2014-04-01, 08:55
Medlem
Kallesvenne13s avatar
hur lnge behver vi vnta innan en kraftig uppgng?
Citera
2014-04-01, 12:29
Medlem
Sjuntorparns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallesvenne13
hur lnge behver vi vnta innan en kraftig uppgng?

jag har vntat i nra r nu. ingen vet.
Nr lnsstyrelsen kommer med ett godknt beslut skjuter vi i hjden. dock r det bergsstaten som r beslutsinstans fr bearbetningskoncession s det r inte krt ven om lnsstyrelsen sger nej. vilket dom mycket vl kan gra, d dom verkar vara ganska konfliktrdda.

leder inte Kallak till en gruva, s kan dom lgga ner all prospektering i sverige.
Citera
2014-04-01, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuntorparn
jag har vntat i nra r nu. ingen vet.
Nr lnsstyrelsen kommer med ett godknt beslut skjuter vi i hjden. dock r det bergsstaten som r beslutsinstans fr bearbetningskoncession s det r inte krt ven om lnsstyrelsen sger nej. vilket dom mycket vl kan gra, d dom verkar vara ganska konfliktrdda.

leder inte Kallak till en gruva, s kan dom lgga ner all prospektering i sverige.

Lnsstyrelsen vgar nog inte sga nej.
Igr plockade ngon via SWB in 750 000 aktier p ett brde. Samma aktr fortsatte nog sedan att plocka p sig. Idag r ocks SWB i farten.

Utifrn handeln som r bst att flja hr http://www.4-traders.com/BEOWULF-MINING-PLC-4004144/
Eftersom handeln p Aktietorget r s liten volym s pverkar det inte kursen ngot. Om kursen i London r hgre n Stockholm s kper MLI upp kursen.

Sett till handeln idag s ligger den nu upp 8 % i London och kursen dr r hgre. Det som driver p kursracet nu r Londonbrsen dr omsttningen r mycket hgre n normalt.

Jag har inte hittat s bra statistik fr frra veckan och tidigare. Men p placera i Beo forumet har det skrivits att stora kp har gjorts ett bra tag nu. Det man set p stapel diagram r att omsttningen kat kraftigt i London de senaste 2 veckorna. Hur mycket kan jag inte sga men definitivt mer n dubblats. Toppen var i fredags i London p 5 miljoner omsatta dr.

Igr gick vi i STockholm -6 % fr ngon slde 1000 aktier p 0,63 infr stngningen. Troligen ngon gruvmotstndare i Jokkmokk som vill jvlas gissar jag.

Om omsttningen steg i London som den gjorde. Samt kpet p Aktietorget igr d SWB hvade in.
Kan nog vara insider kp. SWB kpet igr gissar jag var ngot sdant.
Sedan vilken trigger som ligger bakom den enorma omsttnings kningen i London r troligen uppdateringen samt ngot insider gissar jag.

Om man ska kpa Beowulf och vill tjna pengar s kommer inte aktien rasa mer. Om flera har tokhandlat nu ngra veckor i Beo som beror det p ngot sklart.

Den strsta triggern r bearbetnings koncessionen = ok 25 rs gruvdrift att komma Q2.
Det ska enormt mycket till om den ska vara negativ. Att Wilhelmina Mineral fick avslag gr inte att jmfra med Kallak. Den tilltnkta gruvan ligger olndigt till i fjllmilj dr bde turister och rennringen r stor.

Kallak ligger nra befintlig infrastruktur och inget naturreservat och supermarker fr renar.
Naur fick retur 2 ggr innan de fick sin bearbetnings koncession fr pajalagruvan. Det var p miljtrams. Nr den sedan blev godknd blev Naur en mngahundraprocentare.

Beowulf har bttre frutsttningar logistik frutsttningar och malmkvalite. S en gruva r det vl ingen vettig som sger nej till i kallak.
Citera
2014-04-02, 09:54
Medlem
Fortsatt uppgng indikeras. Samma handelsmnster frn tidigare handelsvecka p London brsen.
Idag stiger volymerna terigen och startar med 83 436 direkt p morgon och 3,5 % upp.

Det r bara att konstatera. Ett helt nytt handelsmnster har brjat i Beowulf mining. Det r bara att ligga kvar. Omsttningen p Aktietorget r frsumbar. Om kursen ligger under dr gr MLI in och kper upp skillnaden mellan London och Stockholm.

Jag har kikat nr storhandlingen brjade och det var tv veckor sedan har ngra storhandlat frmst i London.

Det tydligt att det r grejer p gng i Beowulf Mining.

Fr ni som varit med sedan lnge r det kanske nu det r dags p allvar.

Jag har lst igenom Urbergsgruppen och kikat p anskan av bearbetnings koncessionen.
Det var ren standard som skedde i hstas. Att de fick komplettera.
Urbergs gruppens ml r ej ekonimiskt motiverade jmfrt med vad en gruva ger Jokkmokk.

Tror att insatta personer i Beowulf Mining handlat efter ha ftt positiva indikationer frn beslutsfattare om bearbetnings koncessionen. Det har gra med provbrytningen ocks. Den pverkar beslutet i bearbetnings koncessionen. Troligen drfr ocks de gick ut med resultaten parallellt med att de slutfr arbetet med bearbetnings koncessionen.

Om man ska kpa och ga aktier i Beowulf Mining. r det nu. Om det r som jag tror s vntar en vldigt fin uppsida framver. Den uppsida som Sjuntorparn mfl. har vntat p.

Sjlv har jag bevakat BEO till rtt kpsignal kommer och den kom frra veckan.

Nu r omsttningen i London mer n 150 000 slda aktier upp 3,5 %. BLir en miljon omsttning i london och 5-10% upp.
Citera
2014-04-02, 19:53
Medlem
Nr kommer beslut ifall de fr operera i gruvorna? Vi leker med tanken att de fr tummen upp, hur mycket kan kursen g upp? r vi nra ett beslut eller lngt bort?
Citera
2014-04-03, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka1
Nr kommer beslut ifall de fr operera i gruvorna? Vi leker med tanken att de fr tummen upp, hur mycket kan kursen g upp? r vi nra ett beslut eller lngt bort?

De ska snart eller gjort skicka in en reviderad komplettering om miljpverkan. S ett godknnande r inte lngt borta.

Sedan br vi funderar varfr omsttningen i London varit max ca 500% hgre n normalt.
Flera 1-2 miljoner har mklats. Likvl hr i Sverige.

Om det sker under en sdan kort tidsperiod beror det p ngot.
Och klart det r positivt. Det gr caset nnu mer spnnande.
Citera
2014-04-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kladdkaka1

Mnga rknar ju med en frsljning. Men mnga experter har vrderat aktien till tio kronor och andra oprofessionella har vrderat aktien till ver 40 kronor. Vid ett eventuellt uppkp kan vi prata om en ganska s extrem uppgng men bara vid ett godknnande av en bearbetningskoncession skulle aktien antagligen stiga mer n vad den ngonsin har gjort och d har Beowulf haft ganska vilda uppgngar.
Citera
2014-04-04, 14:20
Medlem
Synd att aktien verkar falla en hel del nu, men det r vl bara att kpa p sig och hoppas p en uppgng som folk vilt pratar om!
Citera
2014-04-12, 21:21
Medlem
http://www.beowulfmining.net/14-04-0...0Show%20v1.pdf

Frn UK Investor Show, London, Saturday 5th April 2014.
Citera
2014-04-24, 10:16
Medlem
Komplettering av bearbetningskoncessionen inlmnad. Nu r det sista steget ett godknnande och d ska vi f se p riktiga rus.

Frvntad tid r till slutet av Q2 allts innan sista juni. Ngon mnad kvar allts. Kp in nu, sen r det fr sent.
Senast redigerad av laserpoint 2014-04-24 kl. 10:18.
Citera
2014-04-25, 15:58
Medlem
25-Apr-14 12:58 Beowulf Mining - The 98th Minesite Forum

http://www.lse.co.uk/share-media.asp...&share=beowulf
Citera
2014-06-24, 15:03
Medlem
Jahopp. Det blir inget rus den hr veckan.. Lnsstyrelsen ska tydligen ha meddelat att de skjuter upp det till 1 oktober. Jag citerar anvndaren "Sjuntorparn":

"Lnsstyrelsen har tid fram till den 1 oktober 2014 att yttra sig i rendet. Vi kommer inte att avge ngot yttrande denna vecka."

"Mellankommande arbete och semester r anledningen till att datumet flyttats fram."

Det r bara hlla i sig, ngra mnader till..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in