2011-03-22, 15:42
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SutOchFascinerad
Det bästa måste väl ändå vara att invänta koden och sedan fara iväg till en annan stad där du ränsar dina favorit butiker duktigt och sedan kastar kortet åt helvete?

Ja om han vill hamna på butikernas övervakningskameror.
Citera
2011-03-22, 15:46
Medlem
Spiaccas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammaton-Cleric
Vänta en dag till så borde koden komma också i brevlådan, du ger kortet till någon polares polare som länsar kontot. Sen splittar ni på pengarna, enkelt o fint

Men pinkoden är väl alltid densamma? Jag har fått nya bankkort varje år men med samma pinkod.
Citera
2011-03-22, 15:52
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Om han/hennes förra kort gått ut, och nytt skickats ut så JA.
Men om personens kort har försvunnit/stulits/tappats eller spärrats pg av bedrägeri eller annat så nej då får man nytt kort och ny pin
Citera
2011-03-22, 15:54
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Det du däremot kan göra om nu kortet bara skickats ut på grund av gammalt kort sedan innan, kolla upp din grannes personnummer. Och sedan ring till dennes bank och spärra han/hennes kort. Man kan inte "o-göra" en sådan spärr, och således måste han/hon få ett nytt kort och ny kod.
Jag tror ingen kommer lägga för mycket tanke på att kortet spärrats och att han/hon inte gjort det, utan dom tänker nog snarare "någon som busat", eller "det har blivit något fel".

Sedan kapar du det nya kortet och pinkoden
Citera
2011-03-22, 15:55
Medlem
Spiaccas avatar
Citat:
Men om personens kort har försvunnit/stulits/tappats eller spärrats pg av bedrägeri eller annat så nej då får man nytt kort och ny pin

Så om han tror att kortet kommit bort med posten och får ett nytt på posten så kan jag slå till?
Citera
2011-03-22, 16:00
Medlem
Sittkissares avatar
Jävla kukhuvud. Har folk ingen jävla heder? Snoka bland andra människors privata post och sno deras kort. Jävla as. Vill du inte bli busted so lämnar du bara tillbaka det.
Citera
2011-03-22, 16:03
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiacca
Så om han tror att kortet kommit bort med posten och får ett nytt på posten så kan jag slå till?

Ja det stämmer.
Citera
2011-03-22, 16:04
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare
Jävla kukhuvud. Har folk ingen jävla heder? Snoka bland andra människors privata post och sno deras kort. Jävla as. Vill du inte bli busted so lämnar du bara tillbaka det.

Alla är inte så korrekta som dig min vän.
Citera
2011-03-22, 19:23
Medlem
haha,,vad skönt att kriminella är sådana idioter som TS och de flesta i denna tråd.

Du kommer att torska
Citera
2011-03-22, 19:45
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittkissare

Nog många som snokar ^^
Citera
2011-03-23, 00:41
Medlem
Forevos avatar
Citat:

Nej, jag beställde nytt kort idag (Mastercard) och det skickas ut med samma kod.
Citera
2011-03-23, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forevo
Nej, jag beställde nytt kort idag (Mastercard) och det skickas ut med samma kod.

Beställer man nytt kort och inte har ett kort innan hos den banken etc så kommer koden på posten, alt så brukar man få hämta ut korten som REK på posten, inte alla men de flesta.

Får man nytt kort pga att kortet gått ut etc så blir det samma kod, kortet kanske dock måste aktiveras i en bankomat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in