• 1
  • 2
2011-03-22, 13:57
Medlem
Jag har varit förlovad en längre tid, men tillslut så bröts det för 2månader sedan lite drygt. Jag älskar denna person och vi har upplevt ganska så mycket tillsammans och jag står nu här utan svar och förstår inte. Dagen vi bröt upp så skaffade hon en internet kontakt, en internet flört helt enkelt! Hur ska jag tolka detta, att hon söker "bekräftelse", att hon ledsnat på mitt dåliga beteende totalt? Hon sa innan vi gjorde slut att hon absolut inte ville ha något förhållande bara vara för sig själv, och så går hon och gör så här, jag förstår inte och vänder mig därför till er fb:are för råd och tips Vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, acceptera och låta det blida tid, eller bara skita i hon och knalla vidare, vilket var väldigt mycket svårare än gjort... liksom dom är tillsammans över INTERNET, har aldrig träffats då han bor i ett annat jävla land, hur tolkas detta ? Det enda hon gör är att sitta vid sin jävla dator liksom. Hur skulle ni säga att denna människa är, är det något att satsa på när hon skaffar ett nät förhållande med en person som är så pass mycket YNGRE än henne, och framför allt bor i ett annat land ska jag vänta ut tiden, för jag vill faktiskt inte ha någon annan hur sjukt detta än låter
Citera
2011-03-22, 13:59
Medlem
Battery6s avatar
Jag tycker du ska tolka det som att ditt ex är skadad i hjärnroten och släppa det där samt gå vidare och hitta nya brudar att knulla.
Citera
2011-03-22, 14:00
Medlem
Seraphiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampelito
Ramble (..)

Alltså. Livet är aldrig skapt för att verka förståerligt. Killen kan ändå vara en form av rebound för att slippa känslan att vara ensam. Förhållanden är trots allt bara känslor.

Min fråga till dig är, behöver du verkligen tolka det? Vad får du utav ett svar just nu? Fokusera på att ta hand om dig än att må dåligt över något som varit.
Citera
2011-03-22, 14:13
Medlem
Ja alltså rebound eller inte, vad fan jag har inte ens tänkt tanken att skaffa någon ny liksom! Han pratar skit om mig, även fast han inte ens känner mig, han gör så att hon bara hatar mig mer och mer och jag förstår inte riktigt Enda jag vill, är att hon ska se att jag är förändrad, men jag vet inte HUR hon ska se det när hon inte ens verkar bry sig, skiter totalt i mig verkar det som Och ja, jag vill tolka det för jag vill hoppas på att det blir vi två igen Jag älskar henne av hela mitt hjärta, och jag vill inte såra henne på något sett, I love her of all my heart hur sjukt det än må låta. En sak har jag dock hakat upp mig på och det är att för drygt ett år sedan blev hon brutalt våldtagen påväg till jobbet och sen den dagen har hon inte varit sig själv, och hon har inte sökt hjälp struntade i alla samtal som kvinnojouren fixade åt henne "Jag har kommit över det där" "det är gammalt nu" "man kan inte se bakåt, man måste se framåt" vafan liksom! Detta är nog orsaken till att det blivit som det HAR blivit, hon började strunta i sitt yttre, sket i alla vänner allting blev kaos, jag försökte prata med henne men hon ville inte, hon vill fortfarande inte och jag VET att det går inte att hålla saker inom sig, det äter upp en människa inifrån och ut! men jag stod där som vanligt, hjälpte henne igenom den svåra tiden och nu, poff gone liksom
Citera
2011-03-22, 14:31
Medlem
Herrtrosas avatar
"Nu tänker jag vara singel ett tag och tänker inte titta åt någon killes håll" har, enligt mina smala erfarenheter, endast varit ett snack av bajs i tio fall av tio. "Vänta en vecka och det ljuder en annan melodi" är en tanke som jag oftast slås av när någon yttrar sig så. I regel har folk så fruktansvärt bråttom med att finna sig någon ny i hopp om att fylla tomrummet.

Det må kännas tufft, men i ditt fall skulle jag definitivt klippa all form av kontakt till henne. Gör dig inte påmind av vilka hon umgås med, läs inga eventuella bloggar, säg upp kontakten, radera nummer och "döda henne" i dina tankar. Jag förmodar att du kommer få gå igenom månader av skit, men se till att fylla upp dem med saker som du mår bra av. Håll dig borta från allt som inverkar negativt på ditt mående - det är nämligen det sista du behöver nu.
Senast redigerad av Herrtrosa 2011-03-22 kl. 14:35.
Citera
2011-03-22, 14:40
Medlem
Saken hör ju till att det är ganska svårt att bara "klippa" vi har ju väldigt många gemensamma vänner och att hon pratar med "killarna" då, då jävlar kokar vattnet kan jag säga har redan varnat hela vänskapskretsen att det där är ingenting för er, rör och jag lovar dig du dör handlöst. Jag vill bara glömma, men samtidigt så är det väldigt svårt, vet inte hur jag ska göra för att bara gå vidare, hon verkar ju inte bry sig överhuvudtaget och det känns och det gör fruktansvärt ont några råd på hur man går vidare då? inga "knulla allt du ser" jag vill ju ha henne tillbaka med tiden
Citera
2011-03-22, 19:16
Medlem
Tänkte lägga till lite saker om vårat förhållande här. Jag älskar hon som sagt fortfarande. Men lite saker om både henne och mig är nog på sin plats att sätta ord så ni förstår. Jag var världens största toffel, har aldrig varit detta för någon brud förut, alltid skitit i tjejer i allmänhet men henne gjorde jag allting som hon bad om, gick och handlade, skötte hushållet allting dvs! Jag stod för pengarna, jobbade röven av mig för att vi skulle kunna betala hyran, ha råd med mat osv. Sen fick jag sparken vi flyttade till en mindre lägenhet och då sa hon "ska du bo här måste du jobba" och jag fick sparken från jobbet för jag gick in i väggen, orkade inte hålla i alla trådarna längre, vart helt enkelt för mycket. Jag blev allmänt sur för att jag var tvungen att göra allting, behandla henne som prinsessan på ärten så gick in i ett jävla hål, ett hål som jag fortfarande håller på att ta mig upp ifrån. Hon har drag av att vara "narcissist" har hon sagt själv, men jag har aldrig riktigt förstått vad hon menat med detta tyvärr Hon litade inte på mig, hon kollade mina sms, min facebook, fick inte ha tjej kompisar som jag hade sedan tidigare men detta gjorde inte mig någonting då, men tillslut så vart jag väl less antar jag så jag började höja rösten och säga ifrån och då vart det väl för mycket för hon ? Det hela slutade med att vi inte umgicks med någon annan person, utan bara vi två ständing och stup i ett, hela tiden på varandra, jag lovade att fixa disken, men så glömde jag bort det, lovade att städa, glömde det med ja ni förstår. Hoppas detta kan vara till lite hjälp, är det någon man ska satsa sitt liv på eller ska man bara försöka inse att det är bara skit ? Jag har jätte svårt för att gå vidare och jag vet inte hur jag ska göra heller
Citera
2011-03-23, 01:43
Medlem
squirteens avatar
Du var en jävligt jobbig kille och hon var en grinig bortskämd tjej. Ni bråkade och gjorde slut. Du är ledsen över det. Hennes "internetflirt" verkar knappast vara problemet. Det är väl bara något hon gör istället för att träffa någon ny irl.
Citera
2011-03-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av squirteen
Du var en jävligt jobbig kille och hon var en grinig bortskämd tjej. Ni bråkade och gjorde slut. Du är ledsen över det. Hennes "internetflirt" verkar knappast vara problemet. Det är väl bara något hon gör istället för att träffa någon ny irl.

Jag var inte jobbig, gjorde i stort sett ingenting för att hon skulle ha en anledning till att vara sur på mig. Så nej, jag var inte jobbig är mitt svar på den frågan/påståendet.
Citera
2011-03-23, 14:24
Medlem
Personer som behöver rebound och ljuger och säger att de ska vara för sig själva är människor jag föraktar, svaga människor.

Glöm henne och gå vidare. Förlova dig inte till höger och vänster nästa gång du träffar en tjej, otroligt omoget beteende som inte ger någon garant för att bekymmersfritt förhållande.
Citera
2011-03-23, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warpfreak
Personer som behöver rebound och ljuger och säger att de ska vara för sig själva är människor jag föraktar, svaga människor.

Glöm henne och gå vidare. Förlova dig inte till höger och vänster nästa gång du träffar en tjej, otroligt omoget beteende som inte ger någon garant för att bekymmersfritt förhållande.

Jag förlovar mig inte hit och dit, vi hade varit tillsammans i flertalet år innan Kan det vara så att hon känner sig svag ? för i så fall kanske jag kan utnyttja detta till MIN fördel Hon kanske inte vill visa sig svag, eller är jag helt ute och cyklar nu kanske? För i så fall så talar ju det till min fördel, hon försöker glömma mig men känner sig sårad, ångrar sig helt enkelt Att glömma är en sak, men jag vill ju ha tillbaka henne
Citera
2011-03-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svampelito
Jag förlovar mig inte hit och dit, vi hade varit tillsammans i flertalet år innan Kan det vara så att hon känner sig svag ? för i så fall kanske jag kan utnyttja detta till MIN fördel Hon kanske inte vill visa sig svag, eller är jag helt ute och cyklar nu kanske? För i så fall så talar ju det till min fördel, hon försöker glömma mig men känner sig sårad, ångrar sig helt enkelt Att glömma är en sak, men jag vill ju ha tillbaka henne

Förlovar man sig ska man fan vara säker på att man vill gifta sig och skaffa barn ihop inom en mycket snar framtid. Bryter man förlovningar så har man inte tänkt genom vad man gett sig in på.

Varför vill du ha en svag tjej tillbaka som inte vill ha dig utan bara är rädd för att vara ensam? Hade hon velat det hade hon väl hört av sig och bett dig ta tillbaka henne på sina bara knän.
Det är normalt att känna sorg efter ett förhållande är slut, jag gjorde det men stannade inte med mitt ex då jag inte tyckte om henne längre. Jag hycklar inte utan säger jag att jag vill ha tid själv så är det precis vad jag menar. Kan hon inte stå för det hon säger, är hon då verkligen något att ha? Hon kan ju ljuga dig rakt upp i ansiktet när hon säger att hon älskar dig.

Tror verkligen hon bara är problem och det bör du låta någon annan stackare få på sig eller så kanske hon lär sig någon gång och växer upp, är ni gjorda för varandra så kommer ni finna varandra igen när tiden är mogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in