Citat:
Nej det där är gamla nyheter, det jag frågar är om hur jag i mitt fall ska göra. Tipset om att inte ljuga/snärja in mig med mer lögner tolkar jag som att jag överhuvudtaget inte ska höra av mig till skatteverlket då vad jag än säger blir en lögn. hänger du med? och vad är då konsekvensen av att jag inte hör av mig? påföljd m.m?
Vill absolut inte låta dryg, uppskattar tiden du tog ifl på att bidra med hjälp
Citat:
Nej det där är gamla nyheter, det jag frågar är om hur jag i mitt fall ska göra. Tipset om att inte ljuga/snärja in mig med mer lögner tolkar jag som att jag överhuvudtaget inte ska höra av mig till skatteverlket då vad jag än säger blir en lögn. hänger du med? och vad är då konsekvensen av att jag inte hör av mig? påföljd m.m?
Om du inte hör av dig inom den tidsram du fått kommer Skatteverket att fatta ett beslut i frågan. Det skulle dom visserligen ha gjort ändå men frågorna du fått är en möjlighet för dig att förklara dig och på så sätt kanske ändra den bedömning som fick Skatteverket att ifrågasätta dina lämnade uppgifter.
När frågorna gick iväg till dig hade Skatteverket redan gjort en preliminär bedömning om dom trodde att dina uppgifter var ett oriktigt yrkande alternativt en oriktig uppgift. Om du skiter i att svara så kommer dom bara att verkställa sin tidigare bedömning eftersom du inte gjort något att ändra deras åsikt.