• 1
  • 2
2011-03-21, 21:14
Medlem
Specters avatar
Anledningen till att jag frågar är inte att jag själv använt drogen eller ens funderat på att göra det.

Jag såg nyligen ett hemskt sorgligt nyhetsklipp om att ytterligare en kille dött av det.

Min frågeställning som jag vill diskutera är hur stor chansen är att han tog självmord. Detta därför att jag är lite nyfiken på att veta hur många som verkligen dör oplanerat av nätdroger.

Personen i fråga hade länge varit depressiv och fått en del starka tabletter utskrivna av läkare. Enligt nyhetsklippet ville han sluta med dessa. Ett vadderat kuvert kom med posten och han sa till mamman att det innehöll kosttillskott. Senare under kvällen/natten hörde hon konstiga ljud från hans rum. Tyvärr ges ingen beskrivning mer än så på ljuden.

När mamman sedan kommer in i rummet så sa han att hon bara skulle veta hur mycket han älskade henne och bror sin. Detta är ju ett tecken på att han tänkte ta livet av sig. Hade han varit väldigt nedknarkad så borde hon kanske märkt det. Hade han varit det trots att hon inte märkt det borde han ju förstått att han var på väg att dö eller planerade att ta livet av sig, eftersom han sa så.

Mina frågor till er som är erfarna eller insatta i krypton/kratom.

Hur stor är risken att överdosera oplanerat? Misstänker att den inte är särskilt hög.

Är det sannolikt att man förstår att man tar en farlig dos under berusningen om man gör det?
Citera
2011-03-21, 21:20
Medlem
man kan väl krampa och t.o.m. få andnignsdep även om man inte överdoserar? Menar främst opi i allmänhet som jag antar är rätt likt krypton's risker.
Citera
2011-03-21, 21:21
Medlem
8FJN349Ds avatar
Med Kratom så kan du knappast överdosera eftersom du börjar att spy, och om du överdoserar så dör du inte. Krypton är något helt annat och det är mycket farligare än Kratom , men jag tror ändå inte att man enbart kan dö av Krypton.

Jag tror helt ärligt att det är lättare att dö av kaffe än kratom.
Citera
2011-03-21, 21:34
Medlem
Specters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8FJN349D
Med Kratom så kan du knappast överdosera eftersom du börjar att spy, och om du överdoserar så dör du inte. Krypton är något helt annat och det är mycket farligare än Kratom , men jag tror ändå inte att man enbart kan dö av Krypton.

Visst är krypton extrakt från kratom? Det vill säga samma aktiva ämne.
Citera
2011-03-21, 21:34
Medlem
Specters avatar
Citat:

Visst är krypton extrakt från kratom? Det vill säga samma aktiva ämne men betydligt lättare att ta stora doser.
Citera
2011-03-21, 21:36
Medlem
8FJN349Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specter
Visst är krypton extrakt från kratom? Det vill säga samma aktiva ämne.

Krypton innehåller delvis Kratom men det innehåller även en kemikalie och det är den som gjort att folk blir beroende osv.
Citera
2011-03-22, 03:12
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Krypton innehåller delvis Kratom men det innehåller även en kemikalie och det är den som gjort att folk blir beroende osv.

O-desmetytramadol för att vara exakt
Citera
2011-03-22, 17:44
Medlem
Bongmons avatar
Jag har satt i mig nånting mellan 70-100gram KRYPTON.
Gått på det dagligen i månader.
Gått på HÖGA doser.

Värst var det när jag efter ca 3månaders dagligt bruk satte i mig ca 4-5g/dag, och en dag bestämmde mig för att pusha till 6gram.
Sen tog jag alldrig mer över 5g.

Har legat i kramp 2gånger på krypton, en gång på AT.
Krypton-AT var för mig 70% styrka jämnfört sub-AT, och höll längre (dock använde jag inte sub "länge").

MVH
Citera
2011-04-13, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Jag har satt i mig nånting mellan 70-100gram KRYPTON.
Gått på det dagligen i månader.
Gått på HÖGA doser.

Värst var det när jag efter ca 3månaders dagligt bruk satte i mig ca 4-5g/dag, och en dag bestämmde mig för att pusha till 6gram.
Sen tog jag alldrig mer över 5g.

Har legat i kramp 2gånger på krypton, en gång på AT.
Krypton-AT var för mig 70% styrka jämnfört sub-AT, och höll längre (dock använde jag inte sub "länge").

MVH

Jag förstår inte folk som kan utveckla en sån tolerans så jävla snabbt. Gick själv på de i över 2 år och tog aldrig mer än 2,5 g dagligen. 3 månaders bruk är ju ingenting och du ville gå upp till 6 g? Känns som onödigt mycket att gå på så höga doser.. Har aldrig fått kramp av de eller liknande så det verkar ju som
- om du knarkar mer, riskerar du mer

En "riktig" sub avtändning är i regel mycket mer utdragen än en Krypton AT.
Citera
2011-04-13, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specter

Mina frågor till er som är erfarna eller insatta i krypton/kratom.

Hur stor är risken att överdosera oplanerat? Misstänker att den inte är särskilt hög.

Är det sannolikt att man förstår att man tar en farlig dos under berusningen om man gör det?

Till svar på ditt inlägg så tror jag det beror mycket på om man är van vid opiaten eller inte. Har du inte tagit den någon gång förut så behöver det inte vara så svårt att överdosera. Speciellt om du inte har någon kunskap om den dvs dosering, effekt mm.

Jag tror de flesta känner på sig när de har fått i sig för mycket. Vilket är något jag också gjort ett antal ggr. Kanske inte så att man ringer ambulans för det är inte många knarkare som skulle göra de kan jag lova

// Deep In Hate
Citera
2011-04-13, 13:36
Medlem
Bongmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deep.In.Hate
Jag förstår inte folk som kan utveckla en sån tolerans så jävla snabbt. Gick själv på de i över 2 år och tog aldrig mer än 2,5 g dagligen. 3 månaders bruk är ju ingenting och du ville gå upp till 6 g? Känns som onödigt mycket att gå på så höga doser.. Har aldrig fått kramp av de eller liknande så det verkar ju som
- om du knarkar mer, riskerar du mer

En "riktig" sub avtändning är i regel mycket mer utdragen än en Krypton AT.

Ja, jag pushade hårt tog alldrig smådoser började med ett g.
Citera
2011-04-13, 15:47
Medlem
Störande att dom direkt stämplar DÖD på kryptonet.
Hadde det varit alkohol kombinerat med andra saker skulle det aldrig göras ett nyhetsklipp av det.

Troligtvis så har ju denna kille käkat krypton samtidigt med antidepressiv medicin och det är förmodligen därför han dog eller så ville han helt enkelt dö.

Har själv kännt av svag andningsdep av store dosar så jag antar att det är möjligt att dö om du verkligen vill det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in