2011-04-06, 00:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av carina.svendsen
Men det blir så tydligt att/när vissa försöker skydda enskilda personer, snarare än att diskutera möjligheter. Att enbart hålla sig till objektivt konstaterbara fakta verkar också ganska ointressant, då skulle det vara 3 istället för 300 sidor.

Jag har sagt det förut, det går ju inte att på dom grunderna knyta MB till platsen heller, så då kan vi lägga ner tråden helt.

På det sättet du resonerar, så skulle man också kunna ifrågasätta att män slår sina egna fruar, som man har en konstaterbar koppling till, det vore korkat på samma sätt.
Man skulle heller aldrig försöka sig på bedrägerier med egna tillgångar, osv. osv. Det kräver också rationalisering av brott som bara hör hemma i en rättssal, om ens där. Försvarsadvokater hävdar gärna, att "om min klient skulle ha begått det här brottet, så skulle han inte ha gjort på det här sättet, det är väl uppenbart, då hade man gjort det på ett sätt så att man aldrig åkt fast..och vad är motivet..." problemet är just att brott inte begås på dom grunderna, på det rationella sättet, och motivet bygger ofta på någon typ av begär/behov på en helt annan nivå, många är ju överens om idag att även ekonomisk brottslighet slår an mot samma beroendeproblematik som gäller för spel och substansberoenden.

Faktum kvarstår, begås det ett brott i en lokal/fastighet, så kommer självklart den som äger lokalen/fastigheten vara en intressant del av utredningen (vare sig den bedrivs på Flashback eller av Polisen) och om en tjej/kvinna dör så kommer människor i hennes närhet med samma självklarhet vara av intresse, baserat på erfarenhet och statistik. Skulle det vara annorlunda med Kuylenstierna för att...dom äger så mycket mark/fastigheter?

Jag säger inte att det är på vare sig det ena eller andra sättet, men självklart kommer dom förekomma i spekulationer, på samma sätt som det i tråden om dom senaste (!?) morden i Bergsjön efterfrågas vem lägenheten stod på (jag vet att det gör ont i din överklassjäl att jämföras med dessa measly peasants, men...)

Att OddFellow, och liknande ordnar (av den sort som den adliga familjen Kuylenstierna är del av) av sin natur är en annan form av rollspel, med samma bristande verklighetsförankring (till dagens samhälle), med precis dom maktstrukturer som ligger bakom dom här utvecklade sexuella avarterna, gör saken ännu mer intressant att spekulera i, och ju mer någon säger hur omöjligt/orimligt det är...ja, du förstår.

Just det resonemanget, att vissa människor inte begår brott av en viss natur, trodde jag faktiskt inte skulle förekomma 2011. Vill man rationalisera brott på det sättet, så misslyckas man omgående med den gruppen människor, som med det resonemanget borde vara klart underrepresenterade när det gäller bedrägerier/ekonomisk brottslighet, istället är det just i dessa grupper vi hittar dom brotten.

Som ett exempel, läs igenom ett ex. av tidningen "Regalskeppet" som man publicerar. Det är just vuxna män som klär ut sig, gör sig för mer än andra, ett beteende som rent sociologiskt ligger väldigt nära det vi spekulerar i har förekommit i den här källaren, det enda som saknas där, är som sagt en utveckling av dom sexuella undertonerna.

Det ska ju inte glömmas att det krävs en viss kassa för att kunna leva ut fantasier på dom här nivåerna, något som väl MB inte hade på egen hand. Det är möjligt att huset som sådant var nedgånget, men man hade i alla fall tillgång till ett hus, och en, som det verkar, obegränsad sådan.
Att ha råd/tid att ha människor inlåsta (om vi nu utgår från det) i en källare i ett ödehus vill jag påstå är ett sjukt beteende som kräver sin ekonomi, vilket jag uppfattat att MB inte haft. Vad lever han av?

[i]Med all respect WTF BITCH menar Du på allvar att Vi anser att Brott och uttnyttjande är OK I]
Senast redigerad av HNTR 2011-04-06 kl. 00:36.
Citera
2011-04-06, 00:31
Medlem
Vill fortfarande ha svar på vilket gäng det va från falkenberg som "Mn skulle akta sig för" (Om man inte gillar smärta)
Citera
2011-04-06, 00:34
Bannlyst
Citat:
Men det blir så tydligt att/när vissa försöker skydda enskilda personer, snarare än att diskutera möjligheter. Att enbart hålla sig till objektivt konstaterbara fakta verkar också ganska ointressant, då skulle det vara 3 istället för 300 sidor.

Jag har sagt det förut, det går ju inte att på dom grunderna knyta MB till platsen heller, så då kan vi lägga ner tråden helt.

På det sättet du resonerar, så skulle man också kunna ifrågasätta att män slår sina egna fruar, som man har en konstaterbar koppling till, det vore korkat på samma sätt.
Man skulle heller aldrig försöka sig på bedrägerier med egna tillgångar, osv. osv. Det kräver också rationalisering av brott som bara hör hemma i en rättssal, om ens där. Försvarsadvokater hävdar gärna, att "om min klient skulle ha begått det här brottet, så skulle han inte ha gjort på det här sättet, det är väl uppenbart, då hade man gjort det på ett sätt så att man aldrig åkt fast..och vad är motivet..." problemet är just att brott inte begås på dom grunderna, på det rationella sättet, och motivet bygger ofta på någon typ av begär/behov på en helt annan nivå, många är ju överens om idag att även ekonomisk brottslighet slår an mot samma beroendeproblematik som gäller för spel och substansberoenden.

Faktum kvarstår, begås det ett brott i en lokal/fastighet, så kommer självklart den som äger lokalen/fastigheten vara en intressant del av utredningen (vare sig den bedrivs på Flashback eller av Polisen) och om en tjej/kvinna dör så kommer människor i hennes närhet med samma självklarhet vara av intresse, baserat på erfarenhet och statistik. Skulle det vara annorlunda med Kuylenstierna för att...dom äger så mycket mark/fastigheter?

Jag säger inte att det är på vare sig det ena eller andra sättet, men självklart kommer dom förekomma i spekulationer, på samma sätt som det i tråden om dom senaste (!?) morden i Bergsjön efterfrågas vem lägenheten stod på (jag vet att det gör ont i din överklassjäl att jämföras med dessa measly peasants, men...)

Att OddFellow, och liknande ordnar (av den sort som den adliga familjen Kuylenstierna är del av) av sin natur är en annan form av rollspel, med samma bristande verklighetsförankring (till dagens samhälle), med precis dom maktstrukturer som ligger bakom dom här utvecklade sexuella avarterna, gör saken ännu mer intressant att spekulera i, och ju mer någon säger hur omöjligt/orimligt det är...ja, du förstår.

Just det resonemanget, att vissa människor inte begår brott av en viss natur, trodde jag faktiskt inte skulle förekomma 2011. Vill man rationalisera brott på det sättet, så misslyckas man omgående med den gruppen människor, som med det resonemanget borde vara klart underrepresenterade när det gäller bedrägerier/ekonomisk brottslighet, istället är det just i dessa grupper vi hittar dom brotten.

Som ett exempel, läs igenom ett ex. av tidningen "Regalskeppet" som man publicerar. Det är just vuxna män som klär ut sig, gör sig för mer än andra, ett beteende som rent sociologiskt ligger väldigt nära det vi spekulerar i har förekommit i den här källaren, det enda som saknas där, är som sagt en utveckling av dom sexuella undertonerna.

Det ska ju inte glömmas att det krävs en viss kassa för att kunna leva ut fantasier på dom här nivåerna, något som väl MB inte hade på egen hand. Det är möjligt att huset som sådant var nedgånget, men man hade i alla fall tillgång till ett hus, och en, som det verkar, obegränsad sådan.
Att ha råd/tid att ha människor inlåsta (om vi nu utgår från det) i en källare i ett ödehus vill jag påstå är ett sjukt beteende som kräver sin ekonomi, vilket jag uppfattat att MB inte haft. Vad lever han av?

Det är väl uppenbart av oss SKATTEBETALARE precis som RÖTEBORGS politiker J Magnusson GÖRAN Johannsson ANNA J listan är lång
Citera
2011-04-06, 00:34
Bannlyst
ja, jag försöker skydda dom...det e därför jag ber er att starta separat tråd just om det...idiot...det e alltid intressant att bli anklagad av en foliepappershattbärare för att vara en del av nån vild konspiration - det avslojar för den oskyldige vilka galna jävla fantasier dom anklagande foliepappershäxbrännare lever i. Så nu e jag väl också en del av människosmugglarringen tillsammans med kuylenstierna och blöj-mange...suck
Senast redigerad av Slutajiddra 2011-04-06 kl. 00:42.
Citera
2011-04-06, 00:39
Bannlyst
Sen ska sägas också, det har pratats om att MB är en rättshaverist.

Jag vill nog mena att många rättshaverister har sitt ursprung i en ganska rättfärdig sak. Dom sociala strukturerna i dessa grupper är precis lika tydliga som i alla grupper där rangordningen är av betydelse, t.ex. gäng, och det är inget snack om vem som är slagpåsen som får ta stryk, om något går fel, och man tvekar inte att köra över människor om det behövs.
Så över en längre tidsperiod, så kommer såväl upp som nedgångar.
När det går bra är allt bra, men i dalperioderna tar ju en svagare part som MB rejält med stryk, och står säkert utanför på ett sätt som kan vara svårt att hantera för vem som helst.

(och mer generellt, så ser man ganska gott om exempel i stil med uppfinnaren Johan Ullman som Uppdrag Granskning tog upp, eller fall där myndigheter/tjänstemän som överhuvudtaget inte ska förekomma ens i såna misstankar, har utnyttjat sin position på ett sätt som så att säga lägger grunden till en "rättshaverist")

Det försvarar såklart inte att/om han är skyldig det som läggs honom till last här, jag menar bara att saker oftast inte är så enkla som man kanske skulle önska.
Citera
2011-04-06, 00:41
Bannlyst
Citat:
Dom sociala strukturerna i dessa grupper är precis lika tydliga som i alla grupper

vilka jävla grupper? tror du rättshaverister är en organiserad förening? shit vad trött jag blir på hallucinerande miss marple wannabes

Citat:
Att enbart hålla sig till objektivt konstaterbara fakta verkar också ganska ointressant,

men om du försöker kanske du upptäcker att det e roligt att hålla sig till verkligheten?

Citat:
då skulle det vara 3 istället för 300 sidor.

Ja, tråden skulle vara bra mycket enklare att läsa utan en massa fantasifoster, helt sant
Senast redigerad av Slutajiddra 2011-04-06 kl. 00:45.
Citera
2011-04-06, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HNTR
Med all respect WTF BITCH menar Du på allvar att Vi anser att Brott och uttnyttjande är OK

Stod det det? Men nej, jag menade att Ni får finna er i att misstänkas för alla typer av brott, speciellt om dom begås i Ert hus, precis som alla andra...
Citera
2011-04-06, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra
HTML-kod:
Dom sociala strukturerna i dessa grupper är precis lika tydliga som i alla grupper 

vilka jävla grupper? tror du rättshaverister är en organiserad förening? shit vad trött jag blir på hallucinerande miss marple wannabes

Lugn lugn nu tror jag inte miss Carina S hör till den kategorin. Fröken har gjort/gör en betydande insats i tråden om RÖTEBORGS korruptionen så CS är helt ok!

mvh

HNTR
Citera
2011-04-06, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slutajiddra

Men lägg ner nu, jag vet att det är mycket ord, men försök ta dig igenom texten iaf om du nu ska kommentera den.
Vilka grupper? Ja, vilken grupp menar du att Kuylenstierna tillhör som gör att dom omöjligt kan ha gjort det som det påstås att någon/några har har gjort här, adel? fastighetsägare? godsägare? eller är det namnet som sådant som ger dom den särställningen, eller känner du dom personligen och vet att dom helt enkelt aldrig skulle göra något sådant?

(edit: och du svarar inte på min fråga, varför menar du att dom inte kan vara inblandade i det här, jag säger inte att dom är det, men du säger bestämt att dom inte är det)
Senast redigerad av carina.svendsen 2011-04-06 kl. 00:54.
Citera
2011-04-06, 00:51
Bannlyst
Citat:
Vilka grupper? Ja, vilken grupp menar du att Kuylenstierna tillhör

jag har aldrig sagt att dom tillhör nån grupp alls, din fråga e alltså befängd och saknar logik, men jag är ju en av dom som såååå uppenbart ingår i nån konspiration att skydda den mäktiga, mänskosmugglande ätten Kuylenstierna, så lyssna inte på mig, använd dina kunskaper du lärt dig från da vinci koden pch sätt dit hela bunten
Senast redigerad av Slutajiddra 2011-04-06 kl. 00:54.
Citera
2011-04-06, 00:52
Bannlyst
Citat:
Stod det det? Men nej, jag menade att Ni får finna er i att misstänkas för alla typer av brott, speciellt om dom begås i Ert hus, precis som alla andra...

Om brott begås i kojor eller andra för mänskligt boende utdömda beboelser är inte markägaren ansvarig. Nuff said som jag sagt tidigare i tråden jag har marker i Norr och Syd i Sverige med några spökhus på.

Har ingen aning om vilket shick eller vad som ev föregår i dessa. Bor inte ens i Sverige.

mvh

hunter
Senast redigerad av HNTR 2011-04-06 kl. 00:57.
Citera
2011-04-06, 01:02
Bannlyst
HNTR, du som har mer mark än du kan hålla full koll på varenda stuga, vad säger du om Kuylenstierna's 4,028 ha, alltså 4,028 * 10 000 kvadratmeter, värav 878 åker, bara i Sperlingsholm? Jag kan säga att jag varit och supit i finare (fallfärdiga) kåkar på dom markerna som tonåring än dom här små stugorna och jag är helt på det klara att man skulle kunna hitta på mycket i dom gamla stugorna innan man blev påkommen. Sitta o tro att man har mänskosmuggling samtidigt som man förhandlar med kommunen om att sälja just den marken till dom...duuuhhhh...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in