2012-04-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt1
Fr Beowulf dock ordning p sina problem, vilket jag tror, s blir det en kraftig rusning. Jag tror att det finns en enorm potential, som inte finns i t.ex. Hemtex.

Vist potensialen finns, men tycker det vekar vara dligt management i bolaget. Dom har haft 6 r p sig att kartlgga Kallak 1 och det r inte klart nnu.
Citera
2012-04-21, 19:00
Medlem
timvims avatar
Citat:
Sjlvklart finns det vldigt mnga andra som har tappat extremt mycket, men nu var det Beowulf som det handlade om.

Fr Beowulf dock ordning p sina problem, vilket jag tror, s blir det en kraftig rusning. Jag tror att det finns en enorm potential, som inte finns i t.ex. Hemtex.

Menade bara att en historiskt hg aktiekurs inte per automatik innebr att en aktie r billig nr den handlas till ett mycket lgre pris. Mycket kan ha hnt sedan dess. Nu ska jag inte uttala mig mer, d jag inte r ett dugg insatt i just detta bolag.

Edit: Anledningen att jag verhuvudtaget hller till i den hr trden r att jag vill att folk ska tnka till en gng extra innan de ger sig in i hgriskbolag utan att vara plsta.

Kommer ihg nr jag sjlv gav mig in p aktiemarknaden och ville investera i "roliga aktier". Efter att ha gtt +40% p starbreeze knde jag mig som ett proffs och gick all in i countermine

Lyckligtvis hade jag itne s hg budget d.
Senast redigerad av timvim 2012-04-21 kl. 19:04.
Citera
2012-04-23, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scatman-John
http://trader.di.se/di/site/overview.page

1,51 str den i!

Min frga r vad aktiekursen stod i nr TS tipsade om aktien. HAN borde ju kunna detta i huvudet. Dessutom r det ju ett flertal som kpt aktien i denna trd fr o m ngon dag efter och ven dessa borde veta vad kursen stod i vid kpetillfllena. Jag noterar dock en stor och mrk tystnad ver detta vilket ter sig mrkligt i mina gon.
Citera
2012-04-23, 01:09
Medlem
Mrkligt nog r tystnaden total ver en sak som mnga borde veta. Trden har dessutom varit mycket livlig.

Hur som helst fr jag sjlv ta reda p hur det ligger till vilket ter sig synnerligen mrkligt.

Slutkurs 21/3: 1:45. TS kom med tipset kl 17:04 s slutkursen fr anses relevant ssom "tipskurs".

Slutkurs i fredags (20/4): 1:51

Dvs en uppgng med 4,1% p en mnad. Affrsvrldens generalindex har under samma tid sjunkit frn 330,44 till 321,14 dvs en nedgng med 2,8%.

Hittills har allts TS tips slagit generalindex med knappt 7% p en mnad.
Citera
2012-04-24, 20:55
Ngon ny info frn fretaget? Aktien hller ju sig ganska stadigt just nu.

Frhoppningsvis s brjar dem att grva snart, btw, sg p Youtube att hela jvla Norrland tydligen hatar Beowulf Mining.
Det r ju ifrsig inte s konstigt, eftersom det dem hller p med tr p miljn ganska kraftigt
Citera
2012-04-26, 09:18
Medlem
Kurt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowblack
Frhoppningsvis s brjar dem att grva snart, btw, sg p Youtube att hela jvla Norrland tydligen hatar Beowulf Mining.

Kanske inte hela Norrland, men samerna gillar dom tydligen inte.
Citera
2012-04-26, 10:10
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Kanske inte hela Norrland, men samerna gillar dom tydligen inte.

Alla hatar Lundin Oil ocks vl? Skitsamma pengar r pengar! Giriga kapitalister r gladast, det vet alla.
Citera
2012-04-26, 13:48
Medlem
eyelesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timvim
Kolla hemtex historiska aktiekurs. Har den aktien mycket att terhmta?

Det r skillnad p fretag som har framtiden framfr sig och fretag som har den bakom sig.

Citat:
Det r ju ifrsig inte s konstigt, eftersom det dem hller p med tr p miljn ganska kraftigt

Lngt ifrn alla hatar Beowulf, det r bara dem som skriker hgst som hrs mest.
Sanningen r att de behver jobb dr uppe, utflyttning + hg arbetslshet r ett faktum.

S om inte alla dr uppe ska leva p renar (indirekt - staten) dr uppe mste de nog gra ngot...

Jag har svrt att se ngra svenska investerare skulle vga eller ens ha kompetens att dra igng ngot liknande s det blir utlndska investerare = det r dr pengarna finns.
Citera
2012-04-26, 16:38
Citat:
Ursprungligen postat av Aktietorget
120420

Beowulf (AIM: BEM; Aktietorget: BEO), the AIM and Aktietorget traded mineral exploration company which owns several exploration projects in Sweden, announces that further to the release of 22 December 2011, the Company notes the official notification that it will not be prosecuted by The Prosecutors Office in Lule or the Local Prosecutor in Gllivare in respect of the Company's alleged technical infringement of the Swedish Minerals Act relating to historic drilling conducted on its Kallak Project areas without valid workplans being in place. The Company is still awaiting a separate decision on this matter from the Mining Inspector at Bergsstaten.

Beowulf continues to consult with the Mining Inspector and the local Saami community to seek to resolve the objections raised to its work plans filed and notified in respect of the Company's 2012 drilling campaign on its Kallak nr 1 and Parkijaure nr 2 permit areas, on the grounds that it could potentially affect the Saami community's seasonal reindeer herding. Drilling operations at both Kallak North and Kallak South will remain suspended pending the outcome of this process.

A further update will be provided on the above matters in due course.

Uppdatering frn Aktietorget.
Citera
2012-04-27, 09:04
Medlem
gimmesmokess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yellowblack
Uppdatering frn Aktietorget.

S man kan sga s hr, hela aktien hnger p om de fr tillstnd eller ej, fr dom det lr den stiga mycket, fr dom ej tillstnd kanske dom konkar? r det s hr?

Sjlv har jag bara kpt 1000aktier lite fr skojj skull. Men hade kunnat tnka mig kpa 2tusen till om man hr lite god nyheter.

Ngon som vet nr man fr reda p beslutet om deras tillstnd?
Citera
2012-04-27, 11:16
Medlem
kamouflagekorvs avatar
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=6877241
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=6877463

Liten uppdatering!
Citera
2012-04-27, 17:08
Medlem
HaxxarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kamouflagekorv
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=6877241
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.as...icleID=6877463

Liten uppdatering!

Segt, knns som att dom OM dom ens gr det skjuter i hjden till augusti? Notera om...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in