Anledningen till att jag frågar är inte att jag själv använt drogen eller ens funderat på att göra det.
Jag såg nyligen ett hemskt sorgligt
nyhetsklipp om att ytterligare en kille dött av det.
Min frågeställning som jag vill diskutera är hur stor chansen är att han tog självmord. Detta därför att jag är lite nyfiken på att veta hur många som verkligen dör oplanerat av nätdroger.
Personen i fråga hade länge varit depressiv och fått en del starka tabletter utskrivna av läkare. Enligt nyhetsklippet ville han sluta med dessa. Ett vadderat kuvert kom med posten och han sa till mamman att det innehöll kosttillskott. Senare under kvällen/natten hörde hon konstiga ljud från hans rum. Tyvärr ges ingen beskrivning mer än så på ljuden.
När mamman sedan kommer in i rummet så sa han att hon bara skulle veta hur mycket han älskade henne och bror sin. Detta är ju ett tecken på att han tänkte ta livet av sig. Hade han varit väldigt nedknarkad så borde hon kanske märkt det. Hade han varit det trots att hon inte märkt det borde han ju förstått att han var på väg att dö eller planerade att ta livet av sig, eftersom han sa så.
Mina frågor till er som är erfarna eller insatta i krypton/kratom.
Hur stor är risken att överdosera oplanerat? Misstänker att den inte är särskilt hög.
Är det sannolikt att man förstår att man tar en farlig dos under berusningen om man gör det?