2011-03-22, 01:04
Medlem
Hoppas på hjälp ifrån alla här.

Först och främst, jag har kollat på HP's hemsida, med support, och även google, men hittar inget svar.

Sitter med en HP Compaq Presario CQ60 var för installerad med Vista.
Nu har jag bytt hårddisk i den, och stoppat in en fungerande HD ifrån en Compaq Presario CQ61 med W7.

Till en början fungerade den, jag var inloggad i windows, kollade så att den fungerade, startade om datorn, tryckte F11 för att starta Recovery Manager. Allt fungerar bra tills den startar datorn 'för första användningen' som det står.
Då kommer det upp ett felmeddelande 'Ofullständig Återställning' kan välja att försöka igen, men gjort det säkert 30ggr.

Det enda jag kan hitta är att lampan för trådlöst nätverk inte lyser, men det går heller inte starta den i bios läget som det står på HP's hemsida...

Någon som har förslag?
Tack
Citera
2011-03-22, 15:35
Medlem
CompuTerrors avatar
Vad är det du vill ha hjälp med? Få upp den i BIOS?
Det är väl självklart recoveryn från en annan hårddisk inte fungerar. Tryck in powerknappen tills det klickar till och sedan starta datorn. Då bårde du få upp anvisningar om hur du går in i BIOS (Förmodligen F2)

Du behöver en ren w7 skiva för att installera på en ny HDD och den kan du hitta på TPB förmodligen.
Citera
2011-03-22, 15:58
Medlem
Är det så att BIOS:en är inställd på att bara fungera med en specifik HårdDisk, när det gäller Recovery Manager? Är dom kopplade på något vis?

Det som jag vill ha hjälp med, är hur jag går vidare efter felmeddelandet, hur jag löser det...

Pratade med HP's support idag, dom hade ingen aning om vad problemet var, och heller ingen idé om What to do...
Citera
2011-03-22, 16:32
Medlem
CompuTerrors avatar
Nej, men recovery filerna ligger på hårddisken.

Du behöver en ren w7 skiva och installera om...

EDIT: Du behöver tydligen en Vista-skiva, då det är det du har licens för på klisterlappen på din dator om du inte ska skrota datorn med w7-licensen på såklart.
Senast redigerad av CompuTerror 2011-03-22 kl. 16:37.
Citera
2011-03-22, 18:18
Medlem
Okej. Vet du kanske varför det blir ett felmeddelande där det står
'Inspelningsfel vid inläsningen av diskett 1 (20)'
När jag försöker göra en återställnings skiva av Windows Vista?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in