Citat:
Ursprungligen postat av
Sjuntorparn
jag har vntat i nra r nu. ingen vet.
Nr lnsstyrelsen kommer med ett godknt beslut skjuter vi i hjden. dock r det bergsstaten som r beslutsinstans fr bearbetningskoncession s det r inte krt ven om lnsstyrelsen sger nej. vilket dom mycket vl kan gra, d dom verkar vara ganska konfliktrdda.
leder inte Kallak till en gruva, s kan dom lgga ner all prospektering i sverige.
Lnsstyrelsen vgar nog inte sga nej.
Igr plockade ngon via SWB in 750 000 aktier p ett brde. Samma aktr fortsatte nog sedan att plocka p sig. Idag r ocks SWB i farten.
Utifrn handeln som r bst att flja hr
http://www.4-traders.com/BEOWULF-MINING-PLC-4004144/
Eftersom handeln p Aktietorget r s liten volym s pverkar det inte kursen ngot. Om kursen i London r hgre n Stockholm s kper MLI upp kursen.
Sett till handeln idag s ligger den nu upp 8 % i London och kursen dr r hgre. Det som driver p kursracet nu r Londonbrsen dr omsttningen r mycket hgre n normalt.
Jag har inte hittat s bra statistik fr frra veckan och tidigare. Men p placera i Beo forumet har det skrivits att stora kp har gjorts ett bra tag nu. Det man set p stapel diagram r att omsttningen kat kraftigt i London de senaste 2 veckorna. Hur mycket kan jag inte sga men definitivt mer n dubblats. Toppen var i fredags i London p 5 miljoner omsatta dr.
Igr gick vi i STockholm -6 % fr ngon slde 1000 aktier p 0,63 infr stngningen. Troligen ngon gruvmotstndare i Jokkmokk som vill jvlas gissar jag.
Om omsttningen steg i London som den gjorde. Samt kpet p Aktietorget igr d SWB hvade in.
Kan nog vara insider kp. SWB kpet igr gissar jag var ngot sdant.
Sedan vilken trigger som ligger bakom den enorma omsttnings kningen i London r troligen uppdateringen samt ngot insider gissar jag.
Om man ska kpa Beowulf och vill tjna pengar s kommer inte aktien rasa mer. Om flera har tokhandlat nu ngra veckor i Beo som beror det p ngot sklart.
Den strsta triggern r bearbetnings koncessionen = ok 25 rs gruvdrift att komma Q2.
Det ska enormt mycket till om den ska vara negativ. Att Wilhelmina Mineral fick avslag gr inte att jmfra med Kallak. Den tilltnkta gruvan ligger olndigt till i fjllmilj dr bde turister och rennringen r stor.
Kallak ligger nra befintlig infrastruktur och inget naturreservat och supermarker fr renar.
Naur fick retur 2 ggr innan de fick sin bearbetnings koncession fr pajalagruvan. Det var p miljtrams. Nr den sedan blev godknd blev Naur en mngahundraprocentare.
Beowulf har bttre frutsttningar logistik frutsttningar och malmkvalite. S en gruva r det vl ingen vettig som sger nej till i kallak.