2011-03-26, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Men kul att han avslöjar en vital del av filmen.

Jag har sökt runt lite nu. Hittat en del som stämmer in kusligt mycket, men andra delar i berättelserna passar inte. Andra får gärna hjälpa till så går det lättare!

Japp! Visst är det lite märkligt? Tillfälligheter eller?
Citera
2011-03-26, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDavve
Angående ägaren. Såg att någon skrivit att det va Nils son som ägde huset. Vet du om det är Nils som äger sperlingsholms gods eller är det hans bror? Jag umgicks en del med ägaren av själva godsets söner när jag va yngre och hängde en del ute vid godset. Släkten äger ju massa fastigheter runtomkring Halmstad. Om någon i släkten skulle va inblandad så finns det mycket bättre ställen att välja än det här huset som ligger mer avskilt.

Blev lite osäker om det är Nils som äger godset eftersom någon skrev att han endast hade en son. Men jag umgicks med två av godsägarens söner men kommer inte ihåg om deras pappa hette Nils.
För övrigt så bor ingen av dom två sönerna som jag umgicks med kvar i Halmstad såvitt jag vet.

Jag vet att Car* gifte sig i Sperlingsholms kyrka den 14 maj 2005. Han är numera folkbokförd i Helsingborg. Har Car* en bror också? Namn och födelseår?
Senast redigerad av Testa 2011-03-26 kl. 15:19.
Citera
2011-03-26, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrukMur
Ok, så ett avancerat självrunk,, tvivlar dock mycket starkt på det innehåll du sände i länken, detta är typiskt ett case när "pojkvännen" får det se ut som / övertalar / indoktrinerar flickvännen till att göra vissa saker, man kan se en skymt här http://www.chimerabondage.com/preview09/2009_md01_pv404.jpg. Finns bla en sjuk brud på youtube som förevisar sina vapen framför sin unge och snackar pistoler mm,,, i bakgrunden skjälvklart en pojkvän. Självklart finns det lika många psykobrudar som killar,, men jag tror dock uttrycket det tar är olika.
Ta tex omständigheterna med rummet. Som bloggaren säger,, det luktade bajs bajs bajs i rummet, fann använda blöjor etc. Det kanske är en sån som går igång på äckliga saker som beskrevs ovan, men känns mer som de inte avsåg att använda det mer och senast använt var nog när det var lite varmare. Juicen kommer från fotografen eller bloggaren. Den bajsiga buttpluggen får mig att tro att det är bögar inblandade, eller åtminstone en kille iaf , tror inte en tjej frivilligt stoppar in en plugg (trots vad porrfilmerna visar) eftersom de egentligen inte har mkt behållning av det, då de avsaknar en prostata. Med tanke på de pengar som investeras i rummet och det jobb som krävts för att ställa i ordning det, borde det vara vuxna individer och inga tonåringar.

Det är klart att Chimerabondage inte är äkta självbondage som utövare filmat på webcam och lagt ut, det är en studio som hyr modeller som de flesta andra BDSM-siter. Jag tog den som exempel på vad det finns folk som är intresserade av och vad som kan göras med lite fantasi, garageöppnare, elektromagneter etc.

Håller med om att det ser ut som om användaren av jordkällaren lämnat den och inte tänkt återvända, det kanske var nära att han (antar att det är en "han") inte kom loss sist gång och har insett hur farligt det är med självbondage i ett ödetorp där ingen hittar honom på 10 år om något går snett...

Play hard but play safe!
Citera
2011-03-26, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lansman
Det är klart att Chimerabondage inte är äkta självbondage som utövare filmat på webcam och lagt ut, det är en studio som hyr modeller som de flesta andra BDSM-siter. Jag tog den som exempel på vad det finns folk som är intresserade av och vad som kan göras med lite fantasi, garageöppnare, elektromagneter etc.

Håller med om att det ser ut som om användaren av jordkällaren lämnat den och inte tänkt återvända, det kanske var nära att han (antar att det är en "han") inte kom loss sist gång och har insett hur farligt det är med självbondage i ett ödetorp där ingen hittar honom på 10 år om något går snett...

Play hard but play safe!

Självbondage? Hur gjorde han/hon då juicen tog slut?
Citera
2011-03-26, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Jag vet att Car* gifte sig i Sperlingsholms kyrka den 14 maj 2005. Han är numera folkbokförd i Helsingborg. Har Car* en bror också? Namn och födelseår?

car* är väl född 77 och hans bror osca* är ju född 78. Tror han bor uppe i Sthlm nu förresten.
Citera
2011-03-26, 15:29
Medlem
Det jag tycker är konstigt är att Hallandsposten inte har skrivit en rad om det.

Kanske det är Fredrik Ljungbergs pappa som är i farten igen.. Det tystades ju ner rätt bra!
Citera
2011-03-26, 15:37
Medlem
Jag har funderat lite på vad en del av er har sagt vad det gäller riggat eller inte riggat. Det är en svår nöt.

Av bilderna och kommentarerna från de som förstår sig på BDSM kan man dra slutsatsen att monteringen är ganska avancerad och har tagit tid att göra. Vad det gäller sexuella brott som har inslag av parafili är det en vanlig förekomst att förövarna/förövaren ofta har ett ritualiskt alternativt övertydligt symboliskt modus. Ibland kan det till och med styras av något som går att jämföra med tvångstankar. Det går därför också att dra slutsatsen att bara för att det är "nästan för bra för att va ett brott" så är det rent vansinne att utesluta brott på den grunden. Snarare vill jag påstå att detta noggranna montage samt den stora mängden tillbehör är synonymt med brottslighet som kan knytas till parafili. Notera dock att det inte utesluter legalt beteende. Även legal parafili är synonym med detta tvångsbeteende. Har det som pågått i grottan varit av illegal karaktär så talar vi nog om ett riktigt grovt brott/riktigt grova brott.

Om man ser det hela som ett legalt äventyr där X o Y evt fler har träffats för en skön stund vill jag påstå att deras psykiska hälsa bör undersökas. Det finns nämligen en gräns för när friskt blir sjukt. Psykiatrin menar att denna gräns ligger någonstans kring när ens sexuella avvikelse blir ett hinder/problem i ens vardag. Den gränsen är nog inblandade personer i närheten av. Vi pratar om ett öde hus med en hemlig källare, ute på en åkermark.

Ett tredje alternativ är en filminspelning. Om detta kan jag inte uttala mig alls. Dock lär ju filmteamet höra av sig ganska kvickt om så är fallet. Filmen kommer nog vara spännande.
Citera
2011-03-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDavve
car* är väl född 77 och hans bror osca* är ju född 78. Tror han bor uppe i Sthlm nu förresten.

Ja. Mitt i centrala Stockholm. R******gatan.
Citera
2011-03-26, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expoexpo
självbondage. Den tanken slog mej också. Men det är svårt att se hur repen är arrangerade. Men det ser lite omständigt och överarrangerat ut. - Jag har också tänkt på bojorna och repen som är arrangerade snyggt i rött och svart. Kändes som ett "kvinnligt val" i sexbutiken. En man skulle nog köra renodlat på svart och inte bry sig om färgerna så mycket. - Tjejer/kvinnor som förnedras vill se snygga ut tom när de får pisk. Å andra sidan kan de ha varit en liten bögstuga med.

Bra poäng. Alla mina läderprylar är helsvarta. Kanske var en förhastad slutsats att tro att det var en han.
Citera
2011-03-26, 15:53
Medlem
TheBoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Japp! Visst är det lite märkligt? Tillfälligheter eller?

Med största sannolikhet, ja. Finns inte mycket att finna som inte har hittats på av någon annan. Men jag är fortfarande 100% övertygad om att dokumentation finns. Om så kanske inte på internet. Men vore jäkligt häftigt att hitta en klockren match, och få höra vad som försigått i det här rummet!
Citera
2011-03-26, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slader
fan vad ni överdriver!!! hur vanligt som helst med såna där sexleksaker.fan alla sysslar med bondage idag. verkar bara vara fjantar på denna tråd som endast kör missionären hemma

ni skall se min samling hemma
fyfan vad värdelös hjärna du har, jag är ledsen för din skull.

Du kan ju inte skriva att "alla sysslar med bondage" för att några bokstäver sedan skriva att denna tråd, med runt 500inlägg, endast består av missionären-människor.

Ser du inte den logiska vurpan i det så kan nog inte ens din mamma hjälpa dig.
Citera
2011-03-26, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GiggidyGo
Det jag tycker är konstigt är att Hallandsposten inte har skrivit en rad om det.
Kanske det är Fredrik Ljungbergs pappa som är i farten igen.. Det tystades ju ner rätt bra!

Lokala blaskor brukar ju ofta ha en förmåga att inte våga/vilja skriva om "känsliga" nyheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in