2011-04-06, 19:58
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyDavve
Calle har ett hederligt jobb och bor i Helsingborg pga av jobbet. Annars kunde han lika väl valt att bo på slottet hemma i Halmstad.

Bara för att han är styrelseledamot så innebär inte det att han skulle ha någon koll på dessa hus. Sperlingsholms gods inriktar ju sig på helt andra saker är några fallfärdiga ödehus.

Givetvis har man ingen koll på gamla ruckel som står och skräpar.
Det är ett önsketänkande för vissa bara.

Citat:
Ursprungligen postat av DanceBaby
Menar du att, trots att han på en direkt fråga från media visste att ödehusen skulle rivas, ändå inte har koll på ödehusen?

Han har dessutom sålt marken eller mark i närheten utan att ha någon särskilt koll på området. Ej inspekterat området som han skall sälja o.s.v. Nja...

Tror adelsspolingen har full koll på husen. Dock har han knappast vetskap om redskapen i källaren.

Tror gör man i kyrkan men det vet du inget om alls!
Men herregud familjen äger hur mycket som helst runt dessa områdena skulle han bry sig om gammal skit som står då det är markvärdet som är det enda som är intressant.
Dessutom behöver man inte titulera en helt oskyldig människa för att han råkar vara född adlig.
Senast redigerad av MrsMagoo 2011-04-06 kl. 20:01.
Citera
2011-04-06, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av essohasse
Här kommer en väldigt bra sammanfattning av ämnet:
http://politisktinkorrekt.info/2011/03/31/blojmannen-hade-tortyrkallare-i-odehus/#more-80640
Det kan ju vara skönt för nya läsare att slippa plöja igenom 300 sidor varav 200 med bara trams.

Huruvida det är förenligt med Flashback's policy att länka till extern media - i ett fall som detta där forumets egna skribenter i sin naiva iver att fabricera nya sensationer i ärendet gjort tråden minst sagt svårläst - vet inte jag. Är det möjligt föreslår jag att länken läggs in i sammanfattningen.

Ingen jättebra sammanfattning direkt då artikeln både är gammal och fylld med faktafel och insinuationer.
PI är heller inte direkt kända för att hålla sig till sanningen.

Jag som trodde du var seriös?
Citera
2011-04-06, 20:26
Medlem
DanceBabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Givetvis har man ingen koll på gamla ruckel som står och skräpar.
Det är ett önsketänkande för vissa bara.

Tror gör man i kyrkan men det vet du inget om alls!
Men herregud familjen äger hur mycket som helst runt dessa områdena skulle han bry sig om gammal skit som står då det är markvärdet som är det enda som är intressant.
Dessutom behöver man inte titulera en helt oskyldig människa för att han råkar vara född adlig.

Så du menar att man gladeligen köper och säljer mark utan att ens åka dit och inspektera området? Inte ta reda på att det du skriver är ruckel verkligen är ruckel? Det är nog du som tror mest av alla i den här tråden.
Vad är han oskyldig till? Vad är han anklagad för? Vet inte om det är så mycket att vara oskyldig till att jag påstår att han känner till några hus på sin mark som han köpt för 10 år sen och ev. sålt nu.
Citera
2011-04-06, 20:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Så du menar att man gladeligen köper och säljer mark utan att ens åka dit och inspektera området? Inte ta reda på att det du skriver är ruckel verkligen är ruckel? Det är nog du som tror mest av alla i den här tråden.
Vad är han oskyldig till? Vad är han anklagad för? Vet inte om det är så mycket att vara oskyldig till att jag påstår att han känner till några hus på sin mark som han köpt för 10 år sen och ev. sålt nu.

Ja ödehus är ruckel och obebodda sen mycket lång tid eller vill du föredra att kalla det beboeligt?

Vad har det för betydelse om han kände till husen?
Källaren har han sagt att han inte ens visste fanns så jag förstår inte riktigt vart du vill komma med ditt inlägg om ägaren ?
Citera
2011-04-06, 20:40
Medlem
Citat:

Det hela är lite OT men jag tror aldrig någon har varit intresserad av ett värde i de här husen utan främst är det marken som har värde.

Området ligger precis intill E6 och väldigt nära Norra infarten till den växande staden Halmstad på västkusten.

AJ-produkter som härstammar från den mer avlägsna byn Hylte håller på att mer eller mindre avveckla sin verksamhet där för en flytt till Halmstad, Vrangelsro.

Marken har varit i släkten längre än 10 år, det köpet av mark du talar om finns inte på det uttalade sättet som du vill på det till.

Ägarförhållanden har varit kända längre än MB skulle orka dominera undergivna slynor så det kan vi väl släppa nu?
Citera
2011-04-06, 21:04
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobe
Tyvärr tog det ju några dagar mellan publiceringen i tidningarna om totyr-källaren och gripandet av MB, så han har haft gott om tid att göra sig av med ev. filmer, dator, mobil etc.
Det har han knappast gjort. Sådana troféer kommer han nog hålla kvar på i resten av livet. Frågan är om polisen kan hitta gömstället. Kanske ligger det gömt i nått av husen.
Oavsett om han verkligen gjort sig av med, eller bara gömt, dator/filer/filmer, etc., tror jag att chansen är liten att polisen hittar bevis mot honom eftersom han haft gott om tid på sig att radera alla sådana spår. Hoppas att jag har fel.

Och nu över till någonting helt annat. Flera personer som har konto på BC har tydligen fått blöj-manges erbjudande utan att ha haft någon kontakt med honom. Är inte det lite desperat att kontakta random-members på BC så?
Citera
2011-04-06, 21:13
Medlem
Inslag på Efterlyst om ett par minuter (efter pausen), verkar bl a komma lite filmat från "totyrkammaren".
Citera
2011-04-06, 21:17
Medlem
Citat:
Oavsett om han verkligen gjort sig av med, eller bara gömt, dator/filer/filmer, etc., tror jag att chansen är liten att polisen hittar bevis mot honom eftersom han haft gott om tid på sig att radera alla sådana spår. Hoppas att jag har fel.

Och nu över till någonting helt annat. Flera personer som har konto på BC har tydligen fått blöj-manges erbjudande utan att ha haft någon kontakt med honom. Är inte det lite desperat att kontakta random-members på BC så?

Med tanke på vad vi vet om MB så är det inte omöjligt att han är en predator som ivrigt kastar ut krokar överallt i syfte att få vad han vill.
Ungefär som när han stämmer folk åt alla håll.
När han inte får som han vill blir han hotfull.. i totyrkällaren vet han i alla fall vem som har makten.

Det är nog rätt få som varit dumma nog att träffa honom IRL.
Citera
2011-04-06, 21:23
Medlem
Hoppas fanskapet ALDRIG slipper ut.
Citera
2011-04-06, 21:30
Medlem
Undra jag hur Blöjmange blir behandlad i fängelset när han väl kommer dit.

Kan säga att det inte är någon i Falkenberg som varken är förvånad eller speciellt ledsen över att han åkt fast. Alla tycker att han är ett svin rent ut sagt
Citera
2011-04-06, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visp12
Hoppas fanskapet ALDRIG slipper ut.

Det var någon som lämnade en liknande kommentar på en HN-artikel, nån som hade blivit utsatt för något av MB.

Än så länge vet vi inte om han ens har begått nåt brott i källaren?
Citera
2011-04-06, 21:43
Medlem
Tjommelisas avatar
Citat:
han haft gott om tid på sig att radera alla sådana spår.

Radera digitala bevis är i princip omöjligt för en lekman. Och jag tror inte att han slänger sina trof'eer i första taget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in