• 1
  • 2
2011-03-23, 21:02
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minador
Nh? Varfr inte det d?

Innan 1992 blev alla nyfdda i sverige medlemar i svenska kyrkan vid fdslen. Efter 1992 s blir man det nr man dps vilket man gr typ vid 1rs ldern. Jag vet inte om det r speciellt frivilligt.
Citera
2011-03-23, 21:47
Medlem
Det har vl i princip redan sagts, men i lagen s str det att den som r medlem den 1 november ret fre beskattningsret r skattskyldig fr kyrkoavgiften. Det innebr allts att vid rets taxering, som avser beskattningsret 2010, s mste du ha gtt ur kyrkan senast 1 november 2009 fr att ej omfattas av kyrkoavgiften vid rets taxering.

Dremot sker ibland en del frseningar med registreringen gentemot Skatteverket frn kyrkan, d de skickar information om de som gtt ur och gtt med i kyrkan ungefr fyra gnger om ret, s det kan vara id att dubbelkolla i nsta rs deklaration att det blivit rtt, om du gtt ur fre 1 november 2010.
Citera
2011-03-24, 21:12
Medlem
MaZtoRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Innan 1992 blev alla nyfdda i sverige medlemar i svenska kyrkan vid fdslen. Efter 1992 s blir man det nr man dps vilket man gr typ vid 1rs ldern. Jag vet inte om det r speciellt frivilligt.

Det ndrar inte att medlemskapet R frivilligt. Du kan precis som alla andra g ut nr du vill.
Citera
2011-03-25, 05:53
Medlem
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaZtoR
Det ndrar inte att medlemskapet R frivilligt. Du kan precis som alla andra g ut nr du vill.

Okej va bra d vill jag g ur frn nr jag fyllde tv. Kan jag f tillbaka de pengarna d.....
Citera
2011-03-26, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Okej va bra d vill jag g ur frn nr jag fyllde tv. Kan jag f tillbaka de pengarna d.....

Sjlvklart kan man inte krva tillbaka pengar retroaktivt, man betalar inte heller skatt innan man brjat jobba, vilket f 2-ringar gr.

I regel har man faktiskt ganska mnga r p sig att begra uttrde innan man betalar kyrkoskatt s jag frstr inte riktigt problemet.
Citera
2011-03-26, 18:21
Medlem
stillsams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Sjlvklart kan man inte krva tillbaka pengar retroaktivt, man betalar inte heller skatt innan man brjat jobba, vilket f 2-ringar gr.

I regel har man faktiskt ganska mnga r p sig att begra uttrde innan man betalar kyrkoskatt s jag frstr inte riktigt problemet.

Dessutom har en 2-ring en eller flera vrdnadshavare/frmyndare som ska tillvarata den minderriges intresse vilket sklart kan styras av bde vrderingar och tradition.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in