2011-04-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDavve
Polisen på plats idag: http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.1187870-fortsatta-undersokningar-i-odehuset

Och vad kan det bero på? Vore intressant att veta hur många som var där och om dom var i fler än ett hus.

Nya vittnesuppgifter eller tips?
Resultat av provsvar som indikerar nåt spännande?
Har MB har sagt för mycket?

Eller har dom kommit på att dom slarvat eller missat nåt? Knappast omöjligt.
Vi vet inte hur allvarligt de tog fallet från början.
Citera
2011-04-18, 20:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Är det någon av dessa du delger oss andra info om som du tror kommer att alt redan har kontaktat dig och bett dig att sluta skriva?

Läser dem här föresten?

Nej dom vågar inte dom har inget på mig mens jag har saker på dom.
Citera
2011-04-18, 20:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av majbjorn
Är det någon av dessa du delger oss andra info om som du tror kommer att alt redan har kontaktat dig och bett dig att sluta skriva?

Läser dem här föresten?
Jouni Kurttio ringde en bekant til mig och stälde en massa frågor han presenterade sig som min advokat numret var inte skyddat det var nr 070 557 88 88 hon fattade att det inte var sant och blev veldigt reäd
klantigt eller hur.
Citera
2011-04-18, 20:54
Medlem
spiken27s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Eller har dom kommit på att dom slarvat eller missat nåt?
Jävla idioter, de där snutarna. Det har ju sprungit hundratals nyfikna där och petat och stört brottsplatsen. Lycka till...
Citera
2011-04-18, 21:07
Medlem
majbjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Italienaren
Jouni Kurttio ringde en bekant til mig och stälde en massa frågor han presenterade sig som min advokat numret var inte skyddat det var nr 070 557 88 88 hon fattade att det inte var sant och blev veldigt reäd
klantigt eller hur.

Väldigt klantigt
Citera
2011-04-18, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Italienaren
klantigt eller hur.

IQ fiskmås ungefär. Han kan inte ha alla indianer i samma kanot.

Gällande LaveMange så råder ju yppandeförbud från alla parter just nu,så inte mycket nytt har ju kommit fram.

Jag tror att polisen har MYCKET mer info än vad det vill röja.

Mitt magkänsla viskar vård under lång tid med särskild utskrivningsprövning för Bjäredal.Nu har han skitit i det blå skåpet ordentligt,om man får vara lite vitsig.
Senast redigerad av visp12 2011-04-18 kl. 21:16.
Citera
2011-04-18, 21:53
Bannlyst
Citat:
Jävla idioter, de där snutarna. Det har ju sprungit hundratals nyfikna där och petat och stört brottsplatsen. Lycka till...

Nog för att jag håller med om att snuten verkat slarviga, iallafall i början, men de kan ju leta efter nåt varaktigt. Kanske har brud #2 sagt att på hennes tid satt det rep i 2 öglor i väggen vid ingången och då letar dom öglor/borrhål i den väggen, t.ex.
Citera
2011-04-18, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
Nog för att jag håller med om att snuten verkat slarviga, iallafall i början, men de kan ju leta efter nåt varaktigt. Kanske har brud #2 sagt att på hennes tid satt det rep i 2 öglor i väggen vid ingången och då letar dom öglor/borrhål i den väggen, t.ex.

Enligt medieuppgifter har kvinna #2 uppgivit att hon har utsatts för en våldtäkt nånstans i Falkenbergs kommun och då kan man utesluta totyrkällaren.
Om det nu stämmer.

Att man säger att det är just i Falkenberg kommun borde betyda att kvinnan vet var.
Det är inte omöjligt att hon kan ha befunnit sig i ödehuset men jag tror inte MB är begränsad till sin källare utan kan tvinga till sig sin maktutövning även på andra ställen.
Skulle kunna vara nån som ångrar sig redan vid möte med MB på parkeringsplatsen han själv talat om eller i en helt annan situation där han fått kontakt genom nån seriös dating-sida eller snabbköpskassörskan han bjudit ut på middag.

Man kan ha fått nya uppslag genom provsvar eller funnit en liknande plats i polisens register eller i MB´s dator.

I vilket fall så åker inte polisen ut för komplettering för skojs skull.
Citera
2011-04-18, 22:51
Medlem
Enligt uppgift har MB tillgång till en lastbil.

Är detta den enda bil han har tillgång till? Vad är det för lastbil egentligen lätt, tung?

Tidigt i strängen påstås det att han glidit runt i en bil.

MB säger sig kunna hämta sina slavar på en rastplats, gärna med toalett.

Har han gjort detta med lastbil eller personbil? En lastbil skulle kunna smälta in på ett fåtal rastplatser runt Halmstad. I vilket fall känns det inte troligt att han kommer i en tung lastbil...

Har MB tillgång till en personbil och om inte själv, så genom vem?
Citera
2011-04-19, 00:58
Medlem
Ak_47s avatar
[quote=Som-nam-na]Enligt uppgift har MB tillgång till en lastbil.

Är detta den enda bil han har tillgång till? Vad är det för lastbil egentligen lätt, tung?

Har han gjort detta med lastbil eller personbil? En lastbil skulle kunna smälta in på ett fåtal rastplatser runt Halmstad. I vilket fall känns det inte troligt att han kommer i en tung lastbil...

Har MB tillgång till en personbil och om inte själv, så genom
Fel
Citera
2011-04-19, 01:19
Bannlyst
Aftonbladet är ju inte direkt en pålitlig källa, jag tror inte på det här i alla fall.
Citera
2011-04-19, 11:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Enligt uppgift har MB tillgång till en lastbil.

Har MB tillgång till en personbil och om inte själv, så genom vem?

Han förfogar över en ny lätt vit lastbil med skåp och spoiler runt om och med en sidodörr och lift back motor 6a dieselturbo. reg KBC 977.
Senast redigerad av Italienaren 2011-04-19 kl. 12:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in