden,, utan att få ett bra svar, är om BDSM är renodlat,, eller om det brukar förekomma i blandformer,, dvs i gällande case tycker jag att man blandar massa "avvikelser" blöja, BDSM, illaluktande saker, osv,, kanske bara variationer på samma tema och jag ser inte helheten. Vad är din bedömning av caset, är det på riktigt eller är det ngt lurt med det hela?
Såg förresten Gothika filmen igår,, aj aj aj,, tänk om det är något sånt
Citera
2011-03-26, 14:38
Medlem
Jag tror att det här kan bli en riktigt spännande djupdykning i grävande kriminaljournalistik och män som verkligen hatar kvinnor. Det är nog heller ingen tillfällighet att tortyrrummet återfanns i ett av ödehusen i Vrangelsbro. Släkten Vanger hyser ju som sagt en hel del mörka och hemska hemligheter. Da Vrangel koden – små ledtrådar som allteftersom dyker upp. Nu börjar det riktiga grävandet...
Citera
2011-03-26, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Jag tror att det här kan bli en riktigt spännande djupdykning i grävande kriminaljournalistik och män som verkligen hatar kvinnor. Det är nog heller ingen tillfällighet att tortyrrummet återfanns i ett av ödehusen i Vrangelsbro. Släkten Vanger hyser ju som sagt en hel del mörka och hemska hemligheter. Da Vrangel koden – små ledtrådar som allteftersom dyker upp. Nu börjar det riktiga grävandet...

Glömde att säga det. Polisen misstänker att någon/några har hållits fast mot sin vilja i tortyrkammaren.
Citera
2011-03-26, 14:45
Medlem
BrukMurs avatar
Citat:
Glömde att säga det. Polisen misstänker att någon/några har hållits fast mot sin vilja i tortyrkammaren.

no shit
Citera
2011-03-26, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrukMur
no shit

Japp! Ni som tror att allt är arrangerat kan fortsätta sova er Törnrosasömn eller varför inte våga se sanningen i vitögat. Jag vet att det är jobbigt när man är född i naiva och godtrogna lilla Svedala.
Citera
2011-03-26, 14:53
Medlem
Citat:
Då får vi väl ta och gå till botten med ägarfrågan då Lantmäteriet öppnar på måndag. Någon som har tillgång till fastighetsbeteckningen i Vrangelsro där huset/husen är belägna? Det kan vara 134:11 eller 134:1. Svårt att utläsa.

Se http://www.halmstad.se/download/18.6544ac8612b80e2fb2480007506/planhandlingar-vrang5-5antag.pdf

Satt sent inatt och letade efter någon bättre karta än den du fått fram men utan framgång. Jag tycker också vi kontaktar lantmäteriet på måndag.

Vad är det för några uppgifter som framkommit om släkten?

Som någon nämnde tidigare i svar till mig så skulle det även kunna röra sig om ett par personer som bedrivit någon legal porrstuga, det skulle också kunna vara ett alternativ tror jag.
Citera
2011-03-26, 14:54
Medlem
Se där ja. En som verkar ha fattat vad det handlar om trots att han är en nyttig idiotjournalist.

Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article12787195.ab
Citera
2011-03-26, 14:58
Bannlyst
Citat:
Du har fel eller så ljuger du. Enligt Rikskrim anmäls cirka 7000 personer som försvunna varje år. De flesta kommer till rätta men runt 25-35 personer försvinner permanent utan några som helst spår. Det är statistiskt klarlagt. Om du vill sprida osanningar om det så får det stå för dig.

Nope, inget av alternativen, min fakta kommer från "Veckans brott" på SVT och då samtidigt Leif GW Persson, bara kolla igenom dom 2-3 senaste avsnitten så kommer du hitta ett av dom. (för dom pratar om det i 2st avsnitt vet jag och ett var nyligen.)
Senast redigerad av Civilare 2011-03-26 kl. 15:07.
Citera
2011-03-26, 15:03
Medlem
expoexpos avatar
självbondage. Den tanken slog mej också. Men det är svårt att se hur repen är arrangerade. Men det ser lite omständigt och överarrangerat ut. - Jag har också tänkt på bojorna och repen som är arrangerade snyggt i rött och svart. Kändes som ett "kvinnligt val" i sexbutiken. En man skulle nog köra renodlat på svart och inte bry sig om färgerna så mycket. - Tjejer/kvinnor som förnedras vill se snygga ut tom när de får pisk. Å andra sidan kan de ha varit en liten bögstuga med.
Citera
2011-03-26, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilare
Nope, inget av alternativen, min fakta kommer från "Veckans brott" på SVT och då samtidigt Leif GW Persson, bara kolla igenom dom 2-3 senaste avsnitten för dom pratar om det i 2st avsnitt.

Ok. Jag väljer att tro på det som Rikskriminalpoisen anger i sin årliga statistik över försvunna personer.
Citera
2011-03-26, 15:10
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Se där ja. En som verkar ha fattat vad det handlar om trots att han är en nyttig idiotjournalist.

Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/oisincantwell/article12787195.ab

Men kul att han avslöjar en vital del av filmen.

Jag har sökt runt lite nu. Hittat en del som stämmer in kusligt mycket, men andra delar i berättelserna passar inte. Andra får gärna hjälpa till så går det lättare!
Citera
2011-03-26, 15:10
Medlem
Angående ägaren. Såg att någon skrivit att det va Nils son som ägde huset. Vet du om det är Nils som äger sperlingsholms gods eller är det hans bror? Jag umgicks en del med ägaren av själva godsets söner när jag va yngre och hängde en del ute vid godset. Släkten äger ju massa fastigheter runtomkring Halmstad. Om någon i släkten skulle va inblandad så finns det mycket bättre ställen att välja än det här huset som ligger mer avskilt.

Blev lite osäker om det är Nils som äger godset eftersom någon skrev att han endast hade en son. Men jag umgicks med två av godsägarens söner men kommer inte ihåg om deras pappa hette Nils.
För övrigt så bor ingen av dom två sönerna som jag umgicks med kvar i Halmstad såvitt jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in